Toţi retailerii din Bulgaria sunt obligaţi, începând din 8 august, să afişeze preţurile bunurilor atât în moneda națională, leva, cât şi în euro. Regula se aplică deopotrivă magazinelor fizice şi unităţilor comerciale și face parte din pregătirile acestei țări pentru aderarea la zona euro, de la 1 ianuarie 2026, potrivit agenției bulgare de știri Novinite, citată de Hotnews.ro.
Măsurile anti-speculative sunt menite să limiteze creşterile incorecte de preţuri și vor fi în vigoare până în 8 august 2026.
Ambele preţuri trebuie să apară pe etichete unul lângă altul, cu un font identic, cu aceeaşi mărime şi culoare. De asemenea, ofertele promoţionale trebuie marcate separat şi să se distingă clar de preţul standard. Excepţiile sunt în cazul taxiurilor, benzinăriilor şi la vânzările de ţigări, unde nu este necesar sistemul dual de preţuri.
Potrivit sursei citate, retailerii au o perioadă de graţie de două luni, până pe 8 octombrie, pentru a-şi actualiza softurile pentru îndeplinirea reglementărilor. Rata oficială de conversie trebuie să fie exact 1,95583 leva pentru un euro. Firmele mari, cu o cifră anuală de afaceri de peste 10 milioane de leva, sunt obligate ca până la ora 7,00 din ultima zi lucrătoare a fiecărei săptămâni, să publice, pe site-urile lor, preţurile finale cu amănuntul la bunurile de consum de bază, cum ar fi alimente, băuturi, tutun şi medicamente.