Primăria, a treia afacere cu Lidl

Primăria, a treia afacere cu Lidl
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Primul supermarket ar urma să fie gata la primăvară

Municipalitatea gălăţeană a încheiat, în serie, trei contracte de afaceri cu Lidl România S.C.S. care, aşa cum v-am informat deja, a obţinut autorizaţii pentru a construi trei supermarketuri în Galaţi: unul la "intersecţia Fără Rost", unul pe Drumul de Centură şi unul pe strada Oltului, la fosta fabrică de pâine a Galmopan.

În prima parte a anului viitor ar trebui să fie gata un prim supermarket. Concret, Primăria s-a asociat, i-a vândut teren şi acum i-a concesionat o suprafaţă de teren cunoscutului retailer german. La recenta şedinţă a Consiliului Local aleşii au votat în unanimitate pentru concesionarea prin atribuire directă a unui teren cu suprafaţa de 531 metri pătraţi, situat  pe bulevardul Milcov colţ cu Drumul Viilor.

Vreme de 25 de ani, cât va dura contractul, nemţii vor plăti pentru teren o redevenţă de 2,78 euro metrul pătrat pe an fără TVA, la cursul oficial comunicat de BNR la data semnării  contractului de concesiune.

Firma plătea deja chirie pentru suprafaţa respectivă, dar pentru a face investiţiile necesare în vederea amenajării unei parcări şi a căilor ei de acces, terenul trebuia să îi fie concesionat.

Trebuie spus că Lidl deţine în proprietate, în acea zonă, mai precis pe strada Nicolae Mantu nr.67, Drum de Centură, (în zona Billa 2) un teren cu suprafaţa de 5.167 mp unde va fi noul complex comercial. Tot în acel areal Lidl va amenaja un sens giratoriu unde îşi vor amplasa şi un panou publicitar tip totem cu sigla Lidl.

Pentru a parafa această afacere, Primăria s-a asociat cu Lidl pentru zece ani. Nemţii se vor ocupa de toate pe propria lor cheltuială: proiectarea şi executarea lucrărilor, autorizaţii, avize, plata energiei electrice consumate pentru iluminarea spaţiului publicitar, dar şi plata către Primărie a sumei de 481 euro pe lună pentru chiria terenului pe care se amplasează totemul.

Şi tot cu Lidl, Primăria a încheiat un contract de vânzare-cumpărare cu 200 de euro metrul pătrat o suprafaţa de 209,50 mp situată în strada G-ral Dragalina nr.1, pentru a amenaja accesul în parcarea celui de-al doilea complex comercial pe care îl va construi.

Peste 100 de magazine în ţară

Conform ziarului Financiar, istoria Lidl începe în Germania în anii `30, odată cu înfiinţarea companiei Lidl & Schwarz, prin comercializarea de produse alimentare în regim en gros.

Mai târziu, activităţile companiei sunt divizate prin dezvoltarea unui lanţ independent de magazine de tip discount sub denumirea de Lidl şi, respectiv, prin înfiinţarea supermarket-urilor şi a hipermarket-urilor Kaufland şi Handelshof.

Retailerul german Lidl şi-a asigurat o poziţie importantă pe piaţa din România în acest an, după ce a preluat, în februarie 2010, reţeaua de magazine de tip discount «Plus». Această reţea a deschis primele magazine în România în anul 2005, iar până în 2009 a ajuns la circa 100 de magazine, afaceri de peste 300 de milioane de euro. Lidl mai deţine pe piaţa locală şi magazinele Kaufland.

Citit 3494 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.