Evaluaţi acest articol
(4 voturi)
24 comentarii

* În valoare de peste 363 milioane de euro, „HNLMS Karel Doorman” este cea mai complexă navă construită în ultimele decenii la Şantierul Naval Damen Galaţi * Nava va fi cea mai mare din istoria Marinei militare olandeze şi va avea capacitatea de a lua la bord o mică armată


„HNLMS Karel Doorman”, cea mai complexă navă construită în ultimele două decenii în Şantierul Naval Damen, a părăsit ieri dimineaţă Galaţiul şi a luat drumul Olandei. Cu o lungime cât două stadioane de fotbal şi o înălţime cât un bloc cu zece etaje, nava de tip Joint Logistic Support Ship (JSS), este destinată Marinei militare Olandeze. Veritabil titan al mărilor, „HNLMS Karel Doorman” va fi cea mai mare navă din istoria marinei militare olandeze. Mai mult, este şi cea mai mare investiţie de acest tip făcută de Olanda. Pentru această lucrare, Parlamentul olandez a aprobat, potrivit presei militare internaţionale, un buget de 363 milioane de euro! Valoarea contractului încheiat cu şantierul gălăţean pentru construirea propriu-zisă a navei este confidenţială, dar potrivit informaţiilor din piaţa de profil, ea este estimată la aproximativ 290 milioane de euro.

În drum spre Vlissingen

O veritabilă flotilă a pus pusă în mişcare, ieri, pentru a aista ieşirea în siguranţă la Marea Neagră a gigantului construit în Şantierul Naval. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a dat un aviz către navigatori potrivit căruia, de la ora 5.00, din motive de securitate, circulaţia navelor pe Dunărea Maritimă a fost întreruptă. Cel mai dificil segment a fost cel de pe Canalul Sulina. Operaţiunile au fost conduse de pe o şalupă a Autorităţii Navale Române (ANR) din cadrul Căpităniei Zonale Tulcea, ghidarea navei fiind asigurată cu ajutorul unui remorcher norvegian - „EIDE Wrestler” - şi a unuia olandez - „Multratug 27”, dar şi a remorcherelor „Galaţi 3”, de la AFDJ Galaţi şi „Buşteni”, de la SN Damen Galaţi.
Din Marea Neagră, nava „HNLMS Karel Doorman” se va îndrepta spre Vlissingen, unde vor fi montate echipamentele militare. Nava va fi dotată cu sisteme anti-rachetă, tunuri şi mitraliere cu ghidaj automat, dar va putea lua la bord şi şase elicoptere. Ca funcţii principale, nava va putea funcţiona ca un veritabil centru de comandă, forţă de intervenţie rapidă, dar va avea la bord şi dotările necesare unui spital militar în toată regula.


Forţă expediţionară

„HNLMS Karel Doorman” va deveni principala navă suport a marinei şi va înlocui în serviciu navele HNLMS Zuiderkruis şi HNLMS Amsterdam, urmând să devină operaţională până sfârşitul anului 2014 sau cel mai târziu în 2015. Nava construită în şantierul gălăţean va fi deservită de 300 de militari, din care 180 de persoane vor forma echipajul propriu-zis. Restul de 120 vor fi echipajele elicopterelor şi echipele medicale ce deservesc spitalul aflat la bord.
Construirea la Galaţi a navei „HNLMS Karel Doorman” este una dintre cele mai mari reuşite ale Grupului Damen în ansamblu, Şantierului Naval Damen Galaţi, în particular, şi este o comandă la care, într-un fel sau altul, au contribuit toţi cei 1.800 de angajaţi ai şantierului. Grupul Damen are deja o tradiţie în colaborarea cu Marina militară Olandeză, însă rezultatele de până acum au fost utilizate în atragerea de comenzi suplimentare pe segmentul navelor militare.

Un amiral olandez la Galaţi

„HNLMS Karel Doorman” are o lungime de 204 metri, o lăţime de 35 metri, înălţimea de 18,6 metri şi o greutate de 10.500 tone. Nava a fost împărţită în opt părţi (zone) principale, ele fiind asamblate, precum un joc Lego imens, pe măsură ce au fost realizate. Nava a fost botezată „HNLMS Karel Doorman” după numele unui celebru amiral olandez. Pe chila navei a fost sudată, aşa cum cere tradiţia navală a marinei militare olandeze, şi o monedă din 1889, anul naşterii amiralului.




 

Citit 13748 ori Ultima modificare Luni, 22 Iulie 2013 17:52

24 comentarii

  • postat de RAMBO Duminică, 06 Iulie 2014 04:34 115.69.216.*** Link la comentariu
    0
    0

    ESTI UN PROST MARE renegatule unpapitoi comunist sar inchide santierul daca ar pleca damenul bouule mii de familii ar ramane fara servici un cacat cu ochi

    Raportează
  • postat de meme Sâmbătă, 27 Iulie 2013 13:30 5.13.217.*** Link la comentariu
    0
    0

    incepe al 4-lea razboi mondial lumea se inarmeaza la arme flacai

    Raportează
  • postat de curvar profund Sâmbătă, 27 Iulie 2013 13:28 5.13.217.*** Link la comentariu
    0
    1

    nepotismul damem da roade?

    Raportează
  • postat de mitica dragomir Joi, 25 Iulie 2013 11:58 5.13.134.*** Link la comentariu
    1
    0

    Am citit postarile voastre si pot sa va spun ca unii vorbesc de prea mult bine. Angajati-va la fime ca moldovulcan , solinvest , a+k , katy sau/si altele si va fi bine daca primiti 700 ron/luna cu tot cu ore suplimentare , neechipati corespunzator si cu riscuri enorme in conditii de lucru precare.

    Raportează
  • postat de eu Miercuri, 24 Iulie 2013 21:40 85.150.35.*** Link la comentariu
    0
    0

    Sigur ca la specialistul roman nu i se cuvine un salar mai mare de 300-400 €....
    la olandez care face cea mai grea munca ....i se va da un salar de minim 4-5000 €

    Asa e tactica ...!!!

    Raportează
  • postat de Addy Miercuri, 24 Iulie 2013 11:28 109.102.62.*** Link la comentariu
    0
    0

    Nu vreau sa intru in polemica Domnule Felix dar cel putin in ultimii 5 ani toate navele au plecat din Damen cu forte proprii (inclusiv 2 PS-uri pentru marina militara olandeza) dar cu JSS-ul chiar asta a fost contractul. Daca esti curios poti sa cauti in arhiva internetului si ai sa gasesti informatii tehnice si despre contract . Iar cu specialistii care vin pentru motoare , agregate sau propulsoare- asta e metoda clasica: ei le pun in fuctiune altfel se pierde garantia

    Raportează
  • postat de ARCELORUPTINCURMITTAL COMP. CARE SE ARDE IN C.U.R PT A PUNE IN PLUS 10 LEI LA SALARIUL DE KKT AL MUNCITORILOR Miercuri, 24 Iulie 2013 08:36 93.118.196.*** Link la comentariu
    0
    1

    hai sa cumpere romania navele tip epava scoase de olandezi la casare,cu comisioane grase

    Raportează
  • postat de DANNY Miercuri, 24 Iulie 2013 00:23 188.25.50.*** Link la comentariu
    0
    1

    Tu cu fratele, sora, maica-ta și taica-tu la un loc sunteți egali = piese reciclabile, dispuși sa va trăiți viata la program de 8 ore/zi, lipsiți de inițiativa dar cu pretenții de salariu de "boss". Pe principiul tău wc-ul are aceleași drepturi ca tine, pai în cazul asta fa cu schimbul, o zi stai pe el, în următoarea zi puneți-l pe cap.

    Tu și cu mine nu ne-am născut și nu vom fi niciodată egali, asa cum într-o competiție exista locurile 1,2,3...etc asa și în viata, nu poți pune egal intre locul 1 și ultimul loc.

    Raportează
  • postat de Felix... pt @ Felix Miercuri, 24 Iulie 2013 00:01 79.116.109.*** Link la comentariu
    0
    0

    Printre altele am vazut si "cotetul" de santier a lu' Damen din Roterdam si "cotetul" Damen din Brest....tot nu m-ai lamurit cum e aia ca nava nu e guvernabila ca"asa e contractul"?:))))))) ....lasand vrajeala deoparte e clar ca nava e cheala si urmeaza a fi armata in Olanda,esti penibil.Si inca ceva,propulsia e MAI sau turbina? :))))

    Raportează
  • postat de @felix Marți, 23 Iulie 2013 20:55 5.13.209.*** Link la comentariu
    1
    0

    Domnule Felix. Probabil ca nu ai calcat in viata ta intr-un santier naval, E adevarat, nava e neguvernabila pentru ca asa a fost contractul. Asta nu inseamna ca nu are toate agregatele (propulsoare, DG-uri, motoare etc) pe pozitie. Pentru ceilalti comentatori e simplu sa vorbeasca pe negandite. Da, e adevarat, romanii sunt meseriasi dar daca ridicam pretentii la salarizare ne lasa astia cu ochii in soare sa facem barcute din hartie sau din polistiren, sa le dam drumul pe Dunare si sa traim din somaj. Cine se bazeaza pe meserie e liber sa plece spre alte zari unde se plateste mai bine. Piata de munca pentru navalisti e libera (se fac angajari inclusiv in Canada). Oricine, daca infiinteaza sau preia o firma vrea profit maxim altfel ce rost are sa o tina?

    Raportează
  • postat de ALFAR Marți, 23 Iulie 2013 15:51 86.124.200.*** Link la comentariu
    0
    0

    Fiul lui Ion (muncitor la salubritate) se naşte în acelaşi minut cu fiul lui Gheorghe (patron de firmă de construcţii cu 500 de angajaţi).
    Amândoi sunt liberi şi, vreme de 20 de secunde, egali. După aceea, doar libertatea mai este comparabilă, căci egalitatea dispare de la primul lor scutec şi de la prima lor suzetă. Şi aşa e şi normal să fie, căci oamenii nu sunt egali nici intelectual, nici fizic, deci nici ca performanţe ulterioare.
    Aşa că scuteşte-mă de comunisme ieftine, învăţate la şcoala tovarăşului Iosif Visarionovici Stalin.

    Raportează
  • postat de marian Marți, 23 Iulie 2013 15:19 86.124.200.*** Link la comentariu
    1
    0

    Cand Nastase era premier ,Romania a cumparat doua fregate din Marea Britanie ,construite prin 1980 , cu aproape 150 milioane de euro, mai apoi le-a "modernizat" (tot in Marea Britanie) cu aproximativ 500 milioane de euro. Iar Romania s-a ales cu doua "vechituri" in valoare de aproape 650 de milioane de euro. Pe cand se puteau face foarte bine si foarte modern si foarte NOU la noi in tara. Si multi il considera pe acest nastase un mare erou .

    Raportează
  • postat de egaliatetae, libertate, fraternitate Marți, 23 Iulie 2013 14:47 5.13.129.*** Link la comentariu
    0
    0

    @alfar si @oamenii nascuti liberi...


    n/ati fost la scoala prostovanilor, nici macar la fara fecventa...oamenii se nasc liberi si egali { vezi constitutia sua si decalaratia drepturilor cetateanului } bai nene, inegalitatea apare pe parcursul vietii...libertatea se mentine prin protectia legii spunea Montesquieu...sunteti varza la filosofie...incercati s/o faceti pe desteptii dar dovediti prostie si suficienta

    Raportează
  • postat de ALFAR Marți, 23 Iulie 2013 13:13 86.124.200.*** Link la comentariu
    0
    0

    To: Oamenii sau născut liberi nu egali

    EXCELENT punct de vedere. Te respect!

    Raportează
  • postat de Felix @ mincinosi Marți, 23 Iulie 2013 12:49 79.116.101.*** Link la comentariu
    0
    1

    O nava la remorca unui remorcher e o nava neguvernabila (fara instalatia de propulsie si cea de guvernare).Pe de alta parte pe puntea etalon e marele NIMIC :)))),nu tu radare,antenele VHF/satelit/GPS....lipseste chiar si catargul cu luminile de navigatie LOL (faceti o comparatie intre pozele din santier si pozele cu o nava similara in mars.....pozele din articol)
    Sunt sigur ca instalatia de propulsie pt acest tip de nava e pe turbine si acum o intrebare pt navalistii galateni: cate nave cu propulsie pe turbine ati construit?.....cum,niciuna?:))))))
    Articolul e tipic romanesc pe principiul :prostul daca nu e si fudul nu e prost destul.In Damen romanii sunt cu sudura si munca grea,cu aparatura si masinariile sunt:Warstila,MAN,B&W,BOLL&KIRCH,FURUNO,JRC,BERGEN,ROLLS-ROYCE,CATERPILLAR,CUMMINS....etc....toate firme romanesti,nu?:)))))))

    Raportează
  • postat de Oamenii sau născut liberi nu egali. Marți, 23 Iulie 2013 11:35 188.25.111.*** Link la comentariu
    1
    0

    bai, da nu tine pe nimeni cu forța Damen Galati la munca
    SCLAV, -Ă, sclavi, -e, s. m. și f. Persoană lipsită de orice drepturi, aflată în proprietatea deplină a unui stăpân de sclavi pentru care muncește;
    Angajații nu au fost forțați, nu le convine nu se angajează, este simplu, au dreptul sa nu muncească dacă asta vor, de fapt peste 50% din locuitorii acestui oraș isi rezerva dreptul de a nu muncii.
    Angajatorul le-a spus înainte, nu după, asta e salariu, vei bine, nu vrei iar e bine.

    Ești liber sa te plimbi, sa te dai cu skijetul, sa te duci la fete, să-ți cumperi BMW, palat, și tot ce-ți dorești. De ce nu faci toate asta? Pentru ca ești incapabil dar ai pretenții, iți dorești ca toate astea sa pice din cer, fără ca tu sa miști un deget, vrei sa ai viata șefilor de la Damen, adică visezi la ea, ca ești prea retardat ca sa poți realiza asa ceva.

    Daca angajezi o echipa să-ți pună gresie, te înțelegi cu ei 10 mil 20m2, și după echipa începe cu greva, ca tu ești bogat, ca ai atâtea în casa, ca aia in Italia care pun gresie o fac pentru 5000 euro, ca nu le mai convine vor 50 mil pe 20m2, ce ai face? Ai plătii ? Sau i-ai concedia?

    Munca e doar un produs, pentru ca nu ești în stare sa concepi, sa faci ceva din poziția de șef, ala e produsul tău, salahor pe un șantier, și plătit ca atare,

    Oamenii sau născut liberi nu egali. retine asta! Ai libertatea de a decide pentru tine!

    Raportează
  • postat de Renegatul Marți, 23 Iulie 2013 10:37 70.215.10.*** Link la comentariu
    1
    0

    Iorga...trezeste-te si da-ti seama cat nu va fi prea tarziu...realitatea ta este impusa...daca lucrezi la da men pune-o de-o greva cu toti muncitorii si sa nu va mai umiliti pe bani putini...ei cu contracte grase si banii la ei...iar voi cu aplauze si cu dejtul in gura.

    Raportează
  • postat de Renegatul Marți, 23 Iulie 2013 10:14 70.215.10.*** Link la comentariu
    1
    0

    In Indonesia se vor muta cand se vor destepta romanii nemailucrand ieftin precum sclavii...suntem parte a europei...de ce trebuie sa suportam umilinta...cu ce e mai presus muncitorul olandez decat cel roman? Cu un bun management in conducere poti realiza vaporase mai mici dar platita mana de lucru rezonabil sa aiba muncitorul roman un trai decent...nu avem nevoie de motheri fuckeri care sa faca vapoare gigant si sa plateasca muncitorii romani cu maruntis...tu esti contra mea?!

    Raportează
  • postat de Iorga pt toti RENEGATII Marți, 23 Iulie 2013 10:09 5.13.146.*** Link la comentariu
    1
    0

    RENEGATULE, nu ai nici-o legatura cu realitatea. Te duci la munca si faci gauri in cala iar de a doua zi unde muncesti? Te duci in combinat? Daca ai avea cel putin alte doua obtiuni ,te-as mai crede. Dar asa...........,unde poti sa te duci sa muncesti ,sa te mai cheme sa faci si ore suplimentare platite dublu iar la sfarsit de luna sa ridici un 20 si ceva de milioane cu 5 ani vechime in domeniu? ASA,DIN FATA CALCULATORULUI TOTI NE PRICEPEM,DAR REALITATEA E ALTA ........ DE CURIOZITATE TE INTREB,DACA NU TE SUPAR,UNDE MUNCESTI? UNDE AI VARATA CARTEA DE MUNCA? NU VREAU SA PAR MULTUMIT IN TOTALITATE CU SALARIUL,DAR IN ORASUL ASTA MORT,TE APUCI SA TE "UMGLI" CA NU TE PLATESC CUM AR TREBUI ,IN TIMP CE NU AI NICI MACAR ALTA OBTIUNE DE A PROFESA PE BANI MAI MULTI?

    Raportează
  • postat de @ renegatu Marți, 23 Iulie 2013 08:59 217.212.231.*** Link la comentariu
    0
    0

    Bre Renegatule, te-ai desteptat precoce si se pare ca ai ramas asa. Cat crezi ca mai dureaza pana isi muta DAMEN productia in Indonezia pentru 2 euro salariu lunar?

    Raportează
  • postat de Renegatul Marți, 23 Iulie 2013 07:27 70.215.10.*** Link la comentariu
    1
    0

    Ce mai freamat!!! Ce mai zbucium!!! Fabricat la Galati....da da...super! Ce mai...mandrie nationala in toata regula!!! Valoarea tomberonului 363 de milioane ...dar valoarea maiinii de lucru cat a fost mai nene Ovidiu? Si-au luat saracii muncitori macar un 3000 de euro pe luna salariu??? Sa poata angajatul de rand sa se bucure si sa se mandreasca ca lucreaza la faimosul grup de nemernici Da MEN?!
    Deci un calcul sumar ar fi daca fiecare angajat din cei 1800 care au participat la constructia navei si-ar fi luat salariu de 3000 de euro pe luna si sa presupunem ca ar fi lucrat 10 luni pana la livrare...totalul salariilor ar fi fost 54 de milioane de euro ...cumva a 6-a parte din produsul livrat ar fi fost manopera...eu zic ca ar fi un pret rezonabil ...insa lucrurile nu au fost asa...bat pariu ca muncitorii de rand au 300 de euro salariu....de aceea VALOAREA CONTRACTULUI INCHEIAT CU SANTIERUL CU SCLAVI GALATI PENTRU CONSTRUCTIA NAVEI ESTE ***CONFIDENTIALA***
    Pana cand trebuie sa ne mai prostituam si pana cand trebuie sa fim umiliti de niste straini...in orasul nostru cu
    santierul nostru ??? Halal investitorii...si cu indienii la fel in combinat insa aia e alta poveste dar in aceeasi nota...de-as fi lucrat in santier si la acea nava as fi dat gauri in cala si le-as fi astupat cu sapun sa se dizolve in timp ...sa se spele
    cu tomberonul lor pe cap toata olanda lor
    Desteapta-te romane!

    Raportează
  • postat de gălățeanu Marți, 23 Iulie 2013 07:07 89.136.6.*** Link la comentariu
    0
    0

    În sfârșit, iată o știre plăcută! Nava arată foarte bine, în imagini. Felicitări navaliștilor! Noi, nu mai avem piloți pentru circulația pe brațul Sulina?

    Raportează
  • postat de @felix Marți, 23 Iulie 2013 02:28 79.116.105.*** Link la comentariu
    0
    0

    Nu e un simplu corp de nava. Are pe ea toate echipamentele, cu exceptia armamentului. Mai stiu si navalistii nostri cate ceva...

    Raportează
  • postat de Felix Marți, 23 Iulie 2013 00:25 5.13.139.*** Link la comentariu
    0
    0

    Stirea corecta e :un corp de nava construit la galati.....vai mama voastra de deontologi :))))))))....armarea navei urmand a se face in Olanda ;)

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.