Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor, a anunțat luni că Drumul Expres Focșani - Brăila are constructor. Drumul va avea 73,5 km și va fi realizat într-un singur lot - cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit printr-un singur contract în România.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit contractul pentru realizarea lucrărilor către Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade - Arcada Company Galați, cu o ofertă de 4,29 miliarde de lei (fără TVA). Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, și de la bugetul de stat.
Ministrul a arătat că obiectivul de infrastructură va avea 73,5 km și va fi realizat într-un singur lot. Durata contractului este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Proiectul include 57 de poduri și viaducte, șase noduri rutiere (inclusiv legătura cu A7 și Podul de la Brăila), două parcări și un spațiu de servicii cu benzinărie și zonă de alimentație publică.
Drumul expres va asigura conexiunea dintre Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila - Galați și Giurgiulești, dar și legătura mai departe spre Tulcea și Constanța. Acest sector de drum face parte din proiectul denumit „Milcovia Expres”, inclus în MasterPlanul General de Transport al României.