Declaraţii de venit on-line, dar pe bani

Declaraţii de venit on-line, dar pe bani
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Cu doar o săptămână înainte de expirarea termenului de depunere a declaraţiilor, Fiscul anunţă posibilitatea transmiterii lor on-line * Dar confortul costă, nu glumă! *

Pentru depunerea declaraţiei privind veniturile realizate, gălăţenii (persoane fizice) pot opta începând de pe 8 mai 2009 pentru una din următoarele metode existente: on-line, comunicare prin poştă (prin scrisoare cu confirmare de primire) sau direct la registratura fiscului.

Pentru declararea on-line, persoanele fizice trebuie să deţină certificat digital calificat, eliberat (tot prin intermediul Internetului) de furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică şi să se înregistreze ca utilizatori ai serviciului “Depunere declaraţii on-line”, prin transmiterea electronică a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe site-ul http://www.anaf.ro.

Acesta va fi semnat digital de către solicitant şi confirmat prin semnătura electronică a autorităţii de certificare. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului “Depunere declaraţii on-line”, existent pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, se transmite persoanei solicitante, prin poşta electronică, la adresa menţionată în documentul de confirmare.

Preţuri cam piperate

Atenţie însă, certificatul se obţine contracost, iar acesta este destul de piperat. Ieri, pe site-ul hotnews.ro, după anunţul făcut de ANAF, comentariul unui contabil autorizat vizavi de acest subiect suna cam aşa:

“Eu sunt contabil autorizat şi depun declaraţiile fiscale la ANAF pentru 20 de firme. Ideea e că folosesc un singur certificat digital calificat pentru toate firmele. Problema se pune cam aşa: îţi trebuie un singur certificat calificat, cu el documentele au valoare legală (nimeni nu poate să zică după aia că ai depus altceva, deci eşti şi tu acoperit). Costurile sunt de la 66 de euro până la 90 euro fără TVA în primul an, iar după aia între 30 şi 40 de euro. Cei mai ok sunt cei de la Certsign şi ca preţ şi ca timp de răspuns. Pentru mine acest certificat este super ok, practic mi-am scos costurile în 2 luni (cele pe care le aveam cu poşta sau cu deplasările la ghişeu). Într-adevăr este un pic prea mult să iei un certificat doar pentru a depune o declaraţie fiscală o dată pe an. Dacă însă şi deştepţii noştri de guvernanţi s-ar trezi şi ai putea să depui orice hârtie la stat pe baza acestuia, atunci s-ar schimba datele problemei”.

Proceduri şi condiţii

După ce contribuabilul intră pe site-ul www.anaf.ro, face rost de formular, îl completează, îl semnează folosind certificatul digital calificat şi îl transmite, va vedea afişat un mesaj de confirmare a primirii declaraţiei, cu numărul de înregistrare şi data depunerii formularului.

Persoanele fizice care deţin certificat digital calificat şi au obţinut dreptul de utilizare a serviciului “Depunere declaraţii on-line” în calitate de reprezentanţi legali sau împuterniciţi, pentru semnarea declaraţiilor de impozite, taxe şi contribuţii (formularul 300, 100, etc.), pot depune electronic şi declaraţia privind veniturile realizate, semnată în nume propriu, fără a mai fi necesară efectuarea unei noi operaţiuni de înregistrare ca utilizator al serviciului.

Până pe 15 mai, 25.000 de gălăţeni sunt aşteptaţi, potrivit declaraţiei purtătorului de cuvânt al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a judeţului Galaţi, George I. Marinescu, să-şi depună declaraţiile de venit aferente sumelor încasate în 2008. Ei o pot face fie direct la ghişeu, fie prin poştă, fie on-line.

Citit 1602 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.