Politică, transport şi durere

Politică, transport şi durere
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „Suntem în pragul falimentului”, se plâng operatorii de pe noile trasee ocolitoare ale oraşului * „Vrem maxi-taxi la Neacşu, Micro19-Port, pe Siderurgiştilor”, strigă călătorii pe site-un ziarului nostru *

Pe site-ul ziarului nostru curg într-una, de zile în şir, opiniile exprimate de gălăţeni referitoare la transportul de persoane.

Unii sunt încântaţi că în sfârşit s-a mai fluidizat traficul prin oraş. Alţii se plâng că nu mai au posibilitatea să aleagă între maxi-taxi şi autobuze şi că sunt obligaţi să călătorească doar cu Transurb.

Sunt şi gălăţeni care se plâng că reducerea numărului de microbuze îi obligă să meargă înghesuiţi ca sardelele în maşinile rămase.

Primăria a anunţat prin vocea viceprimarului Nicuşor Ciumacenco intenţia de a cumpăra 30 de autobuze la mâna a doua.

Cert este că la începutul anului municipalitatea declara că are de plătit două mari credite bancare: unul de 26 milioane de euro, pentru cofinanţarea proiectului ISPA şi cel de-al doilea credit, de 10 milioane de euro, cu care s-au cumpărat, anul trecut, autobuzele pentru Transurb.

Municipalitatea vrea autobuze la mâna a doua, fabricate în 1997-1999, în condiţiile în care microbuzele nou-nouţe cu care operatorii au câştigat licitaţiile sunt fabricate în 2009, deci nou-nouţe şi mai tinere cu 10 ani!

De altfel nici nu au fost acceptate în competiţia pentru trasee microbuze din 2008, fiind considerate vechi!

Mai nou, au început să apară opiniile transportatorilor. Cei de pe traseele deja tradiţionale se plâng că abia mai pot face faţă solicitării.

În schimb, operatorii de pe noile trasee se plâng că sunt în pragul falimentului şi că numai nu i-au bătut călătorii cu pietre pentru că nu mai circulă pe rutele obişnuite.

Doleanţe

”Veniţi la intersecţia de la General dimineaţa - parcă e miting, peste 200 de persoane aşteptau maxi-taxi!”, scrie un gălăţean.

„Cum se ajunge în Port din zonele Maşniţă, General, IREG, Casa Roşie, Ţiglina I? Oare s-a ţinut cont că aceste zone sunt cartiere muncitoreşti? Suntem nevoiţi să schimbăm două trasee la dus şi la fel la întoarcere”.

„Oricum ne batem gura degeaba că nu citeşte nimeni doleanţa fraierilor de muncitori din Şantier, Intfor, Inspectoratul Şcolar, Liceul de Marină, AFDJ, Navrom, Navlomar…”, ne scriu gălăţenii.

„Situaţie dramatică”

La capătul puterilor şi al răbdării, operatorul de pe Traseul 68, Bogdan Andrievici, directorul general al SC Andry SRL, a tras semnalul de alarmă:

„Suntem în pragul falimentului. Oamenii sunt nemulţumiţi că traseul 68 nu mai circulă pe Siderurgiştilor, ci pe Nae Leonard. Călătorii sunt supăraţi că nu mai ajung pe Siderurgiştilor, la General, la Combinat! Îmi reproşează că în curând o să-i las la Şendreni!”

„Încasările au scăzut atât de mult încât nu îmi acoperă nici măcar întreţinerea maşinii şi carburantul pe o zi, ca să nu mai spun de salariile şoferilor, leasing şi redevenţă! Mi-au plecat deja 6 şoferi!”

„Situaţia mea şi a colegilor de pe noile trasee 84 şi 62 este dramatică! Domnii consilieri locali Maricel Oancea şi Daniel Apetrechioaie au mers cu mine într-o zi şi s-au putut convinge de realitatea de pe traseu ”, ni s-a plâns operatorul.

Bogdan Andrievici ne-a mărturisit că s-a cerut acordul pentru a afişa în microbuze numărul de telefon al Serviciului Transporturi din Primărie – serviciu public, de altfel – pentru a le da posibilitatea gălăţenilor să îşi transmită opiniile şi părerile celor mai avizaţi să le asculte şi să ia măsuri. Mai ales că aceasta este o lună de probă pentru noul transport.

„Cei de la Serviciul de Transport din Primărie mi-au cerut să scot numărul – deşi nu l-am afişat pe al lor personal, ci pe al instituţiei publice – şi mi-au reproşat că am ceva personal cu ei”.

„Nu am nimic cu nimeni, consider că e normal să afle părerile cetăţenilor care călătoresc pe traseul meu pentru a şti adevărul”, ne-a declarat supărat operatorul.

Citit 3886 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.