Contracte fără taxă de reziliere

Contracte fără taxă de reziliere
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Operatorii de cablu, telefonie sau internet nu vor mai putea pretinde consumatorilor taxe de reziliere a contractelor, potrivit Legii nr. 161/2010, publicată în Monitorul Oficial nr. 497 din 19 iulie.

Astfel, puteţi da în judecată şi chiar cere despăgubiri în instanţă, în cazul în care comercianţii stipulează astfel de clauze în contract.

Actul normativ modifică Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului şi Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, vizând crearea unui cadru legal care să reglementeze strict interdicţia comercianţilor de a stipula în contractele încheiate cu consumatorii unele clauze care să anuleze sau să limiteze dreptul la denunţare sau reziliere unilaterală.

„Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale”, se arată în legea menţionată.

De asemenea, a fost completată şi anexa cuprinzând clauzele considerate ca fiind abuzive cu cele care restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau rezilia unilateral contractul în cazurile în care comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale sau a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale.

Legea vine în condiţiile în care majoritatea comercianţilor ce acţionează în domeniul furnizării/prestării de servicii înţeleg să impună consumatorilor clauze contractuale conform cărora pentru denunţarea unilaterală a contractului, consumatorii sunt obligaţi la achitarea unei sume de bani.

Citit 1171 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.