Conceptul pe care Dacia îl va prezenta la salonul auto de la Geneva se numeşte Duster şi este un model de tip crossover, care combină formele unui automobil coupe cu cele ale unui vehicul de familie de tip MPV (Multi Purpose Vehicle), a anunţat constructorul auto.
"Duster, primul concept car al mărcii Dacia, este un crossover ingenios. Văzut din partea şoferului, Duster este un coupé sportiv. Văzut din partea pasagerului, Duster este un MPV (Multi Purpose Vehicle) având două uşi cu deschidere în sensuri contrare", se arată într-un comunicat al Dacia remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.
Conceptul are 1,49 metri înălţime, 4,25 metri lungime (cât un Logan Sedan - n.r.) şi 1,64 metri lăţime. Ampatamentul măsoară 2,8 metri, maşina fiind un crossover robust şi sportiv, reiese din comunicat.
"O atenţie specială a fost acordată performanţelor aerodinamice ale lui Duster (coeficientul Cx este de 0.30)", menţionează Dacia.
Conceptul este echipat cu un propulsor diesel de 1,5 litri care dezvoltă 105 Cai Putere, echipat cu filtru de particule. Astfel, motorul emite 139 de grame de dioxid de carbon pe kilometru şi are un consum de 5,3 litri pentru 100 de kilometri parcurşi.
Maşina accelerează de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 9,6 secunde.
"Duster este un crossover futurist care permite Dacia să ilustreze valorile sale de marcă, bazate pe simplitate, robusteţe şi autenticitate, pe un teritoriu unde nu ne-am fi aşteptat. În habitaclu regăsim toată ingeniozitatea şi generozitatea Dacia. Interiorul Duster degajă o senzaţie agreabilă datorită combinaţiei a două culori dominante, ciocolatiu şi albastru. Structura integral vitrată a pavilionului permite luminii să pătrundă în habitaclu. Scaunele faţă au un profil foarte subţire iar forma lor oferă ocupanţilor confort şi o susţinere optimă. Scaunul şoferului este susţinut de o structură care se prelungeşte până la consola centrală", notează Dacia.
Constructoul arată că airbag-ul pentru şofer este plasat în structura inferioară a volanului, lăsând loc, în partea centrală, unui ecran electronic.
"Planşa de bord include şi un torpedo cu capacitatea de 20 litri. Spaţii de depozitare suplimentare, cu capacitatea de 8 litri, se află dispuse în portiere. O altă cutie este disimulată în spătarul scaunului dreapta spate. Uşor accesibilă, aceasta culisează din portbagaj", se arată în comunicat.
Constructorul din Mioveni notează că maşina poate avea două sau patru locuri.
"Nu este nevoie decât de câteva secunde pentru a trece de la o configuraţie «4 locuri, mod de utilizare cotidian» la o configuraţie «2 locuri, mod sportiv». Cu ajutorul unui simplu buton, scaunul pasagerului culisează pe şine ascunse în planşeu, alunecând sub scaunul şoferului. Cele două scaune se transformă într-unul singur, degajând un volum de încărcare de 2 metri cubi ce permite îmbarcarea unei biciclete. Aceasta se fixează cu uşurinţă datorită unor sisteme de ancorare aflate sub bancheta spate şi în planşeu", arată Dacia.
Evenimentul auto din Geneva, Elveţia, este unul dintre cele mai importante din Europa. Salonul se va desfăşura între 3 şi 15 martie, primele două zile fiind rezervate presei.