Puteți citi în "Viața liberă" de astăzi povestea unei gălățence care s-a trezit bună de plată pentru un abonament de telefonie făcut pe numele ei și pe datele ei de contact de către (și pentru) o altă persoană.
În articolul menționat puteți afla ce a făcut poliția în legătură cu acest caz și cum s-a rezolvat până la urmă, chiar dacă numai parțial, problema, prin intervenția Protecției Consumatorilor. Logic ar fi fost să avem și punctul de vedere al Vodafone, dar, oricât am încercat, nu am reușit să-l obținem. Deși acest lucru ține mai degrabă de bucătăria internă a unui ziar, merită să povestesc cum am ajuns să constat că, uneori, inteligența artificială pare să-și bată joc de noi.
Oricât de greu ar părea de crezut în cazul unui gigant al comunicațiilor, nu am găsit pe site-ul Vodafone niciun link către un birou de presă căruia să-i solicităm un punct de vedere oficial privind cazul gălățencei. Niciun număr de telefon dedicat comunicării cu presa, nicio adresă de e-mail. La rubrica "Media", poți citi doar comunicatele de presă emise de companie. În josul paginii, la "Contact", poți să soliciți informații, dar numai în calitate de client. La "Asistență", soluții tot numai pentru clienți.
Am încercat pe numerele de telefon, dar "Andreea, ghidul tău Vodafone", oricât de amabilă ar fi, nu înțelege cuvinte-cheie gen "presă", "declarație oficială", "solicitare informații" etc., care diferă de cele prestabilite. Evident, toți operatorii "umani" erau continuu ocupați.
Am intrat apoi pe Facebook și am trimis un mesaj privat, în care rezumam cazul de la Galați. Surpriză, deloc plăcută: a răspuns "Tobi, asistentul tău digital super prietenos". Am zis că Tobi e mai bun decât Andreea, dar s-a dovedit că nu. Mai întâi m-a rugat să reformulez întrebarea, că era prea lungă, apoi a zis că îi pare rău și că nu m-a înțeles, reamintindu-mi că pot lua legătura cu ei și prin alte modalități de contact, adică cele la care nu avusesem înainte niciun succes.
Cam asta e cu inteligența artificială care ar trebui să ne ușureze viața.
În primăvara lui 1983, după meciul-tur de la Lisabona al Universității Craiova din semifinala cu Benfica, scriitorul Eugen Barbu a scris "M-ai învins, Rodioane!", recunoscând astfel jocul bun al lui Cămătaru, pe care îl catalogase anterior "Haplea în chiloți". Probabil că Eugen Barbu a avut în minte "Ai învins, Galileene", expresie atribuită împăratului roman Iulian Apostatul, care părăsise creștinismul și încercase să restaureze religia păgână și care a murit în urma unei răni căpătate în cursul unei lupte cu perşii.
Cred că, după toate întâmplările de mai sus, merită spus: "M-ai învins, Vodafoane!".