Evaluaţi acest articol
(52 voturi)
15 comentarii

Proiectarea ar putea începe abia în 2022, iar execuţia va dura doi ani


Tunelul pe sub Dunăre, pentru care s-a zbătut fostul primar al Galaţiului, Marius Stan, pare să fie îngropat, din moment ce actualul primar, Ionuţ Pucheanu, nu e convins că are motive să plătească prima parte a documentaţiei realizate de Louis Berger. În schimb, a fost resuscitată centura ocolitoare a Galaţiului, o altă promisiune electorală veche.

Despre podul peste Dunăre, de la Brăila, nu se mai aude nimic, deşi, în aprilie, premierul Dacian Cioloş declara că proiectul tehnic poate fi demarat până la sfârşitul anului: "Am discutat şi despre oportunitatea de a lansa cât mai repede proiectul podului de la Măcin. Pentru podul ca atare, există alocare bugetară de aproximativ 200 de milioane de euro. În măsura în care vom respecta calendarul prevăzut la Ministerul Transporturilor - şi nu prea sunt motive să nu-l respectăm - până la sfârşitul anului putem da drumul la proiectul tehnic, şi de acolo investiţia poate să se deruleze pentru ca bugetul există", declara Dacian Cioloş, la Tulcea.

Pentru că ne apropiem de jumătatea lunii septembrie, şi despre pod nu s-a mai auzit nimic, am solicitat Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) să ne spună câţi bani s-au cheltuit până acum pentru documentaţia aceste investiţii şi urmează.

A fost odată… ca niciodată


Prima noastră curiozitate a vizat documentaţiile realizate şi plătite în perioada 1990-2016 pentru investiţia "Pod peste Dunăre la Brăila/Galaţi", în condiţiile în care, aşa cum scrie acum pe toate zidurile „Basarabia e România”, imediat după Revoluţie scria „Vrem pod peste Dunăre!”.

Potrivit CNADNR, în data de 23 decembrie 2002 s-a semnat contractul de servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru „Construcţia podului Suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, între Administraţia Naţională a Drumurilor şi SC Iptana SA, în valoare de 11.828.600.000 ROL. Suma plătită a fost de 1.182.860 ROL cu TVA.

După 12 ani


Guvernanţii şi-au mai amintit de pod abia după… 12 ani! "În data de 26 aprilie 2014, în şedinţa Consiliului de Administraţie al CNADNR SA, s-a aprobat demararea procedurii de achiziţie publică în vederea încheierii contractului de servicii pentru “Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila”. În data de 23 aprilie 2015 s-a semnat contractul de servicii având ca obiect Reactualizarea Studiului de Fezabilitate pentru “Podul Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” cu Asocierea SC ISPCF SA - SC EDIN SRL - SC STE SRL - SC PEGASO INGEGNERIA SRL, în valoare de 5.635.643 RON fără TVA. Valoarea contractului cu TVA 20 la sută este de 6.762.772 RON, având ca sursă de finanţare bugetul de stat - alte cheltuieli de Investiţii. Suma plătită este în valoare de: 2.445.869 RON cu TVA. Valoarea totală plătită de CNADNR SA pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru investiţia „Pod peste Dunăre la Brăila/Galaţi” este de 3.628.729,43 lei cu TVA”, ne-a declarat compania.

Ce urmează


Potrivit CNADNR, în prezent, studiul de fezabilitate (de fapt reactualizarea lui) a fost finalizat şi urmează să fie transmis spre avizare în CTE CNADR SA, după obţinerea Acordului de Mediu. „Menţionăm că proiectul aferent acordului de mediu se află la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, în vederea emiterii acestuia. Studiul de Fezabilitate are ca scop crearea unei căi de comunicaţie moderne cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea şi Constanţa, creşterii siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele pentru zonele tranzitate în prezent”, punctează compania.

Când începe proiectarea


Pornind de la declaraţiile premierului Dacian Cioloş făcute în luna aprilie, am încercat să aflăm când va începe proiectarea Podului peste Dunăre la Brăila şi ce sumă este alocată în acest scop.

"Termenul estimat pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona  Brăila, în conformitate cu  Master Planul General de Transport august 2016 (publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor), Anexa cu clauză de reforma structurală, Capitolul VII, proiecte ITI (Investiţii Teritoriale Integrate) Tulcea Delta Dunării - Drumuri Expres, poziţia 1 Constanţa - Tulcea - Brăila (+ Pod peste Dunăre) Faza I - Pod peste Dunăre + reabilitare Ovidiu - Tulcea (109 km), este anul 2022, cu o perioadă de execuţie de doi ani (2024). Prestatorul care va realiza proiectarea Podului suspendat peste Dunăre în zona  Brăila va fi desemnat în urma unei proceduri de licitaţie în conformitate cu prevederile legale", ne-a informat CNADNR. Deci e greu de crezut că proiectarea ar putea începe la finele anului!

"Având în vedere faptul că Studiul de Fezabilitate nu a fost încă avizat în CTE CNADNR, care cuprinde şi indicatorii tehnico-economici pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor, la momentul prezentei nu putem estima cu exactitate suma necesară pentru proiectarea, respectiv, execuţia lucrărilor. Aceste date vor fi cunoscute după ce indicatorii tehnico-economici vor fi aprobaţi în CTE CNADNR şi CTE MT”, a mai precizat compania. Deci, nimic despre cele 200 milioane de euro avansate de prim-ministrul Cioloş!

Şi nu-i exclus ca, până în 2020, când, dacă e să dăm crezare planurilor Ministerului Transporturilor, să fie necesare noi actualizări ale documentaţiei pentru pod. Pe alţi bani, tot ai noştri!

Citit 24305 ori Ultima modificare Marți, 20 Septembrie 2016 17:55

15 comentarii

  • postat de C.Lumina ! Duminică, 02 Octombrie 2016 11:58 5.13.183.*** Link la comentariu
    3
    41

    Multe vorbe si bani cheltuiti,PUTINE FAPTE-RUSINE SA VA FIE POLITICIENI DE 2 LEI DIN GALATI SI BRAILA !!! NUMAI LA CIOLANUL MARE DE ROS VA GANDITI ! Simplu : podul trebuie musai la Braila ca e malul destul de inalt si in plus unde se termina Insula Mare a Brailei si poate face lejer unul din picioarele podului cu bretele si pt produsele din insula ,nu ar trebui sa construiasca o insula artificiala ca cea pt podul Vidin -Calafat !Aeroportul undeva intre cele doua orase unde e locul cel mai potrivit,orasele Galati ,Braila dar si Macin , Tulcea ,eventual Cahul si Reni ar putea apela la el ! Daca nu stiu geografie sa studieze harta ca e mai simplu !!! Dar cum spuneam , mai simplu e sa va vedeti INTERESELE MESCHINE -RUSINE SA VA FIE !!! P.S. VIN ALEGERILE CURAND,o sa primiti la v(b)oturi de o sa VA DOARA-N FUND ,ASA CUM V-AU DURUT SI PE VOI DE NOI !!!!

    Raportează
  • postat de C.Lumina ! Sâmbătă, 01 Octombrie 2016 23:39 5.13.183.*** Link la comentariu
    3
    27

    Multe vorbe si bani cheltuiti,PUTINE FAPTE-RUSINE SA VA FIE POLITICIENI DE 2 LEI DIN GALATI SI BRAILA !!! NUMAI LA CIOLANUL MARE DE ROS VA GANDITI ! Simplu : podul trebuie musai la Braila ca e malul destul de inalt si in plus unde se termina Insula Mare a Brailei si poate face lejer unul din picioarele podului cu bretele si pt produsele din insula ,nu ar trebui sa construiasca o insula artificiala ca cea pt podul Vidin -Calafat !Aeroportul undeva intre cele doua orase unde e locul cel mai potrivit,orasele Galati ,Braila dar si Macin , Tulcea ,eventual Cahul si Reni ar putea apela la el ! Daca nu stiu geografie sa studieze harta ca e mai simplu !!! Dar cum spuneam , mai simplu e sa va vedeti INTERESELE MESCHINE -RUSINE SA VA FIE !!! P.S. VIN ALEGERILE CURAND,o sa primiti la v(b)oturi de o sa VA DOARA-N FUND ,ASA CUM V-AU DURUT SI PE VOI DE NOI !!!!

    Raportează
  • postat de Terente Vineri, 23 Septembrie 2016 13:51 86.34.180.*** Link la comentariu
    3
    38

    Terminati cu visele de adormit copii! La Galati, Psd-ul a reusit sa ne infranga orice realizare, suntem de rasul Romaniei. Nu accesam programe derizorii pt. niste simple analize de laborator pt. depistarea bolilor infectioase, nu acoperim o groapa ca lumea, orasul miroase a fecale peste tot pe unde sunt conducte, iar noi schimbam borduri si asfaltam cu lopata si cu bocancul.

    Raportează
  • postat de Cipi Vineri, 16 Septembrie 2016 10:01 109.166.134.*** Link la comentariu
    3
    43

    CAT VA FI PSD UL ÎN PARLAMENT ... NU PUPAM NOI POD PESTE DUNARE....
    ACȚIONARI BAC .NICA ...PSD.. HÂRȚAN.... PSD.. ŞTEFAN VIOREL .... PSD..... GALAȚIUL ȘI BRĂILA AU VOTAT CULOAREA ROȘIE ATUNCI TRECEM CU BACUL SA I MAI SPRIJINIM FINANCIAR

    Raportează
  • postat de ADYtza74 Marți, 13 Septembrie 2016 16:29 5.13.214.*** Link la comentariu
    2
    19

    Interesanta poza e un pod printr-un tunel.

    Raportează
  • postat de ADYtza74 Marți, 13 Septembrie 2016 11:59 5.13.230.*** Link la comentariu
    7
    20

    Centura orasului nu poate fi largita ,cum o sa fie Traian din Domneasca pana in piata mare , in zona Filesti si mai sus prin gradinile ilegale ? Trebuie mutata chiar la cativa kilometri de oras ?

    Raportează
  • postat de Vasilache Marți, 13 Septembrie 2016 11:07 82.78.13.*** Link la comentariu
    2
    28

    Acolo unde se vrea se poate! Aeroport si fabrica de elicoptere Airbus la Ghimbav (va fi inaugurata in prezenta presedintelui Frantei, aflat deja in Romania). Detalii pe google.

    Raportează
  • postat de Marius Ionascu Marți, 13 Septembrie 2016 10:05 213.218.53.*** Link la comentariu
    4
    52

    hai sa spunem cititorilor adevarul....

    Tunelul pe sub Dunare in dreptul orasului Galati - va fi facut intr-o zi, dar doar dupa ce pe partea cealalta va avea sens pentru a face o legatura

    Dar lucrurile trebuie luate in ordine. Ordinea lucrurilor sunt cum se poate FACE O DEZVOLTARE CAT MAI RAPIDA ?

    1) pai ca sa facem un tunel la Galati ne trebuie sa existe deja pe partea cealalta o legatura mai puternica, ceva construit, sa merite - dat fiind ca pe sub tunel poate vor trece doar autoturisme nu si TIR-uri

    2) atunci inseamna ca trebuie sa avem un pod peste Dunare

    3) dar podul peste DUnare ajuta ca infrastructura mult atrag transporturile pe aici si ceva eventual depozite, centre distributie marfa
    dar nu atrag si investitorii chiar direct atat de mult

    4) din aceasta cauza ar trebui o autostrada Galati - Braila - Buzau - Ploiesti !
    Si nu vrem drum expres intra Galati - Braila ci AUTOSTRADA ! Nu suntem Tecuci, nu suntem un oras mic sa fim JIGNITI cu un simplu drum expres !!!!!!!

    doar ca autostrada dureaza pentru a fi construita, dar este ceva care face legatura mult mai puternic si mai rapid de zona UE15, SUA, care este zona investionala puternica pentru SERVICII in orasul Galati !

    si anume

    5) Aeroportul "Dunarea de Jos" dintre Galati si Braila - acesta poate aduce IMEDIAT MARI INVESTITORI si MULTE LOCURI DE MUNCA !
    Acest aeroport este mult mai important decat o autostrada ! Mereu a fost mai important un aeroport decat o autostrada !
    De exemplu orasele care se dezvolta cel mai mult astazi sunt cele cu aeroport, zilele trecute s-a publicat un studiu si pe langa Timisoara, Cluj, Iasi, Constanta, Sibiu, Brasov (in curs de construire), Craiova (la care i se dubleaza numarul de pasageri aeroport an de an) a aparut si .... Bacau ! DA!

    6) dar ca sa faci aeroport necesita aprobare si resurse si atunci trebuie demonstrat din ACTE si nu din VORBE ca zona are nevoie si atunci este necesar a fi constituita oficial ZONA METROPOLITANA GALATI - BRAILA care sa contina si Macin si Jijila


    Toate acestea fiind spuse... ordinea este de fapt invers... cum este expus si anume

    - Zona metropolitana Galati - Braila - care va crea parghiile necesare pentru a aproba proiecte de nivel mare
    - Aeroportul Galati - Braila - este cea mai importanta si urgenta piesa de infrastructura care este necesara acestor doua orase ! pe departe !!
    - Podul peste Dunare
    - Autostrada (NU DRUMUL EXPRES !, repet AUTOSTRADA) Galati - Braila - Buzau - Ploiesti
    - si macar in Masterplan pus si Autostrada Galati - Braila - Slobozia - Calarasi cu legatura la autostrada soarelui

    faceti macar primele doua puncte (zona metropolitana si aeroportul) si restul va veni de la sine !
    pretul la apartamente va fi stabil, nu vor ma sta goale apartamentele, vor fi macar in chirie, se va contrui in plus, banii din salarii vor fi mai multi, investitiile mici vor fi mai multe (sunt sumedenie de firme care activeaza in orase gen Cluj, Constanta dar care nu se deschis in Galati pentru ca nu exista piata, sau au fost deschise dar au dat FALIMENT ! - adica economia orizontala!)

    faceti nici macar primul punct (zona metropolitana) si vom zace in tarana si copii care vedem ca pleaca azi la prima zi de scoala peste 10-20 de ani NU VOR MAI FI NICI IN GALATI, NICI IN BRAILA !

    Vor fi in Brasov, Bacau, orase cu AEROPORT si AUTOSTRADA ! si parintii ?? vor ramane intr-un oras sarac Galati scufundat in mocirla , in continuare in cearta cu orasul Braila, scufundat in saracie, la fel, in aceiasi situatie de azi !

    Raportează
  • postat de CERNEA Marți, 13 Septembrie 2016 10:04 193.230.156.*** Link la comentariu
    2
    26

    DE FAPT ASTA ESTE , CUM SA FACA ALESII SA SE PLIMBE SI SA PAPE PRIN DIFERITE FIRME BANII CETATEANULUI PTR. CA PODUL NU SE VA CONSTRU NICIODATA , DAR BANII NOSTRI TREBUIESC CHELTUITI PE NIMIC. IAR DNA GALATI NU INTERVINE INTRUCAT ESTE COMPLICE CU ACESTIA . DE CATE ORI A CERCETAT CATE UN INDIVID DIN POLITIC LA GALATI , DOAR LA GALATI ,TOTI AU FOST NEPATATI. SI PLATM DNA UL. DEGEABA.

    Raportează
  • postat de denis Marți, 13 Septembrie 2016 09:53 194.105.20.*** Link la comentariu
    8
    71

    Pucheanu nu-i convins nici ca este primar !!! orgoliul nu-l lasa sa continue proiectul cu tunelul, si nici baronii PSD detinatori de Navrom_Bac nu au interes sa lase banu pe un proiect ce-i lasa fara malai la partid. Exact ce ma asteptam lipsa viziune, intesez politic si hotie!

    Raportează
  • postat de PC Marți, 13 Septembrie 2016 07:27 109.102.62.*** Link la comentariu
    6
    47

    Daca de pod se ocupa guvernul, asa cum este normal, care este legalitatea banilor cheltuiti de Primaria Galati ?

    Raportează
  • postat de al Marți, 13 Septembrie 2016 06:43 5.13.217.*** Link la comentariu
    4
    31

    mai,voi sunteti nebuni??? pt ce toti acesti bani??? iar voi formatori de opinii si jurnalisti,faimoasa presa ce faceti? constatati???

    Raportează
  • postat de IC Marți, 13 Septembrie 2016 05:28 5.13.221.*** Link la comentariu
    6
    44

    Nu se va reliza nimic,promisiui desarte .... Cu sa catalogheze, potentialii investitori , acuala administratie psd-ista ,daca nici nu s-a uscat cerneala semnaturii de primar ca a si aruncat la gunoi un contract incheiat dupa ce a fost aprobat in CL ? Nenea primarul , ai fost ales cu vreo 2-3000 de voturi ( cat or fi de reale)mai mult decat contracandidatul mataluta , nu crezi ca trebuie sa tii seama si de opinia celor care nu v-au votat ? Oare galatenii ce zic despre renuntarea la tunel fiindca asa vor muschii actualei administratii psd-iste ,dar despre centura dusa pe la mama dracului de parca-i proiectata sa deserveasca Tulucestiul ,Kogalniceanu , Shela si Branistea ,un referendum ceva ,este si orasul nostru sau numai al vostru ? Nici fosta administratie nu a fost mai breaza ,nu ne-a prea intrebat daca vrem magaoaia de primarie cu cozoroc ,ore cu ce o sa fie populata cand se va reduce numarul de birocrati ,reducere absolut necesara ( in conformitate cu scaderea numarului de locuitori ,excluse cifrele de la statistica , cica intre recensamantul din 2011 si 31 dec 2015 ,p0pulatia Galatiului a crescut cu 35 % ).

    Raportează
  • postat de Cetatean Marți, 13 Septembrie 2016 01:55 109.166.132.*** Link la comentariu
    30
    12

    Da pai dar....normal ca tot pe banii nostri,yohannis si acum crede ca e cel mai bun guvern...despre ce vorbim...ori au ochii lipiti..ori chiar nu vor sa vada sau sa creada faptul ca gresesc..ghinion..mare vorba ,mare caracter.haha spalati.va pe cap acum cu el si cu ei.dar buba mare e ca o tragem totii din cauza unora

    Raportează
  • postat de dima Marți, 13 Septembrie 2016 00:33 89.136.185.*** Link la comentariu
    3
    61

    S-au furat atat de multi bani cu acest pod ca nici DNA nu are curaj sa intervina!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.