Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Galați a lansat un proiect deosebit, „LIVE BOOK”, o inițiativă inovatoare care aduce în fața elevilor nu simple povești, ci oameni reali – adevărate „cărți vii” – care împărtășesc experiențe de viață și detalii despre meseriile lor.
Destinat elevilor colegiului, proiectul își propune să creeze o legătură autentică între tineri și profesioniști din diverse domenii. Cărțile vii nu sunt cărți în sensul clasic al cuvântului, ci persoane dispuse să răspundă deschis și sincer întrebărilor copiilor: cine sunt, ce meserie au, ce presupune munca lor, ce le place sau nu, ce este dificil ori valoros în ceea ce fac.
„Azi, tânăra generație găsește din ce în ce mai rar modele bune pe care să le urmeze. Într-o lume în care mass-media și rețelele sociale promovează succesul facil, superficialitatea sau violența: mentorii pot fi o contrapondere pozitivă, iar modelele corecte pot oferi repere sănătoase în fața tentațiilor. E dificil însă să concurezi cu influencerii care fac să pară că viața lor e plină doar de bani și continuu succes. Alegerea mentorilor și a modelelor potrivite nu este doar o opțiune, ci o necesitate într-o societate complexă și în continuă schimbare.” transmite echipa de proiect.
Prin „LIVE BOOK”, școala dorește să apropie elevii de realitatea lumii profesionale, să le ofere un spațiu sigur în care pot pune întrebări și descoperi ce înseamnă cu adevărat o carieră aleasă cu pasiune și dedicare.
„Activitatea Cărți Vii este un eveniment educațional interactiv, centrat pe dialogul autentic dintre participanți (cititori) și invitați (cărți vii), fiecare având o poveste de viață relevantă și inspirațională. Un astfel de proiect nu este doar un eveniment educațional punctual, ci un instrument cu impact profund asupra dezvoltării personale, sociale și emoționale a tinerilor.” adaugă reprezentanții colegiului.
Proiectul este finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow, și reprezintă un exemplu de implicare educațională care depășește barierele clasice ale predării, oferindu-le elevilor modele vii și valoroase, exact acolo unde au cea mai mare nevoie de ele: în fața lor, privindu-i în ochi și răspunzând cu sinceritate.