Transportul local va fi gâtuit

Transportul local va fi gâtuit
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* La vremuri noi, maşini noi * Vestea bună: microbuzele vor circula din Piaţa Centrală şi de la Cimitirul Israelit până în Cartierul Dimitrie Cantemir, şi retur * Supăraţi că le dispar trasee precum Micro 19 – Port Bazinul Nou, operatorii îşi pledează cauza printr-o scrisoare deschisă *

Noile microbuze achiziţionate de operatorii care speră să rămână în pâine din 10 mai au intrat deja în cursă. Sunt impecabile.

Unii proprietari au afişat „instrucţiuni de folosire” prin care interzic nesimţiţilor să mănânce seminţe, să-şi şteargă mucii de perdeluţe sau tapiserie şi să arunce hârtii sau ambalaje pe jos, ameninţându-i că, în caz contrar, şoferul va lua măsuri.

De cealaltă parte, Primăria municipiului Galaţi anunţă pe site-ul propriu licitaţia pentru transportul public privat de persoane. Durata contractului de delegare a gestiunii va fi de 5 ani, iar termenul limită de depunere a ofertelor este 12 aprilie, ora 9. Două ore mai târziu, ofertele vor fi deschise.

Au fost scoase la bătaie:

·    Traseul nr. 63: Billa 1 - Cimitir Israelit (30 microbuze);

·    Traseul nr. 60: Billa 1 - Parc CFR (25 de microbuze);

·    Traseul nr. 68: ADP - INTFOR (15 microbuze); 

·    Traseul nr. 76: ADP - Domnească - ADP (15 microbuze);

·    Traseul nr. 79: ADP - Nicolae Bălcescu - ADP (15 microbuze);

·    Traseul nr. 62: Dimitrie Cantemir - Piaţa Centrală (15 microbuze);

·    Traseul nr. 77: ADP - Piaţa Centrală (15 microbuze);

·    Traseul nr. 84: Dimitrie Cantemir - Cimitir Israelit (10 microbuze);

·    Traseul nr. 64: Billa 1 - Gara CFR (10 microbuze);

·    Traseul nr. 61: Billa 1 - INTFOR (10 microbuze)

·    Traseul nr. 75: Billa 2 - Gara CFR (10 microbuze).

Vestea bună pentru locuitorii cartierului Cantemir este că vor avea la dispoziţie microbuze care să-i lege de restul oraşului, că doar şi ei sunt gălăţeni. 

Scrisoare deschisă

Deşi treburile par a fi bătute în cuie, operatorii privaţi nu se lasă.  Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) ne-a trimis o Scrisoare deschisă adresată primarului Dumitru Nicolae şi Consiliului Local.

FORT aminteşte autorităţilor că transportul privat de persoane s-a desfăşurat, din luna mai 2005 până în prezent, cu un număr de 26 de operatori de transport, 500 de microbuze şi 350 de autorizaţii de traseu.

În scrisoare, operatorii atrag atenţia asupra „dezechilibrului major creat prin reducerea numărului la 170 de microbuze, sub aspectul capacităţii disponibile de transport rămase şi a forţei de muncă”. Potrivit FORT, 350 de şoferi vor îngroşa rândul şomerilor.

„Multitudinea de lucrări la nivelul reţelelor de apă şi canaliare precum şi infrastructura rutieră nu permit circulaţia autobuzelor mari şi greoaie, necesită asigurarea unui transport fexibil. Prin reducerea cu peste 60 la sută a capacităţii de transport oferite cetăţenilor oraşului, foarte multe puncte de interes, cartiere de locuinţe, zone industriale, rămân izolate, fără acces la transportul public de persoane, având ca alternativă transportul din bucăţi sau cu maşina personală”.

„În aceste condiţii, considerăm că alternativa completării ofertei CL cu un număr de 4 trasee şi 50 de microbuze pentru operatorii privaţi e o măsură necesară”, se arată în scrisoarea FORT.

Monopol?

Sorin Amarinei (FOTO 2), preşedintele FORT – filiala Galaţi, susţine că nu este echitabil un monopol Transurb pe anumite zone.

„Nu există un calcul, un studiu la baza deciziei de a reduce numărul la 170 de microbuze. Vor fi zeci de mii de oameni care or să se trezească la ora 5 ca să ajungă la 8 dimineaţa la serviciu şi n-o să le fie uşor”.

„Sunt zone unde microbuzele nu ajung. De exemplu, între rondoul de la intrare dinspre Brăila şi Spitalul Judeţean nu există niciun microbuz, în condiţiile în care acum trec 200 pe zi. Transurb a luat tot şi pe Siderurgiştilor. Traseul Micro 19 - Port Bazinul Nou nu va mai fi”.

„Microbuzele parcurg zi de zi 80 de mii de km, o dată şi jumătate lungimea Pământului. Timp de 5 ani nu am avut niciun eveniment grav. Am dus oamenii întregi la destinaţie. Suntem împrumutaţi la nivel de 8 milioane de euro pentru aceste microbuze noi pe care le-am luat pentru gălăţeni!”

„Poate că ar trebui să le arătăm tuturor celor care nu sunt convinşi că facem ceva pentru oraş cât de importanţi suntem: două ore să suspendăm transportul să vedem ce se întâmplă... Vă imaginaţi ce înghesuială va fi în microbuze din 10 mai?”, ne-a declarat supărat liderul FORT Galaţi, Sorin Amarinei.

Citit 2571 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.