Fritz Lang, regizor, scenarist și producător de cinema austro-germano-american, s-a născut pe 5 decembrie 1890, la Viena.
Cele mai faimoase filme ale sale au fost ”Metropolis” (cel mai scump film al erei mute a cinematografiei) și ”M”, ambele realizate în Germania, înaintea emigrării sale în SUA.
În 1933, a părăsit Germania și s-a remodelat într-unul dintre cei mai de succes regizori de la Hollywood, producând filme remarcabile vreme de două decenii. Apoi, s-a întors în Germania pentru a mai realiza două pelicule.
După aceste două filme, Fritz Lang nu a mai făcut niciun alt film. Ceva din acele ultime două filme părea să-l fi schimbat irevocabil. A declarat chiar, la un moment dat, că prin acele două pelicule ar fi închis un cerc.
”Mormântul Indian” (1959) și ”Cei o mie de ochi ai doctorului Mabuse” (1960) au reprezentat pentru Fritz Lang o manieră de a-și sintetiza întreaga viață și carieră. Peliculele au avut o funcție privată, au fost construite din ruinele trecutului său, dar nu au fost autobiografice în sensul celor ”400 de lovituri” (regizat de Truffaut) sau ”8½” (regizat de Fellini). Ultimele filme ale lui Lang sunt despre un conducător al Indiei și un psihiatru care încearcă să cucerească lumea. La prima vedere, niciunul din ele nu pare să reflecte prea mult din viața privată a regizorului.
”Mormântul Indian” și ”Tigrul din Eschnapur”, cele două părți ale epicului indian al lui Lang, spun povestea unui arhitect german, care se îndrăgostește și salvează o dansatoare de la căsătoria de conveniență cu un maharajah indian. În versiunea originală, cea din 1921, nu există niciun arhitect german, prințesa indiană are o aventură cu un soldat britanic, iar filmul se încheie cu moartea ambilor. Remake-ul lui Lang din 1959 adăuga un salvator german și transforma tragedia prințesei într-o poveste romantică.
Nimic nu pare a fi întâmplător: asemenea lui Lang, cel din viața reală, arhitectul german studiase arhitectura la Paris și Viena. Dacă arhitectul îl simbolizează pe Lang, atunci „extragerea” unei femei dintr-un mariaj cu un indian sugerează că filmul lui Fritz Lang rămâne, în mare parte, fantasma regizorului de a o salva pe Thea Von Harbou (fosta sa soție) de propria ei viață post-despărțire.
A fost recompensat pentru filmele sale cu o stea pe Vine Street, la Hollywood.
A încetat din viață pe 2 august 1976, la Beverly Hills.

