De ce-a rămas garajul în drum

De ce-a rămas garajul în drum
Evaluaţi acest articol
(27 voturi)

Când dispar și garajele din cartierul meu este întrebarea pe care o primim foarte des, la redacție, referitor la diverse baterii de garaje, mai mici sau mai mari, rămase printre blocuri și unde, se plâng locatarii din zonă, se întâmplă orice, numai gararea exclusivă a mașinii nu.

De partea cealaltă, proprietarii de garaje, acolo unde mai sunt, se plâng că au investit sume serioase, timp și efort în amenajarea și întreținerea garajelor și că lor nu le garantează nimeni integritatea mașinilor în parcările deschise, nesupravegheate în niciun fel și uneori, spun oamenii, nici foarte bine iluminate.

Parcările subterane sunt încă de domeniul fantasticului, la Galați avem doar două parcări supraterane etajate, una la Ancora și una în proximitatea Spitalului Clinic Județean de Urgență, unde încă se lucrează. În aceste condiții, locurile de parcare sunt un subiect extrem de dureros la noi, iar cearta între vecini pentru un asemenea loc, fie el și unul ilegal, pe trotuar, eventual și în curbă, este la ordinea zilei. Chiar și în cartierul Dunărea, unde în mai multe microraioane au fost desființate garajele și s-au amenajat parcări, urcatul mașinii pe trotuar este sport național. În Micro 17-18, unde trotuarele sunt extrem de înguste, de multe ori trebuie să cobori pe stradă, cu riscurile aferente, fiindcă un bolid a ocupat absolut tot spaţiul pentru pedeştri. Acolo unde garajele încă nu au fost condamnate, este și mai rău.

Evident, dacă la un apartament, într-o familie cu 3-4 membri adulți, există trei mașini, este absolut normal să nu mai existe loc de parcare pentru toată lumea. Cu atât mai mult cu cât blocurile sunt, majoritatea, construite până la jumătatea anilor '80, când maşina era un lux, iar numărul de autoturisme mult mai mic decât cel actual. Păi, cum să aibă maşinile loc lângă casă, dacă parcarea unui bloc cu două scări şi 38 de apartamente avea cu indulgenţă 10 locuri?

S-a mai intervenit pe ici, pe colo, s-au mai transformat unele spaţii verzi care nu prea mai erau verzi, fiind folosite, de facto, tot pentru a parca maşini, în parcări cu dale înierbate, un fel de compromis care, însă, ar fi presupus ca în pământul folosit să şi semene cineva gazon. Ceea ce nu prea s-a întâmplat, dalele înierbate fiind, de fapt, înnămolite. 

În acest context, nerăbdarea oamenilor în ceea ce priveşte demolarea garajelor, care presupun, evident, adăpostirea unui număr mai mic de autoturisme într-o suprafaţă dată, este justificată. Şi ar merita răspunsuri mai rapide şi la obiect din partea municipalităţii.

Citit 4277 ori Ultima modificare Joi, 14 Decembrie 2023 00:07

Mai multe din această categorie:

7 comentarii

  • postat de Zic și eu ...
    Marți, 19 Decembrie 2023 08:48
    5.2.208.***
    Ar fi necesară o hotărâre pe plan local/ județean prin care sa fie interzisă înmatricularea autovehiculelor de până la euro 5, dar și radierea din circulație a celor deja înmatriculate. Ar crește astfel numărul locurilor de parcare și, evident, ar scădea foarte mult poluarea orașului/ județului.
    0
    1
  • postat de marr
    Joi, 14 Decembrie 2023 21:22
    86.124.203.***
    (stiu ca n-are legatura cu subiectul articolului)intreb ...ca tot veni vorba de spatii libere/nefolosite - cu 'ruina' aia de fundatie(fost magazin universal) , din buricul targului - vis-a-vis de cinema tiglina ...CE SE MAI INTAMPLA ?
    Alaturi a crescut ditamai mall-ul !
    0
    3
  • postat de florin
    Joi, 14 Decembrie 2023 17:59
    86.124.201.***
    Rog Viața Liberă să pună în dezbatere strategia Romania neutră 2050!Daca media nu informează și nu dezbate aceste strategii asumate de politicieni in numele nostru cînd ne vom trezi va fi prea tirziu!!!
    0
    5
  • postat de Ion
    Joi, 14 Decembrie 2023 08:47
    82.79.117.***
    Orice firma/cladire publica sau rezidentiala trebuie sa aiba o parcare cu un nr minim de locuri (asa cum au supermaket-urile). Orice institutie publica sau privata -politie, primarie, scoala, spital, farmacie, biserica, vulcanizare, service,etc trebuie sa aiba parcare si un drum de acces pentru ISU.
    2
    13
  • postat de Niles
    Joi, 14 Decembrie 2023 08:34
    86.120.239.***
    Primaria ar trebui sa se mai intereseze și de drumul pe care l-a promis, din curtea poliției de frontiera, care pare din ce in ce mai imposibil de făcut. Cu asta chiar ar avea cu ce sa laude in campanie domnul Pucheanu. Chiar ar ajuta Galatiul la fluidizarea traficului.
    3
    11
  • postat de florin
    Joi, 14 Decembrie 2023 07:24
    86.124.201.***
    In strategia Romania neutră a pesedistilor se dorește că pina in 2050 numărul de ex al mașinilor să scadă!Și un amărăștean sa nu facă mai mult de 6000 km pe an de mașina!Cum credeți că doar aceste 2 lucruri pot fi realizate?Pai nu facem parcări,scumpim taxele la parcările existente,și alte mizerii!
    4
    10
  • postat de florin
    Joi, 14 Decembrie 2023 07:19
    86.124.201.***
    Zilele trecute pe șest a fost aprobată strategia Romania neutră 2050!In jurul nostru se întâmplă multe decizii care ataca drepturile noastre la libertatea mișcării de ex!Tinerii ar trebui sa se îngrijoreze de lumea în care vor trăi copii lor!
    4
    14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.