Negocierile dintre consumatori și bănci, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), au avut o rată de succes substanțial crescută față de anul trecut, informează un comunicat remis de organizaţie neguvernamentală
În primele șase luni din 2023, băncile au acceptat 420 de cereri de negociere trimise de consumatorii de servicii financiare către CSALB, cu 27% mai mult decât în perioada similară din 2022. Numărul negocierilor încheiate cu succes a crescut cu 30%, până la 340 de cazuri în care consumatorii au parcurs întregul proces de conciliere: depunere cerere, negociere, soluție acceptată de ambele părți. De asemenea, 95% dintre negocieri s-au încheiat cu acceptarea soluțiilor propuse de conciliatorii Centrului și doar în 18 cazuri părțile nu au ajuns la un acord.
Alți 290 de consumatori au ajuns la o înțelegere direct cu băncile sau IFN-urile, după ce au trimis cereri către CSALB. Față de anul trecut, creșterea acestor înțelegeri directe (care nu mai parcurg procedura de conciliere) este de 20%, potrivit comunicatului.