Bloc lăsat fără apă, din cauza a două familii rău-platnice

Bloc lăsat fără apă, din cauza a două familii rău-platnice
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Un bloc cu patru scări din cartierul Micro 19 a fost debranșat, miercuri, de la rețea de către Apă Canal SA, din cauza unor datorii de aproape 10.000 de lei. Oamenii spun că marea majoritate a apartamentelor sunt cu plata la zi, excepție făcând două familii, ale căror datorii la întreținere au lăsat întregul bloc fără apă. Pe de altă parte, reprezentanții Apă Canal susțin că asociația nu a făcut decât câteva plăți parțiale, începând din luna mai a anului trecut.

"Suntem Asociația 462, respectiv, blocul Z2, cu patru scări, și azi (18 mai - n. r.), Apă Canal ne-a debranșat de la apa rece, din cauza a două familii care au datorii. Menționez că, deși suntem mulți care nu avem apa trasă separat, suntem cu datoriile la zi. E normal să suferim toți pentru două familii rău-platnice?", se întreabă doamna Cornelia Oprișan, unul dintre locatarii rămași fără apă.

Ce spune Apă Canal

Conform purtătoarei de cuvânt a companiei Apă Canal SA, Cornelia Arnăutu, este responsabilitatea asociației de proprietari să încaseze și să achite contravaloarea serviciilor de care au beneficiat locatarii, iar Asociația 462 a făcut doar câteva plăți parțiale în ultimele 12 luni.

"Societatea Apă Canal SA Galați are perfectat, pentru blocul Z2 sc.1-4, «Contractul de branșare/racordare a serviciilor publice de alimentare cu apă și de canalizare de pe raza județului Galați cu Asociația de proprietari nr.462». Soldul înregistrat la 30.04.2022 era de 9.685,87 lei. Asociația este cu plata facturilor la luna mai 2021 (are făcute plăți parțiale ale facturilor din lunile mai, iunie, iulie, septembrie 2021 și nicio plată pe facturile lunilor august 2021, octombrie-decembrie 2021, ianuarie-aprilie 2022).

Asociația de proprietari nr. 462 a fost notificată (conform prevederilor contractuale) asupra soldului debitor înregistrat și obligației de achitare a acestuia, în caz contrar urmând a fi efectuată debranșarea. Întrucât nu s-a făcut niciun demers pentru achitarea soldului restant în termenul notificat, asociația a fost sistată începând cu data de 18.05.2022 (s-au închis și sigilat vanele de la limita de proprietate). În zona blocurilor sistate va fi programată cisterna, pentru asigurarea minimului necesar de apă potabilă.

Facem precizarea că legislația în vigoare prevede că, în cazul condominiilor, asociațiile de proprietari încheie contracte și își asumă obligații în nume propriu sau în numele proprietarilor de apartamente în interesele legate de clădire. În acest sens, președintele asociației reprezintă asociația în derularea contractelor angajate de aceasta, iar administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului, prin efectuarea formalităților necesare în angajarea contractelor cu furnizorii și prestatorii de servicii pentru exploatarea și întreținerea clădirilor, derularea și urmărirea realizării acestor contracte și repartizarea cheltuielilor sau obligațiilor financiare pe fiecare proprietate individuală, conform contractului încheiat cu reprezentantul asociației de proprietari a condominiului. Este responsabilitatea Asociației de proprietari, prin reprezentanții săi legali, să încaseze și să achite contravaloarea serviciilor de care au beneficiat", este punctul de vedere oficial al companiei Apă Canal.

Altfel spus, cu mult mai puține cuvinte, "Apă Canal nu are cum să știe de unde provin debitele asociațiilor. Avem obligația să le recuperăm. Noi ținem evidența la nivel de branșament", a sintetizat purtătoarea de cuvânt a companiei.

Citit 8241 ori Ultima modificare Sâmbătă, 21 Mai 2022 23:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.