Mașinile cu GPL, interzise în parcările subterane

Mașinile cu GPL, interzise în parcările subterane
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Într-o perioadă în care atenția acordată instalațiilor GPL este mai mare ca oricând, președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), Laurențiu Alexandru Păștinaru, atrage atenția asupra unui aspect periculos, care nu este controlat: parcarea subterană a mașinilor care folosesc acest combustibil. Păștinaru face apel la administratorii acestor spații de parcare, fie ei agenți economici, instituții publice sau asociații de proprietari, să ia măsuri pentru respectarea interzicerii accesului mașinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente.

„Este interzisă folosirea parcărilor subterane de vehiculele cu instalație GPL, dar deținătorii acestor spații merg pe încredere și consideră că doar prinzând această interdicție în Regulamentele de parcare, nu au nicio răspundere în cazul unui accident nefericit. E plin de mașini GPL în parcările subterane, deși accesul lor e interzis. Nu sunt controale. Sigur, poate unora li se va părea o muncă, o cheltuială sau o responsabilitate în plus, dar consider că ar fi un gest de normalitate să le amintească mai mult utilizatorilor parcării de această interdicție, prin anunțuri cât mai vizibile și chiar prin verificări aleatorii. Fac un apel către administratorii parcărilor: luați măsuri pentru respectarea interzicerii accesului mașinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente!”, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru.

Președintele ANPM este de părere că niciun conducător auto nu caută regulamentul de parcare al unui mall, înainte de a merge la cumpărături, iar mulți dintre cei care dețin mașini cu GPL nu sunt conștienți de ce ar însemna o explozie în subteran. 

„În cazul mașinilor echipate cu astfel de instalații, unul din cele mai importante pericole este degajarea accidentală de gaz din sistemul mașinii. Dacă în aer liber gazul s-ar dispersa mult mai ușor datorită curenților, în parcările subterane lucrurile nu stau la fel. Gazul petrolier lichefiat este mai greu decât aerul și, prin urmare, rămâne ca un nor invizibil și inflamabil, în garaj, în cazul unei scurgeri în sistemul de combustibil, spre deosebire de metan, de exemplu, care este mai ușor decât aerul, iar dacă iese din rezervor se ridică și este evacuat prin sistemul de ventilație. Nu are nimeni nimic cu mașinile GPL, sunt bune pentru mediu, dar trebuie să ne obișnuim ca atunci când regula interzice intrarea mașinilor care funcționează cu gaz, să respectăm acest lucru”, a mai spus președintele ANPM.

Acesta a subliniat însă că mașinile alimentate cu GPL chiar sunt o soluție salvatoare pentru reducerea poluării și cheltuielilor pentru combustibil.

Citit 1171 ori Ultima modificare Joi, 07 Septembrie 2023 07:46

3 comentarii

  • postat de Snap
    Joi, 07 Septembrie 2023 16:05
    86.123.138.***
    ba nebunilor,am gpl din fabrica. Masina-i noua,tampitilor.Are domnia sa competenta sa spuna ca ,cotetul meu nou este un pericol?
    0
    0
  • postat de Ciclop
    Joi, 07 Septembrie 2023 12:28
    5.14.142.***
    Mai periculos e un rezervor cu benzina decat o butelie GPL, amestecul de vapori cu benzina se autoaprinde la 270grade, pe cand gazul GPL se autoaprinde la 500 grade
    0
    0
  • postat de Dorel
    Joi, 07 Septembrie 2023 09:19
    89.121.200.***
    Asta inseamna sa pui un politruc in functii publice, fara nicio competenta in protectia mediului... ca sa nu mai zicem de gaze si combustibili.
    Masinile cu GPL sunt foarte SIGURE in exploatare!
    Problemele pot aparea numai atunci cand sunt implicate in accidente sau se intervine neautorizat.
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.