Investim în educație, construim viitorul: despre proiectul PNRAS
Liceul Tehnologic ”Costache Conachi” Pechea implementează, în calitate de beneficiar, proiectul ”Măsuri pentru reducerea abandonului școlar la Liceul Tehnologic „Costache Conachi”, Pechea”, finanțat prin Schema de Granturi PNRAS - Runda a II-a – Școli mici, Componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență. Valoarea totală a grantului primit este de 1.484.441,81 lei (fără TVA).
Prin acest proiect, Liceul Tehnologic ”Costache Conachi” își propune să adapteze strategiile didactice ale cadrelor didactice la nevoile de învățare ale elevilor și să pună în aplicare planuri remediale și activități extrașcolare într-un mediu propice învățării pentru motivarea elevilor în vederea creșterii procentului de promovabilitate la Evaluarea Națională.
Obiectivele specifice ale proiectului:
OS1. Creșterea procentului elevilor (care provin din medii defavorizate) care obțin medii generale de 6 (șase) la limba și literatura română și matematică, cu 50%;
OS2. Sporirea cu 0,5 puncte a mediei pe școală, la Evaluarea Națională, la disciplina Matematică;
OS3. Prevenirea riscului de abandon școlar prin integrarea în mediul favorabil învățării a elevilor aparținând grupurilor vulnerabile, prin participarea acestora la programe extrașcolare, menite să le crească motivația pentru învățare;
OS4. Consolidarea relației elevi-părinți-școală, elevi-profesori, elev-elev, profesori-părinți prin implicarea a cel puțin 30% dintre părinții din grupul țintă în activități de informare.
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt 50 de elevi ai claselor V-VIII (proces dinamic care poate suferi modificări), cu vârste cuprinse între 11-16 ani, în risc de abandon școlar în special din cauza mediului social, economic și cultural scăzut, 20 de cadre didactice și 2 angajați care fac parte din personalul didactic auxiliar. Beneficiari direcți sunt și 50 de părinți implicați în activități de educație parentală. Beneficiarii indirecți sunt ceilalți elevi ai școlii noastre (elevi din ciclul primar și gimnazial), celelalte cadre didactice ale unității, părinții celorlalți elevi, membrii comunității locale, partenerii educaționali.
Activitățile desfășurate în cadrul proiectului:
-
Activități de identificare și monitorizare a elevilor în risc de abandon școlar
-
Activități de prevenire, intervenție și compensare
Menționăm că în această categorie sunt incluse o serie de activități remediale, de recuperare a pierderilor în învățare, activități particulare de sprijin, activități extrașcolare, activități de informare, consiliere, asistență și educație a părinților, activități de formare a profesorilor. De asemenea, cadrele didactice vor adapta planificarea școlară și predarea la particularitățile elevilor, vor adopta strategii, metode și tehnici de predare-învățare-evaluare active, interactive, participative și incluzive. Elevii care fac parte din grupul țintă beneficiază de o masă rece/caldă în zilele în care participă la activități.
III. Lucrări de amenajare minore și de achiziționare de bunuri
IV. Activități de digitalizare a procesului educațional
Ne dorim ca acest proiect să aibă un impact considerabil asupra elevilor din grupul țintă prin creșterea stimei de sine și a motivației pentru învățare, îmbunătățirea rezultatelor școlare curente și promovarea examenului de Evaluare Națională.
Prof. Lefter Nicoleta
Prof. Ștefu Viorica Ana
(P)