După ce au rezolvat toate problemele din învățământul românesc, mai marii Ministerului au găsit de cuviință să întocmească o metodologie prin care explică modul în care elevii trebuie să fie așezați în bănci. Metodologia privind monitorizarea, evaluarea, identificare, prevenirea și combaterea segregării școlare a fost deja publicată în Monitorul Oficial.
Noul act are la bază ideea prin care elevii trebuie așezați prin rotație în bănci, astfel încât fiecare elev să stea și în prima și în ultima bancă, acolo unde băncile din clasă sunt așezate în șir, iar numărul elevilor din clasă depășește 24.
Mai mult, noua metodologie atrage atenția asupra faptului că elevii din grupurile vulnerabile sau cei care deranjează orele de curs să nu mai stea în ultima bancă. De asemeni, se recomandă și reorganizarea sălilor de clasă, cu poziționarea băncilor în cerc, semicerc, amfiteatru sau tip salon. Menționăm faptul că, la Galați, în mai multe unități de învățământ se practică deja ideea de a roti elevii în bănci, profesorii diriginți fiind cei care aplică astfel de tactici pentru a evita situațiile conflictuale dintre elevi, crearea așa numitelor „bisericuțe” și pentru a favoriza socializarea tuturor elevilor.