Din toamnă, adio bilete cumpărate de la şofer! (FOTO)

Din toamnă, adio bilete cumpărate de la şofer! (FOTO)

Aşa vor arăta noile bilete Transurb, din toamnă Anca Melinte
Evaluaţi acest articol
(34 voturi)
22 comentarii

Din această toamnă, biletele de transport local vor fi temporare, nu per călătorie, gălăţenii putând circula, în intervalul orar în care tichetul este valabil, cu mai multe mijloace de transport, valindându-l la urcarea în fiecare dintre acestea. Cetăţenii nu îşi vor mai putea cumpăra biletul de la şofer sau vatman, dar îşi vor putea achita călătoria direct în mijlocul de transport, cu cardul bancar, fie el de credit sau de debit. Cât despre sosirea următorului autobuz, troleibuz sau tramvai, vor afla fie de pe panourile de informare, amplasate în 102 staţii, fie prin intermediul unei aplicaţii mobile.

Primăria Galaţi a găzduit, ieri, cu ocazia conferinţei de lansare a proiectului european „Furnizarea Sistemelor de Colectare Automată a Tarifelor de Călătorie, de Informare a Pasagerilor şi de Management al Flotei de Vehicule pentru Municipiul Galaţi” (e-ticketing), o demonstraţie practică a noului sistem care ar urma să devină operaţional din această toamnă.
Potrivit managerului de proiect, Marius Humelnicu, city managerul Galaţiului, testarea va începe din luna august, probele urmând să dureze două luni.

Finanţare europeană

Aşa cum aţi putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, pentru implementarea sistemului e-ticketing, fosta administraţie, condusă de primarul Marius Stan, a contractat un împrumut la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Actuala administraţie locală, condusă de primarul Ionuţ Pucheanu, a reuşit să obţină finanţare europeană. Valoarea totală a proiectului este de 26.189.365 de lei cu TVA, din care valoarea fondurilor nerambursabile este de 23.936.290 de lei. În decembrie 2017 a fost semnat contractul în valoare 26.151.431 de lei fără TVA, cu Asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) – CertSIGN SA (România) – Swarco Traffic SRL (România) care are misiunea de a proiecta, construi, opera şi menţine sistemele de taxare automată a titlurilor de călătorie, de informare a pasagerilor şi de management al flotei.

Ce înseamnă e-ticketing

Sistemul va dispune de şase canale de distribuţie a titlurilor de călătorie. Astfel, de la cele 25 de punctele de vânzare Transurb se vor putea obţine smartcarduri nominale (abonamente) şi smartcarduri nenominale, smartcarduri Mifare Ultralight, dar şi bilete pe hârtie, cu un format diferit faţă de cel prezent. De asemenea la punctele Transurb, dar şi la cele 17 din reţeaua de terţi, cardurile deja deţinute vor putea fi încărcate.
În 84 de staţii vor fi amplasate automate de vânzare a biletelor, dar şi de încărcare a cardurilor nenominale.
Încărcarea smartcardurilor nominale şi nenominale se va putea face şi de pe un site (webshop). Plata călătoriei va fi posibilă şi la bordul mijlocului de transport, cu cardul bancar. Iar prin intermediul unei aplicaţii mobile, gălăţenii îşi vor putea încărca smartcardurile nominale şi nenominale şi îşi vor putea achiziţiona bilet electronic (m-ticket).
Informarea călătorilor cu privire la sosirea mijloacelor de transport în staţii se va face prin intermediul a 102 panouri electronice, dar şi a unei aplicaţii mobile.
Gălăţenii se vor putea simţi mult mai în siguranţă, pentru că 140 de camere vor fi amplasate în tot atâtea staţii.

Avantaje

Sistemul va dispune de dispozitive de numărare în timp real a pasagerilor din mijloacele de transport public în comun. Această soluție va furniza rapoarte precise cu privire la numărul călătoriilor pe fiecare linie în parte, de care autorităţile vor ţine seama: „Obiectivul strategic al acestui proiect este reducerea subvenţiei pentru Transurb prin plata efectivă a facilităţilor şi a compensaţiei, creşterea calităţii serviciilor de transport, reducerea utilizării de numerar, dar şi reducerea emisiilor de dioxid de carbon”, a precizat Marius Humelnicu, managerul de proiect.
Autorităţile, dar şi contractantul promit că va fi cel mai modern și performant sistem e-ticketing din România. Rămâne de văzut!

Citit 19023 ori Ultima modificare Vineri, 10 Mai 2019 22:27

22 comentarii

  • postat de VA URASC Marți, 04 Iunie 2019 14:49 82.137.15.*** Link la comentariu
    1
    2

    Ca la noi la nimeni.
    Am locuit multi ani in afara si nu existau astfel de INEPTII. Inca de 15 ani in urma, aveau bilete si abonamente electronice. Dar NU eliminasera posibilitatea obtinerii de bilete de la sofer, pentru ca la ei, oamenii se gandesc in PRIMUL RAND la confortul pasagerilor, pe cand pe noi ne doare-n ..posterior.
    Stie toata lumea ca intotdeauna vor exista cazuri in care omul saracul ori nu are card bancar la el, ori nu are timp sa alerge cu limba scoasa (sau sa stea la coada) la un ghiseu de bilete, ori (cum se intampla la noi) ghiseele din zona SUNT INCHISE. Si atunci lasati oamenii sa injure si sa mearga pe jos, desi au bani pentru un nenorocit de bilet in buzunar, si soferul le-ar putea da bilet in 5 secunde.
    Inca o data, nu va pune nimeni sa inventati roata (e clar ca nici nu va prea duce mintea sa faceti asa ceva). Luati exemplu de la altii, mergeti dracului oriunde intr-o tara civilizata si vedeti cum merg lucrurile. Mergeti in Germania, Franta, Spania si informati-va daca puteti lua bilete de la sofer.

    Ati preluat monopolul pe transport in Galati, dupa ce ati facut lobby si ati reusit in final sa distrugeti absolut singurul sistem care functiona in favoarea cetateanului, in orasul asta - maxi-taxi-urile. Si acum trebuie sa va suportam toata "ideile" si sa va sponsorizam prostia si marlania prin taxele platite cu voie sau fara voie.

    Raportează
  • postat de Marius Humelnicu Miercuri, 15 Mai 2019 15:54 81.196.55.*** Link la comentariu
    3
    1

    Bună ziua!
    Sunt Marius Humelnicu, city manager la Primăria municipiului Galați și managerul proiectului. Doresc să vă răspund la întrebările formulate în comentariile dumneavoastră.

    Întrebare: Cum o sa-i depistam pe cei care nu au bilete?
    Răspuns: Controlorii vor avea dispozitive de inspecție conectate la sistem, putându-se verifica în acest fel dacă biletele/cardurile au fost validate sau nu.

    Întrebare: Ce facem cu elevii si studenții?
    Răspuns Vor exista abonamente (pe card) dedicate acestora, la fel ca și pana acum.

    Întrebare: Nu prea s-a înţeles care sunt cele "6 canale" de obţinere a titlurilor de călătorie, că aţi enumerat doar vreo 4?
    Răspuns: În articol au fost enumerate toate cele 6 canale:
    -25 de punctele de vânzare Transurb
    -17 din reţeaua de terţi
    -84 de staţii vor fi amplasate automate de vânzare a biletelor
    -webshop
    - la bordul mijlocului de transport, cu cardul bancar
    - m-ticket

    Întrebare: Ce face nea Gheorghe venit de la ţară care se urcă dintr-o staţie fără punct de vânzare şi are doar numerar la el? Trebuie să meargă vreo 3-4 staţii pe jos până la cel mai apropiat punct de vânzare?
    Răspuns: În toate stațiile din zonele de intrare în oraș vor exista echipamente necesare achiziționării titlurilor de călătorie.

    Întrebare: Cei fara carduri ce vor face?
    Răspuns: Vor achiziționa bilete sau vor plati la bordul vehiculului cu cardul bancar.

    Întrebare: Daca tot scoateti abonamentele....de ce nu faceti carduri cu ceva calatorii pe ele?
    Răspuns: Abonamentele nu vor fi scoase, ci vor fi emise carduri nominale în locul acestora. Vor fi, de asemenea, carduri nenominale care pot fi alimentate în sistem portofel electronic în funcție de necesitățile fiecăruia.

    Întrebare: Autobuze care nu ne omoara, nu se destrama din statia A pana la statia B cand veti cumpara?
    Răspuns: Exista două licitații în curs: una pentru achiziția a 20 de minibuze și una pentru achiziția a 40 de autobuze noi.

    Întrebare: Cand o sa ne intrebe si pe noi cetatenii daca suntem de acord cu ceea ce fac ei?
    Răspuns: Proiectul a fost publicat și apoi aprobat prin HCL 363 din 2014. De asemenea, în presa locală au fost publicate articole pe tema implementării sistemului de e-ticketing în municipiul Galați.

    Întrebare: Cati bai o sa dam pe aceste bilete?
    Răspuns: Tarifele pentru titlurile de călătorie nu vor fi modificate. Cu toate acestea, în funcție de indicatorii de performanță atinși, anumite tipuri de titluri de călătorie (cum ar fi tichetul de hârtie) pot suferi modificări de tarif în funcție de pragul orar adoptat.

    Întrebare: De ce cu cardul bancar? De ce nu si cash? Daca sunt persoane care nu au card, ce faci? Cat mai costa si aceste aparate? Biletul cumparat are o perioada de valabilitate, asta inseamna ca daca stai in statie la vorba e posibil sa iti expire biletul fara a baneficia de el. Ar fi mai ok ca biletul sa fie valabil 1h din momentul validarii si nu din momentul achizitiei
    Răspuns: În orașele care au implementate asemenea sisteme, în special cele din vestul Europei, tendința este de a se eliminarea utilizarea de numerar, în vederea reducerii riscului de fraudă. Persoanele care nu posedă card bancar, pot utiliza celelalte 5 canale de distribuție.
    Biletului temporar va fi valabil din momentul primei validări.

    De asemenea, menționez că înainte de lansarea sistemului vor realizate broșuri cu toate instrucțiunile de utilizare. Aceste materiale de informare vor fi puse în mod gratuit la dispoziția tuturor celor interesați la toate punctele de vânzare ale Transurb și în rețeaua de terți.

    Raportează
  • postat de Galatiul plin de golani fara leac pentru golanie Sâmbătă, 11 Mai 2019 20:16 51.15.125.*** Link la comentariu
    0
    7

    ALOOOOOOOOOOOOOOOOOO PRIMARIA

    IN PLUS, ATI PROMIS DEMULT CA VETI MONTA SISTEM DE SUPRAVEGHERE IN TOATE MIJLOACELE DE TRANSPORT IN COMUN (IN TROLEIBUZE, IN AUTOBUZE SI SPERAM CA SI IN TRAMVAIELE NOI CE VOR SOSI LA GALATI) PENTRU A FI PRINS GUNOIUL NEEDUCAT, BABUINUL DE GALATEAN HABAUC, GOLANUL CARE SCRIJELESTE PE LA COLTURI, CARE RUPE, STRICA SI MAZGALESTE PRIN ACESTE MIJLOACE DE TRANSPORT NOI. SI ASTFEL SA-I PUNETI PE GOLANI LA PLATA.

    SAU ATI UITAT CE AU FACUT TARTANII, GOLANII, NISTE GUNOAIE PE DOUA PICIOARE CARE AU RUPT BURETELE DE PE SCAUNELE DIN TROLEIBUZELE NOI???

    PRIMARIA SA NU DOARMA CI SA IA ATITUDINE SI SA-I PUNA LA PLATA INCAT SA-I USTURE NU NUMAI BUZUNARUL CI SI C_ U_ R_ U_ L PE NEEDUCATII CARE STRICA BUNUL PUBLIC.

    Raportează
  • postat de Lucian Joi, 09 Mai 2019 19:14 92.223.167.*** Link la comentariu
    1
    8

    Informatii pentru Cetatean:
    https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/127129-pierdere-uriasa-si-buget-cu-scandal-pentru-transurb
    Galatiul sufera de lipsa de modernitate. Problema "Ciumei rosii" (pensionarii atacati de Cetatean) este ca au ramas blocati in timp. dar nici restul nu-i mai prejos!

    Raportează
  • postat de Cetatean Joi, 09 Mai 2019 16:51 84.117.41.*** Link la comentariu
    7
    19

    Pt Lorelei.
    2. Cum o sa-i depistam pe cei care nu au bilete?
    3. Ce facem cu elevii si studentii?
    Nu aveti cum sa primiti un raspuns pt intrebarile 2 si 3
    analizand realist aceste probleme, exista un singur raspuns.
    1. N-avem cum sa-i depistam pe cei care calatoresc fara bilet
    deoarece calatorii sunt impartiti in doua categorii:
    Calatori care benificiaza de milostenia autoritatilor locale (cca 60%)
    circula pe banii nostri, ai contribuabililor, fara niciun fel
    de analiza si control (se cere doar cupon de pensie, legitimatie de student
    sau carnet de elev) ca si cum ANAF nici n-ar exista.
    Restul de 40 % circula platind bilete si abonamente
    Ne miram si ramanem interzisi de ce nu sunt bani pt atatea lucruri utile
    ce tin de calitatea vietii.
    Foarte curand (7 Iunie 2020) vom scapa definitiv de acest neoplasm .
    care a facut din tara asta, o tara de asistati sociali si politicieni infractori

    Raportează
  • postat de Nedumeriri Joi, 09 Mai 2019 12:14 81.12.149.*** Link la comentariu
    3
    27

    - Nu prea s-a înţeles care sunte cele "6 canale" de obţinere a titlurilor de călătorie, că aţi enumerat doar vreo 4?
    - Unde vor fi cele 25 de puncte de vânzare a acestor titluri de călătorie, ţinând cont că sunt vreo 140 staţii de autobuz?
    - Ce face nea Gheorghe venit de la ţară care se urcă dintr-o staţie fără punct de vânzare şi are doar numerar la el? Trebuie să meargă vreo 3-4 staţii pe jos până la cel mai apropiat punct de vânzare?

    Raportează
  • postat de Lorelei Joi, 09 Mai 2019 12:12 84.117.43.*** Link la comentariu
    4
    27

    1.Cei fara carduri ce vor face?
    2. Cum o sa-i depistam pe cei care nu au bilete?
    3. Ce facem cu elevii si studentii?
    4. Daca tot scoateti abonamentele....de ce nu faceti carduri cu ceva calatorii pe ele?
    5. Autobuze care nu ne omoara, nu se destrama din statia A pana la statia B cand veti cumpara?
    6. Cand o sa ne intrebe si pe noi cetatenii daca suntem de acord cu ceea ce fac ei?
    7. Cati bai o sa dam pe aceste bilete?
    PS: Daca tot ne taxati mai mult...vrem si conditii pentru ceea ce platim. As prefera sa consultati si publicul cand luati decizii....doar nu merg angajatii de top ai primariei cu autobuzul.

    Raportează
  • postat de Cetatean Joi, 09 Mai 2019 10:02 84.117.41.*** Link la comentariu
    22
    28

    Un proiect foarte bun pentru orasul nostru
    asa cum functioneaza in majoritatea oraselor civilizate din Romania.
    Ce ne facem insa cu atatia asistati sociali, pensionari, studenti, elevi
    care calatoresc gratuit si ale caror venituri pe membru de familie
    depasesc cu mult substantivul ,,nesimtire''
    Odata cu implementarea acestui proiect se va face o analiza
    mai profunda pt acest fenomen?
    In Galati peste 60% din calatori circula gratuit cu mijloacele de transport in comun
    oare chiar nu se poate face nimic pt combaterea acestui fonomen?
    Acordati abonamente gratuite sau cu reducere doar acelor
    categorii de cetateni care intr-adevar au o stare sociala precara
    si doar in baza adeverintelor ANAF, la fel si pentru elevi sau studenti.
    Acordati abonamente gratuite sau cu reducere
    doar celor care fac parte din familii monoparentale in baza unor adeverinte
    de venit ale celui care detine tutela.
    Ajunge cu milostenia pe banii contribuabililor.

    Raportează
  • postat de despre afaceri si nu numai... Joi, 09 Mai 2019 09:29 194.105.20.*** Link la comentariu
    14
    36

    De ce cu cardul bancar? De ce nu si cash?

    Daca sunt persoane care nu au card , ce faci? Cat mai costa si aceste aparate? Cum se mai sifoneaza banul public?
    "Chelului tichie de argint ii trebui..." Cu un parc de autobuze si tramvaie ca vai de mama lor, asta ne trebuie!?...

    Alte afaceri, spagi, comisioane, jocuri de culise , spalari de bani... avem alegeri electorale...

    Raportează
  • postat de Suzana Joi, 09 Mai 2019 09:23 82.137.11.*** Link la comentariu
    11
    19

    Brățări din aur la șoferi nu cumpărați??? AUTOBUZE tot foarte bune cumpărați din I OLANDA Va fi că la Montreal

    Raportează
  • postat de ADYtza74 Joi, 09 Mai 2019 08:51 86.124.202.*** Link la comentariu
    7
    21

    Din poze pare ca-i e frica domnului de aparat. Comunitarii nostri si hotii de buzunare tot blat o sa circule, nu sistem de taxare trebuia ci de securitate.

    Raportează
  • postat de Nicu Joi, 09 Mai 2019 08:32 86.127.209.*** Link la comentariu
    6
    45

    Observ o posibila problema.

    Biletul cumparat are o perioada de valabilitate, asta inseamna ca daca stai in statie la vorba e posibil sa iti expire biletul fara a baneficia de el.

    Ar fi mai ok ca biletul sa fie valabil 1h din momentul validarii si nu din momentul achizitiei.

    Raportează
  • postat de magis Joi, 09 Mai 2019 08:19 89.121.200.*** Link la comentariu
    8
    35

    Incredibil! Va ajunge si Galatiul in anul 2000. Cum? Suntem deja in 2019? In Galati nu se vede, orasul asta e cu 2 decenii in urma altora din tara.

    Raportează
  • postat de Alexuz Joi, 09 Mai 2019 08:07 5.2.205.*** Link la comentariu
    3
    39

    Frumos......mai trebuie si autobuze in rest avem de toate.

    Raportează
  • postat de Cetățean Joi, 09 Mai 2019 06:46 188.24.230.*** Link la comentariu
    24
    22

    Carduri peste tot. Un portofel plin de carduri.Vai de mama noastră.
    Erau multe alte posibilitati de a rezolva asa zisă " problemă " a biletelor.
    Bani pierduți, parerea mea.

    Raportează
  • postat de Eu Joi, 09 Mai 2019 06:28 109.103.173.*** Link la comentariu
    8
    34

    Atâta teatru ieftin pentru un lucru normal care exista în orașele civilizate europene. Dragi consilieri sistemul acesta este implementat în Belgia, Franța, Spania etc de zeci de ani. Poate e timpul sa se facă lucruri frumoase și la Galati și sa nu mai facem atâta circ. Îmi doresc un Galați modern! Dacă se vrea putem ajunge Clujul în vreo 10 ani, dar trebuie sa se vrea și sa se mai renunțe la a se baga în propriul buzunar domnilor consilieri și primar. Succes!

    Raportează
  • postat de Cetatean Joi, 09 Mai 2019 05:31 5.13.217.*** Link la comentariu
    3
    31

    Si mocangii cum sint depistati?

    Raportează
  • postat de ADERIN Joi, 09 Mai 2019 01:16 5.13.245.*** Link la comentariu
    3
    32

    Bravoooo dar , sa vedem cat va tine acest sistem .
    Nu va trece mult timp si vom vede un ecran spart, grafiti peste tot,
    Atunci sa vedem articol cu politia care ii prinde pe acesti indivizi.

    Raportează
  • postat de Bai desteptilor : Joi, 09 Mai 2019 01:12 185.216.34.*** Link la comentariu
    9
    21

    pana si in tarile occidentale (Olanda) , se mai pot cumpara bilete si de la sofer , daca ai nevoie , chiar daca are acest sistem introdus demult !
    Poate va ganditi si la o aplicatie pe telefonul mobil , pentru vizualizarea in timp real , a circulatiei autobuzelor

    Raportează
  • postat de maurice Joi, 09 Mai 2019 00:35 5.13.131.*** Link la comentariu
    6
    45

    Aduceti intai autobuze bune, dupa aia taxati. Puneti sistemul asta "ultramodern" pe niste troace.
    Sa vedem cati isi vor lua amenda degeaba pana se obisnuiesc cu sistemul.
    Trebuie sa veniti cu un sistem foarte usor si rapid de folosit, documentat cu instructiuni simple si clare ca sa nu se uite bietul om ca curca in lemne. Nu stiu cum veti face asta, nu e punctul forte al Transurbului sau al Primariei.
    Sincer la cati prosti sunt in orasul asta, mama, mama, nu stiu ce va iesi :)

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Joi, 09 Mai 2019 00:28 89.136.231.*** Link la comentariu
    21
    8

    Asta cu biletele temporale care sa permita calatoria in toate mijloacele de transport in comun, eu am propus-o. Am scris despre ea pe blog de mult. E bine ca au prins-o-n sistemul nou.

    Raportează
  • postat de Galatean Joi, 09 Mai 2019 00:20 79.10.185.*** Link la comentariu
    7
    42

    Degeaba dle primar Puchianu... nu o să fiţi reales...

    Intenţii bune, dar mult prea puţin. Mult prea puţin.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.