GALERIE FOTO/ Viaductul spre Combinat s-a surpat! Astăzi se analizează închiderea totală a traficului
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

GALERIE FOTO/ Viaductul spre Combinat s-a surpat! Astăzi se analizează închiderea totală a traficului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Tasările care afectează structura de rezistenţă a podului ce face legătura dintre oraş şi platforma siderurgică s-au agravat în ultima vreme * Una dintre benzi este închisă, iar Comisia de Siguranţă a Circulaţiei va decide astăzi dacă închide de tot traficul pe Viaduct


O construcţie simbolică pentru Galaţi şi până nu demult cel mai mare viaduct din ţară, podul care leagă oraşul de platforma siderurgică stă să se surpe din cauză şubrezirii structurii de rezistenţă, fenomen la care şi-au adus aportul deopotrivă factorii naturali, cât şi hoţii de fier vechi. Degradarea vizibilă a început de ani de zile, gardul metalic de protecţie, ciunţit în multe locuri, fiind un prim semnal de alarmă că circulaţia pe Viaduct devine tot mai periculoasă. Cârpirea parapetului a fost o soluţie temporară pentru ca într-un eventual eveniment rutier, vreo maşină sau pietoni să nu plonjeze în gol, de la peste 60 de metri. Adevăratul pericol vine însă din gropile care s-au format pe ambele margini ale  viaductului şi care pot produce oricând o surpare. Cea mai mare este, de departe, gaura formată lângă un picior al podului la circa 100 de metri de intrarea pe platoforma siderurgică. Prin gaura căscată în trotuar, care măsoară circa cinci metri diametru se vede hăul de dedesubt, iar asfaltul, inclusiv linia de tramvai, sunt vizibil afectate de surpare. De altfel un fir al liniei ferate care trece prin zona respectivă fost îngrădit de Primărie, circulaţia rutieră pe porţiunea afectată desfăşurându-se, până ieri, cu restricţii.

„Astăzi, joi, se va întruni la primărie Comisia de Siguranţă a Circulaţiei şi se va decide dacă traficul pe Viaduct va fi restricţionat sau închis de tot precum şi data de la care se a lua această măsură. Deocamdată putem doar spune că investiţiile pentru reabilitare sunt bugetate”, a precizat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi. Prima etapă a lucrărilor de consolidare a Viaductului a fost bugetată, într-adevăr, prin HCL 106/2012, cu suma de 1.272.020 lei, dar vestea proastă este că nu se ştie deocamdată când vor fi demarate lucrările. Mai mult decât atât, până ca muncitorii să se apuce efectiv de treabă, trebuie parcurse mai multe etape, precum proiectarea şi atribuirea contractului, operaţiuni care ar putea dura luni de zile.

Norocul Combinatului: mai multe porţi

Principalul obiectiv economic care ar putea fi afectat de o eventuală închidere a traficului pe Viaduct, ArcelorMittal, are soluţii pentru a asigura accesul muncitorilior şi a vehiculelor spre şi dinspre platformă.

„Noi avem mai multe porţi pe care se poate face accesul  rutier, deci asta nu e o problemă. În cazul în care s-ar închide, accesul autoturismelor spre Poarta Est va fi deviat dinspre Fileşti. Oricum, noi am anticipat aceste probleme de pe viaduct şi am asfaltat un drum lateral care duce spre poarta de Est şi pe unde se poate face de asemenea accesul. În rest, aprovizionarea sau transporturile care vin sau pleacă din Combinat nu vor avea de suferit, pentru că în majoritate acestea se fac pe calea ferată sau pe apă”, a menţionat Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi.

 

 

Citit 9913 ori Ultima modificare Miercuri, 26 Iunie 2013 17:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.