„Pomul lăudat” de la Registrul Comerțului

„Pomul lăudat” de la Registrul Comerțului
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Ministrul Justiției, Alina Gorghiu, a declarat pentru Economedia că, dacă problemele cu noul portal informatic al Registrului Comerțului (ONRC), aflat în subordinea ministerului, nu vor fi remediate, va cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC.

Site-ul citat amintește că "Registrul Comerțului are, începând cu 1 august, un nou portal, o platformă care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de ore. Investiția a costat în total 187 milioane de lei (39 milioane de euro). La data lansării oficiale, premierul Marcel Ciolacu a lăudat noua platformă, deși portalul nu era accesibil nici măcar pentru bănci, pentru a verifica actualizarea datelor unei firme aflate într-un proces de creditare sau care avea nevoie de un nou card. În timpul testării platformei, breșele de securitate au fost atât de mari încât nu doar CNP-urile erau vizibile, ci și contractele de închiriere ale firmelor. Inclusiv angajații ONRC susțin că au ajuns să lucreze ore suplimentare pentru că platforma nu este operabilă. Firma care l-a dezvoltat susține că problemele s-au datorat complexității proiectului, faptului că au apărut situații atipice la utilizarea în masă, că s-au acumulat solicitări din perioada în care serviciile ONRC nu au funcționat și că problemele sunt în curs de rezolvare".

"Aștept de la conducerea Registrului să comunice transparent și constant cu beneficiarii, să ceară scuze tuturor celor care au fost afectați de blocaje și să își asume rezolvarea problemelor într-un termen mult mai scurt. În cazul în care aceste probleme nu vor fi remediate, voi cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC", a declarat Alina Gorghiu, pentru Economedia.

Ministrul Justiției susține că motive blocajului invocate de ONRC - personal insuficient, perioadă de concedii, solicitări peste medie  - "oricât de reale ar fi, nu pot fi decontate de mediul de afaceri, beneficiar al acestor servicii". Alina Gorghiu susține că a cerut suport tehnic și de la Ministerul Digitalizării, care a trimis specialiști, IT-iști şi tehnicieni, pentru a lucra alături de colegii de la Registru, iar unele dintre probleme s-au remediat.

Citit 511 ori Ultima modificare Miercuri, 14 August 2024 18:22

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro