Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Polițiștii de la Caziere atrag atenția că odată cu adaptarea programului de primire a cererilor și eliberare a documentelor, raportat la situația de urgență în care ne aflăm, numeroși gălățeni vin cu solicitări care nu au niciun suport, cerând acte care nu le trebuie urgent. Autoritățile reiterează îndemnul ca solicitările să fie transmise online sau prin poștă, iar la ridicarea certificatelor, solicitanții să respecte regulile de distanță și să aibă asupra lor declarația pe proprie răspundere. 

Întocmirea dosarului pentru școala de șoferi, susținerea unor examene sau participarea la anumite activități care oricum sunt suspendate în această perioadă sunt motive destul de des invocate de gălățenii care cer eliberarea certificatelor de cazier judiciar. Actul, care are o valabilitate de șase luni de la data emiterii și numai pentru motivul care a fost eliberat, poate fi remis, în condiții normale, pe loc, odată cu solicitarea, iar acum, în situația de urgență, de două ori pe săptămână, marțea și vinerea, în intervalul orar 9,30 - 11,30. Motivele pentru care trebuie solicitate certificatele de cazier sau cele de integritate comportamentală trebuie să fie urgente, să nu suporte amânare, atrag atenția polițiștii care prelucrează cererile și emit documentele, prin urgență înțelegându-se angajare, participare licitație, licențiere sau autorizare. În caz contrar, cererile vor fi amânate. ”Depunerea cererilor și prezentarea cetățenilor la Ghișeul de eliberare a Certificatelor de Cazier Judiciar, în cazul situațiilor în care nu se justifică urgenţa emiterii și ridicării documentului, se va realiza numai după încetarea interdicţiilor instituite”, se precizează într-un comunicat al IPJ Galați. 
Cei care au motive urgente și se prezintă la ghișeu pentru ridicarea certificatului trebuie să prezinte declarația pe propria răspundere din care să reiasă că deplasarea s-a făcut cu scopul ridicării documentului de la Poliție, să respecte distanța minimă de doi metri față de celelalte persoane și să poarte mască și mănuși. De asemenea, gălățenii ale căror certificate de cazier expiră pe perioada stării de urgență, trebuie să știe că valabilitatea acestora se prelungește,  în conformitate cu art. 14 din Decretul Prezidenţial din 16.03.2020. 

Cererile se trimit online sau prin poștă 

Cererile și eventual alte documente necesare persoanelor juridice se pot trimite online, la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., urmând ca solicitanții să se prezinte la ghișeu pentru ridicarea documentelor. Formularele se descarcă prin accesarea paginii de internet a Inspectoratului de Poliție Județean Galați, secțiunea „Utile->Documente Eliberări Acte->Eliberarea Certificatelor de Cazier Judiciar și a Certificatelor de Integritate Comportamentală”, se completează cu datele personale și se transmit la adresa de email mai sus menționată. Solicitanții se vor prezenta personal la Ghișeul de eliberare a Certificatelor de Cazier Judiciar din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Galați, cu sediul în strada Brăilei nr. 200. Cei care nu au posibilitatea transmiterii online, pot trimite actele în original, prin poștă, la adresa de mai sus. Cei care vor certificatul de cazier pentru angajare sau participare la concursuri în instituții publice sau în organele de specialitate ale administrației locale, pot solicita acestor instituții să ceară direct certificatele de la Poliție, în baza consimțământului expres.

 

Citit 907 ori Ultima modificare Vineri, 10 Aprilie 2020 20:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.