De la șalvari din piele, la slipuri cu lămâi

De la șalvari din piele, la slipuri cu lămâi
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Evoluția modei masculine în ceea ce privește lenjeria intimă nu a fost atât de complicată

Este adevărat, trăim în vremurile în care bărbaţii au posibilitatea să îşi cumpere diverse modele de lenjerie, de lux, la modă, în stilurile şi în culorile preferate. Însă bărbaţii de altădată nu au fost chiar atât de norocoşi.

Odinioară, reprezentanţii sexului puternic purtau chiloţi din piele voluminoasă, legaţi şi fixaţi de corp, realizaţi de către soţiile lor. Ele făceau chiloţi chiar şi din lână sau din alte materiale, din cauza cărora mersul la toaletă părea pur şi simplu o corvoadă. Vorbim de Antichitate, când mulți bărbaţi purtau pur şi simplu o bucată de ţesătură, uneori o bucată de piele, pe care o legau cu curea în talie. Cea mai veche a fost descoperită în Alpi, lângă rămăşiţele mumificate ale lui Ötzi, omul zăpezilor (3.300 î.Hr).

Oamenii de ştiinţă cred că  Ötzi, omul zăpezilor, îşi acoperea zonele ”ruşinoase” cu iarbă ţesută. Un alt susţinător al lenjeriei intime a fost chiar regele egiptean Tutankhamon. Mult mai târziu, pe măsură ce romanii au ajuns la putere, au început să apară noi modele de lenjerie intimă. Un exemplu notabil sunt pantalonii „braies‟, uşor largi şi lungi până la mijlocul gambei. În timp, aceşti pantaloni au devenit mai strânşi, asemănându-se mai mult cu colanţii. Versiunea elegantă a pantalonilor ”braies” erau pantalonii „chausses‟, cei care acopereau întregul picior. Aceşti pantaloni erau comozi şi simbolizau masculinitatea. În anul 1830, au devenit la modă pantalonii lungi, care ţineau locul lenjeriei intime. Mai exact, pantalonii ”Long Jhones” numiţi după celebrul luptător de box.

Când a apărut slipul

Primul slip a fost inventat în anul 1943 de către Arthur Kneibler. Slipul era similar cu cel de astăzi şi le oferea tuturor bărbaţilor un plus de confort. În primele trei luni de la lansare s-au vândut peste 30.000 de perechi şi au fost cea mai populară invenţie de lenjerie intimă. După încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial, lenjeria pentru bărbaţi a fost din ce în ce mai colorată, cu desene geometrice şi abstracte. În 1951, apare brandul ”Fruit of the Loom”, fondat de către fraţii Knight, Benjamin şi Robert. Brandul a devenit cunoscut pentru modelele lor de chiloţi cu fructe pictate, incredibil de populari la acea vreme. În anul 1970, marele brand de haine Calvin Klein a lansat pe piaţă modele de lenjerie intimă, iar în anul 1980, au apărut primii boxeri.

Articol realizat din surse online

Citit 533 ori Ultima modificare Duminică, 25 Februarie 2024 00:09

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.