Giorgio Armani, un simbol al eleganței

Giorgio Armani, un simbol al eleganței
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

OAMENI DE SEAMĂ. CARIERE

Designerul vestimentar italian Giorgio Armani s-a născut pe 11 iulie 1934, la Piacenza.

Fascinaţia pentru corpul omenesc a fost potenţată de cei doi ani de studii de Medicină urmaţi la Universitatea din Piacenza. Stagiul militar obligatoriu i-a întrerupt studiile de medicină, pentru ca imediat după aceea să prindă gustul modei.

Prin intermediul unui prieten şi-a găsit o slujbă într-un butic, lucrând ca asistent de fotograf şi designer de vitrine. Sora sa mai mică, Rosanna Armani, care lucra ca model, a fost cea care l-a introdus în cercul modei milaneze. În 1964, înarmat cu ştiinţa croielii hainelor şi a designului, Giorgio a lucrat pentru Nino Cerutti, într-o companie care producea haine pentru bărbaţi – Hitman.

 În 1970, încurajat de prietenul său Sergio Galeotti, și-a început cariera de free lancer în branşă. Armani şi Galeotti au devenit parteneri de afaceri în iulie 1975, când au fondat Compania Giorgio Armani SPA. Prima colecţie pentru bărbaţi a fost lansată în acel an, iar cea pentru femei un an mai târziu. Aceasta din urmă a fost rău primită de public. Hainele sale erau revoluţionare la acea vreme, introduceau o croială naturală şi o subtilă paletă de culori cu care publicul nu era obişnuit.

În 1981, a fost lansată linia sport, Emporio Armani, apoi Armani Jeans. În 1987, Armani a creat linia destinată femeilor obişnuite – Mani.

Deși foarte cunoscut în Europa, Armani a ajuns celebru în America abia în anii 1980. Unul dintre cei care l-au ajutat în acest sens a fost Richard Gere, care i-a popularizat din plin creaţiile vestimenare în filmul „American Gigolo” şi a crescut în acest fel interesul americanilor pentru designerul italian.

Primul mare succes a venit  în 1996, odată cu apariţia apei de toaletă pentru bărbaţi – Acqua di Gio. A fost urmată de Armani Mania (2002), Sensi (2002) şi Black Code, cunoscută astăzi  ca Armani Code pentru bărbaţi (2004).

Astăzi, Armani deţine peste 2.000 de magazine în toată lumea, cu vânzări de peste un miliard de dolari.

Designerul mărturisea că spiritul său creativ s-a născut din gândul de a îmbrăca femeile în costume masculine. Această soluţie a dat naştere unui nou tip de eleganţă, simplă şi moderată. Armani foloseşte pentru aceasta cele mai scumpe materiale în combinaţie cu pietre şi cristale. Parfumurile sale sunt extrem de luxoase, delicate şi dedicate unui stil de viaţă tineresc. Printre vedetele nelipsite de la defilările de modă Armani se numără Robert de Niro, Spike Lee, Martin Scorsese, Sophia Loren.

P.V.O. (diferite surse)

 

 

Citit 259 ori Ultima modificare Joi, 10 Iulie 2025 14:50

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro