Se apropie ALEGERILE! Acte necesare pentru o nouă carte de identitate

Se apropie ALEGERILE! Acte necesare pentru o nouă carte de identitate
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

În vederea bunei desfăşurări a alegerilor parlamentare, Primăria municipiului Galaţi îi invită pe cetăţenii cu drept de vot care nu deţin acte de identitate sau ale căror acte de identitate au expirat să se prezinte în timp util la sediul Serviciului evidenţa persoanei, din municipiul Galaţi, strada Domnească nr. 102, pentru punerea în legalitate cu un act de identitate.

Potrivit legii, puteţi cere un nou document cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu cu mai puţin de 15 zile! Potrivit legii, se eliberează un nou act de identitate dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data ori locul naşterii, în cazul schimbării domiciliului, a denumirii ori rangului localităţii sau străzii de domiciliu, în cazul atribuirii unui nou cod numeric personal. De asemenea, este nevoie de un nou document atunci când actul de identitate s-a deteriorat, în cazul pierderii, furtului sau distrugerii acestuia, în cazul anulării sau pentru preschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile. Aveţi nevoie de un nou act de identitate atunci când fotografia din document nu mai corespunde cu fizionomia dumneavoastră şi în cazul schimbării sexului.

Ce trebuie să cuprindă dosarul

Documente necesare pentru eliberarea unei noi cărţi de identitate sunt: cererea pentru eliberarea actului de identitate, actul de identitate expirat (dacă e cazul), certificatul de naştere, original şi copie, certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie, hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie, certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie, certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie, documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie, şi chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate.

Pentru a preîntâmpina aglomeraţia, Primăria îi roagă pe cetăţeni să solicite eliberarea actului de identitate pe parcursul întregului program de lucru cu publicul (luni, marţi, joi - orele 8,30 - 16,00, miercuri 10,30 - 18,00, vineri 8,30 -12,00).

Citit 5540 ori Ultima modificare Sâmbătă, 19 Noiembrie 2016 12:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.