APIA vizează carnetele de rentă viageră agricolă

APIA vizează carnetele de rentă viageră agricolă
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că, pentru obţinerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2023, cei îndreptăţiţi trebuie să solicite viza anuală în perioada 1 martie - 31 august 2024, fie prin prezența fizică la sediile centrelor județene APIA, fie prin mijloace electronice de comunicare sau poștă/curier.

Pentru vizarea electronică, rentierii vor transmite documentele necesare acordării vizei pe adresa de e-mail a centrului județean APIA pe raza căruia figurează cu domiciliul și vor contacta telefonic funcționarii APIA pentru a primi confirmarea acordării vizei.

Documentele pe care trebuie să le prezinte rentierul la depunerea declaraţiei sunt: carnetul de rentier agricol; actul de identitate al solicitantului; decizia de la comisia de expertiză medicală - pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală/ decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de vârstă - pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală a căror pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă; procură notarială autentificată/ curatelă/ hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, pentru cazurile în care vizarea carnetului de rentier agricol este solicitată prin reprezentant legal; contractul/ contractele de arendare încheiat/e până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994, sau încheiat/e după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor Codului civil; extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei; declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice de aplicare a prevederilor "titlului XI Renta viageră agricolă" din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente.

Informații pentru moștenitorii rentierilor

În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia până la data decesului poate fi încasată de moştenitori, cu condiţia respectării prevederilor art. 8 din Legea 247/2005 Titlul XI și a depunerii, la oricare centru APIA, până la data-limită de 15 octombrie 2023, a cererii de moștenitor, însoțite de următoarele documente justificative: carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original); copie a certificatului de deces; copie a actului doveditor privind calitatea de moștenitor (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune învestită cu formula "definitivă"); copie după B.I/ C.I./ paşaport al moştenitorului; împuternicire/ declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original); extras de cont pe numele moștenitorului.

Deoarece carnetul de rentier este un document care se depune obligatoriu în original, acest tip de cerere poate fi depus la sediul centrului județean APIA sau transmis prin poștă/curier.

Plata rentei viagere agricole, conform prevederilor art. 6 din Legea 247/2005, se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie 2024, prin mandat poştal sau virament bancar.

Citit 1201 ori Ultima modificare Duminică, 17 Martie 2024 23:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.