Gata cu declaraţiile pe hârtie la Fisc!

Gata cu declaraţiile pe hârtie la Fisc!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* De acum, online, cu certificat de transmitere digitală *

25 iulie 2011 a fost ultimul termen până la care formularele 112 au mai fost depuse la Fisc în format pe suport de hârtie.

De acum, potrivit informaţiilor puse la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, formularele reprezentând declaraţiile privind plata contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit, precum şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, vor fi depuse de către angajatori numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România.

Pentru asta, angajatorii trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat potrivit Legii nr.455/2001, sau să împuternicească persoane care deţin acest certificat.

Certificatul se obţine de la unul dintre furnizorii acreditaţi de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi menţionaţi pe site-ul www.mcsi.ro. Odată obţinut, certificatul trebuie înregistrat pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la secţiunea „Declaraţii electronice”. Această înregistrare presupune următoarele operaţiuni ce trebuie efectuate de utilizator:

·    Descărcarea documentului de confirmare, completarea şi trimiterea acestuia spre avizare furnizorului certificatului calificat;

·    Înregistrarea documentului de confirmare avizat pe portalul ANAF în secţiunea dedicată;

·    Printarea, semnarea şi ştampilarea formularului 150 generat în urma înregistrării documentului de confirmare;

·    Prezentarea la orice unitate fiscală cu formularul 150 completat, împreună cu actul de identitate şi documentul care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului sau împuternicirea;

După verificarea documentelor, solicitantului i se transmite un e-mail prin care i se confirmă dreptul de utilizare a serviciului de depunere on-line a declaraţiilor fiscale.

Informaţii detaliate se pot obţine:

-    accesând pagina de Internet, www.anaf.ro, secţiunea “Declaraţii electronice”;

-    la birourile pentru asistenţa contribuabililor din cadrul administraţiilor finanţelor publice;

-    telefonic, la Centrul de asistenţă a contribuabililor, la nr.0314 039 160.

Citit 1234 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.