CRONICĂ DE CENACLU/ Lansare după lansare în N&S

“va veni o vreme când voi dormi/ liniştit într-o grotă,/ când îmi voi lua picioarele în braţe/ şi voi încerca să merg/ (e cale lungă de la o inimă la alta)// şi-apoi va trece acea vreme şi va veni/ o alta, când de sus vor cădea stropi reci,/ încet-încet găurindu-mi pieile, o vreme/ când voi fi frumos ca un zeu în piatră,/ ca un zeu/ în care nimeni/ nu/ a crezut.// mă voi ridica, voi pluti, voi respira, voi împrăştia duhoarea din marginea peşterii// şi voi acoperi pământul mort,/ iar acesta mă va slăvi.// frumoşi, neîndurători, cum suntem./” Alexandru Maria

Săptămâna trecută, la mansarda Centrului Cultural, s-a lansat volumul „următorii”, numărul douăzecişiunu al  colecţiei cArtEsenţe-poezie, semnat de colegul nostru Alexandru Maria. Cum este în obişnuinţa acestui proiect coordonat de poeta Florina Zaharia, volumul a fost însoţit de o altă manifestare artistică, adică o proiecţie a unui film, un colaj reuşit din fotografii realizate de Alina Maria care a îmbinat foarte frumos şi potrivit atmosfera scrisului autorului cu imaginea.

Alexandru Maria a fost suţinut de a.g. Secară care, de această dată, n-a fost doar „ criticul de serviciu”, a fost şi amfitrionul evenimentului din lipsa motivată a Florinei Zaharia. Stela Iorga ne-a mărturisit, după felul ei amuzant de a însufleţi emoţiile, că la prima lectură a autorului în cenaclu i-a “venit să se urce pe lampă” de uimirea că scrie atât de bine. Victor Cilincă a subliniat că poezia lui Alexandru Maria e fluidă, sensibilă, “cu o curgere de film, cu o realitate citadină”. Şi, cu mari emoţii evidente de tată, nu putea lipsi Ion Zimbru. “Tel père, tel fils” spun unii, “like father, like son” spun alţii, dar nu ştiu dacă e adevărat, pentru că fiul poet cu tatăl poet par a avea în comun doar poezia şi nu meşteşugul ei. Tatăl poet ne-a citat sintagma preferată din poetul Alexandru Maria “eu sunt linguriţa ta de ceai”, sintagmă pe care doreşte să “o cumpere” cumva.

Astăzi, 14 noiembrie, avem iar lansare, dar de această dată este vorba de o carte electronică semnată de un alt coleg de-al nostru, Victor Cilincă. “Abecedarul istoric gălăţean”, a treia carte electronică a autorului (după “PUSH-PUSH”, editura N’ENERGO, 2002 şi „Împăratul gunoaielor”, editura Homer, 2013) se lansează astăzi la Librăria Humanitas la orele 17,00. După lansare, continuăm cu şedinţa de cenaclu ascultându-l pe prozatorul Ioan Gh. Tofan pe la orele 18,00 trecute fix, la sediul cotidianului “Viaţa liberă”.

Citit 498 ori Ultima modificare Joi, 13 Noiembrie 2014 15:30