Ofensiva Volksbank pe piaţa financiară

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Volksbank România şi-a majorat valoarea activelor cu circa 50 la sută anul trecut, de la 3,5 miliarde de euro la sfârşitul lui 2007 la peste 5,3 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creştere de 51 la sută!

De altfel, anul 2008 a fost pentru Volksbank un an al consolidării prezenţei pe piaţa financiar-bancară. Valoarea totală a creditelor a atins cota de 3,31 miliarde euro, cu 49 la sută mai mare decât în anul precedent, în timp ce depozitele au înregistrat o creştere de şase la sută, ajungând la 567 milioane euro.

Astfel, la începutul anului 2009, Volksbank a ajuns a treia bancă din sistemul bancar din România, cu o cotă de piaţă de 6,79 la sută. În 2009, Volksbank România se va concentra pe îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite introducând noi produse non-risc şi implementând proiecte care să aibă la bază eficientizarea costurilor.

Un element important va fi investiţia în aplicarea de noi tehnologii de tip software, ceea ce va duce la o mai mare flexibilitate în procesarea datelor, fapt ce se va resimţi în scăderea costurilor atât pentru instituţia bancară, cât şi pentru clienţi.

Pe lângă structura clasică de agenţii şi sucursale destinate clienţilor (15 noi unităţi vor fi deschise în acest an - n.r.), un punct forte al băncii este serviciul VB Direct Bank, o platformă complet automatizată de e-banking.

„Este prima bancă virtuală din România, sută la sută automatizată, prin care clientul poate efectua o gamă variată de operaţiuni cum ar fi: deschiderea de conturi curente cu dobândă de 14,5 la sută pe an (cea mai mare dobândă oferită de bancă), operaţiuni de schimb valutar, depozite, plăţi în lei şi valută, extrase de cont, planuri de rambursare.

Practic, prin acest sistem se elimină costul operaţional cu unităţile, cu personalul, banca poate furniza servicii mai ieftine. Astfel, clientul economiseşte timp, energie şi, cel mai important, bani”, ne-a declarat Bogdan Ioan Gross, directorul Centrului Regional Galaţi al Volksbank.

În ceea ce priveşte strategia de piaţă în acest an, dată fiind conjunctura de pe piaţa financiară, împrumuturile acordate de Volksbank vor fi oferite doar în cadrul lichidităţii băncii pe termen lung.

„S-a optat pentru această strategie pentru a asigura stabilitatea pe termen lung a Volksbank România şi a grupului din care facem parte. Creditele vor fi acordate în condiţii mult mai conservative, fapt ce reflectă situaţia pieţei actuale. Recomandăm şi preferăm finanţarea în moneda naţională şi pe termen scurt”, a precizat reprezentantul băncii.

Strategia Volksbank România este completată de produsele non-bancare, precum cele din domeniul asigurărilor sau cel imobiliar. De exemplu, prin VB Services, sunt oferite servicii de consultanţă şi intermediere imobiliară pentru toate segmentele pieţei, asistenţă pentru investiţii, consultanţă juridică, evaluare şi servicii post-tranzacţie.

Citit 1344 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.