Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
16 comentarii

* Proiectul drumului expres care leagă Moldova de litoralul Mării Negre, iniţiat de Consiliul Judeţului Tulcea, este susţinut şi de judeţele Vrancea, Galaţi, Brăila şi ConstanţaNicolae Bacalbaşa: „Orice investiţie este binevenită”


Ani întregi, judeţul Galaţi nu a înregistrat nici măcar o investiţie de amploare în infrastructură, bifând doar la nivel declarativ, în fiecare campanie electorală, câte un drum expres, aeroport şi un pod peste Dunăre. În aceste condiţii, proiectul tulcenilor privind realizarea drumului expres Focşani-Galaţi-Brăila-Tulcea-Constanţa ar reprezenta cu adevărat o „gură de oxigen” pentru judeţul nostru, ocolit de investitori, şi una dintre cele mai mari şanse oferite Galaţiului pentru a atrage investiţii la malul Dunării şi, implicit, pentru a se dezvolta. Horia Teodorescu, preşedintele Consiliului Judeţului Tulcea, a transmis, zilele trecute, o adresă către Ministerul Transporturilor, în care a solicitat includerea proiectului drumului expres Focşani-Constanţa în strategia de dezvoltare a reţelei căilor rutiere din România.

„Un proiect prioritar pentru România”

În adresa transmisă Ministerului Transporturilor, preşedintele Consiliului Judeţului Tulcea a prezentat şi o analiză a situaţiei economico-sociale a judeţelor Tulcea, Vrancea, Galaţi, Brăila şi Constanţa, argumentând astfel importanţa proiectului pentru cele cinci judeţe din regiunea Sud-Est. „Întreaga regiune de Sud- Est a României este o zonă cu un potenţial de trafic ridicat, atât pentru mărfuri, cât şi pentru persoane. Amintim, în acest sens, faptul că această zonă dispune de numeroase obiective turistice regionale (litoralul Mării Negre, Delta Dunării, Complexul lagunar Razim-Sinoe, Parcul Naţional Munţii Măcinului, Carpaţii de Curbură). Este de menţionat şi faptul că în această regiune există obiective economice regionale, cum ar fi platformele industriale, şantierele navale, porturile, giganţii industriali ArcelorMittal, Promex, Feral, Alum. O astfel de investiţie ar ajuta enorm economia judeţului Tulcea, o realizare extraordinară. Dacă acest drum va fi legat de principalele artere de circulaţie, dar şi cu punctul de trecere a frontierei de la Isaccea la Orlovka, atunci chiar putem discuta despre un proiect prioritar pentru România“, a precizat Horia Teodorescu.

Cu deschidere către porturi şi coridoare rutiere europene

În nota de fundamentare, conducerea Consiliului Judeţului Tulcea a mai precizat, printre altele, că realizarea drumului expres Focşani-Galaţi-Brăila-Tulcea-Constanţa este importantă atât pentru traficul de mărfuri şi de persoane, dar, mai ales, pentru porturile maritime din ţara noastră şi a militat pentru conectarea la Coridorul IX Pan-European şi Autostrada A2. „O investiţie în drumul expres Focşani – Constanţa ar conferi o mai mare importanţă porturilor maritime Constanţa, Brăila, Galaţi şi Tulcea, dar şi noului punct de trecere vamală Isaccea-Orlovka (România- Ucraina), care poate face legătura cu transportul mărfurilor şi persoanelor din regiunea Odessa. Conform ultimelor informaţii, RO-RO-ul de la Isaccea ar putea fi realizat în perioada imediat următoare. În acest sens, este prioritar ca această regiune să fie conectată la două coridoare de transport rutier, Coridorul 9 Pan-European şi Autostrada A2, prin realizarea drumului expres Focşani- Tulcea -Constanţa, asigurându-se, astfel, accesul rapid la obiectivele turistice şi economice ale regiunii şi deschizând, totodată, drumul către Sudul Europei şi Asia, respectiv Bulgaria, Turcia, Grecia, precum şi către Europa de Nord-Est, respectiv Ucraina, Moldova, Rusia, Bielorusia“, se arată în adresa CJ Tulcea, conform informaţiilor furnizate de Biroul de presă al instituţiei publice.
„Vă rugăm să consideraţi instituţiile Consiliului Judeţean Tulcea, Consiliului Judeţean Vrancea, Consiliului Judeţean Brăila, Consiliului Judeţean Galaţi şi a Consiliului Judeţean Constanţa semnatari ai acestui document de intenţie, drept parteneri credibili care pot să susţină instituţional orice demers făcut de către dumneavoastră în scopul realizării acestui deziderat extrem de important pentru întreaga regiune“, a precizat Horia Teodorescu.
Nicolae Bacalbaşa, preşedintele Consiliului Judeţului Galaţi, ne-a declarat referitor la acest proiect că „orice investiţie este binevenită”.

Citit 10665 ori Ultima modificare Joi, 07 Noiembrie 2013 10:44

16 comentarii

  • postat de IO Vineri, 06 Decembrie 2013 15:36 89.137.228.*** Link la comentariu
    0
    0

    Ccorina STAI CALMĂ .
    AVEM PRIM MINISTRU UN CRIMINAL ,PLAGIATOR ,CU LIPSURI LA GRAMATICĂ MULT MAI MARI .
    ONORATUL CRYMI NU SE POATE FOLOSI DE CUVÎNTUL EU CORECT GRAMATICAL ,FOLOSEȘTE IO .
    CA PE TIMPUL LUI ȘTEFAN CEL MARE .
    ÎNSĂ NU DERANJEAZĂ .
    TOȚI TREBUIE SĂ DECLARĂM RĂZBOI NECRUȚĂTOR CORUPȚIEI ȘI CORUPȚILOR .

    Raportează
  • postat de io Vineri, 06 Decembrie 2013 15:28 89.137.228.*** Link la comentariu
    0
    0

    Corupții intenționat nu o fac mai clară și detaliată .
    Icsulescule vrei să îi concurezi la achiziții de terenuri .
    Mafia nu moare nu se predă se transformă .

    Raportează
  • postat de al lu gheorhe Miercuri, 27 Noiembrie 2013 09:57 109.102.62.*** Link la comentariu
    0
    4

    Drumul expres Focşani-Galaţi-Constanţa, nu e în linie dreaptă din cate se vede pe harta. Si tot pe harta se vede ca drumul nu trece prin Galati... Nici macar prin judetul Galati...

    Raportează
  • postat de Ccorina Ddobre Miercuri, 27 Noiembrie 2013 06:00 174.49.25.*** Link la comentariu
    1
    2

    DA AM SCRIS PLIN DE GRESELI VREAU SA VAD UNUL CARE A TERMINAT LA FF CARE SCRIE UN ARTCOL MAI DOCUMINETAT CA AL MEU SAU PE CIENVA CARE A TERMINAT LA SPIRU HARET. INVATAMANTLA DISTANTA....

    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel Luni, 18 Noiembrie 2013 07:17 82.79.212.*** Link la comentariu
    3
    3

    Galateni vor folosi parapanta pe post de taxi , pe relatia Braila - Galati , pentru a se lega de drumul expres Focsani Constanta. O alta varianta de legatura cu acest drum expres ,a galatenilor sunt caii inaripati pe post de aerotaxiuri. Galateni viseaza cai verzi pe pereti ca nebunii codrii verzi. Galatiul ca si galateni vor numai sa ia , dar cand d-l Stancu o propus arhiepiscopului Dunari de Jos sa mute Arhiepiscopia la Braila , a inceput sa rada ironic la d-l Stancu. Concluzie , Braila nu se mai uneste cu Galatiul.

    Raportează
  • postat de un galatean Duminică, 10 Noiembrie 2013 00:39 95.83.253.*** Link la comentariu
    1
    10

    Nu mai fiti naivi, soseaua nu are nici o treaba cu interesul galatenilor, constantelilor ori..focsanenilor, care ar fi stat fara drumuri expres mult si bine. Asta e 'mana de ajutor' data de statul roman companiei Chevron care are de carat mii de litri de apa intre Focsani, Galati, Constanta ptr fracturare hidraulica. Cheltuielile pentru proiect pot fi incluse foarte bine in capexul firmei, insa firma in cauza a donat o ambulanta spitalului din Vaslui, respectiv..bonuri de masa satenilor dintrun sat din C-ta, iar statul roman e multumit!!

    Raportează
  • postat de gheorghe Sâmbătă, 09 Noiembrie 2013 06:20 174.6.111.*** Link la comentariu
    1
    3

    Foarte bine!
    Mandria mea de galatean nu sufera ca nu ar trece "expresul" chiar pe pamantul drag al judetului... ci peste rau, colea.
    Am inteles ca se propune o colaborare pentru materializarea unei idei.
    Cum sa vezi deja traseul efectiv, solutiile tehnice decise...?
    Sa fim seriosi, este prematur sa se ceara si sa se pretinda vreo ceva in aceasta faza.
    "Unirea face puterea", chiar daca cele 5 judete vor avea nevoie de mult suport financiar, chiar international pe langa participarea fiecaruia.
    Dar merita!
    Daca nu se produc pana atunci catastrofe naturale si economice despre care se vorbeste in mai multe feluri si care - parca - isi si arata semnele care ingrijoreaza...
    Un mare pas - asocierea pentru acelasi scop.
    Eu as fi inclus si Covasna aici, ... sa aduca si Brasovul, Bistrita, Maramuresul, Muresul, Harghita mai aproape.
    Si nu ar fi banuit nimeni ca este un proiect care sa ii "ridice mingea" la fileu vreunui separatist ori regionalist!
    Ca la Covasna nu a vrut nimeni sa ii ajute in dezvoltarea infrastructurii, de la guvernare... si acum ne "imdignam" ca nu mai vor o administratie nationala buna doar la incasat impozite.

    Raportează
  • postat de Blablabla Vineri, 08 Noiembrie 2013 23:26 79.116.104.*** Link la comentariu
    0
    5

    Si pe unde sa treaca prin Galati? Este deja drumul national Tecuci- Galati care numai pe alocuri poate fi latit, dar ar fi ca o mare porcarie, 1 km latit, apoi iar ingust la trecerea prin localitati, apoi iar latit un 1-2 km, apoi iar ingust. Cine a mers pe acest drum stie foarte bine ce zic. Nici altul pe langa nu poate fi. La noi nu poate trece, dar nu e nici o problema ca trece prin judetul Braila. E aproape doar. Important e sa se faca, ar ajuta Galatiul din plin. Ce mi-e malul stang al Siretului, ce mi-e malul drept? Tot in Romania este drumul nu in Ucraina. Au unii niste orgolii de tot rasul.

    Raportează
  • postat de Iubitor de GL Vineri, 08 Noiembrie 2013 14:34 86.127.211.*** Link la comentariu
    0
    1

    Cred ca politicienii nostri ce viseaza noaptea vor sa faca ziua. S-au consultat cu specialistii din domeniile respective?
    Traversarea Dunarii nu se vede clar pe unde va fi... va trece prin centrul orasului sau a noii conurbatii Galati-Braila?
    Sunt curios cum se va face dezbaterea publica a acestui proiect ...
    Este bine ca se zbat politicienii, dar e bine sa ceara parerea si a cetatenilor din orasele de pe Dunare.
    Cred ca acest proiect politic necesita multe imbunatatiri si trebuie realizat tinand cont de mai multe aspecte..

    Raportează
  • postat de un postac Joi, 07 Noiembrie 2013 16:59 109.166.132.*** Link la comentariu
    0
    5

    Care URIAS, vinciule, nu vezi ca şuşaua trece prin Nanesti? Atinge jud Galati "aproape" tangential. Di şientru, ce sa mai pomenim?

    Raportează
  • postat de ioana Joi, 07 Noiembrie 2013 15:49 89.136.4.*** Link la comentariu
    1
    8

    Ce comentariu penibil are anestezistul! Ne meritam soarta!

    Raportează
  • postat de Da_Vinci Joi, 07 Noiembrie 2013 14:28 86.124.200.*** Link la comentariu
    10
    4

    Proiectul in sine este URIAŞ pentru Galaţi.
    Restul cârcotelilor cu substrat politic sau cocalaresc (de genul: "nu treşi şî prin şentru pi la noi, pe lângî discotecî") sunt de prisos.

    Raportează
  • postat de Un postac Joi, 07 Noiembrie 2013 12:57 109.166.129.*** Link la comentariu
    3
    9

    Pai, normal ca Galatiul n-are ce cauta "pe traseu"! Ruta propusa este Focsani-Nanesti-Braila... E cel mai scurt. Galatiul ramane, ca de obicei, de caruta!

    Raportează
  • postat de Galatean Joi, 07 Noiembrie 2013 11:53 89.121.200.*** Link la comentariu
    1
    17

    Catre autoarea articolului .... Imi pare rau sa o zic ... dar stai prost tare cu geografia ! Ruta care pleaca din Focsani (resedinta Judetului Vrancea ), trece prin Galati (resedinta Judetului Galati) si ajunge in Constanta (resedinta Judetului Constanta) nu se regaseste in imaginile atasate articolului. Drumul express NICI MACAR NU TRECE PRIN JUDETUL GALATI, nu mai zic de municipiul Galati ... ba chiar as spune ca OCOLESTE INTENTIONAT ORICE E LEGAT DE JUDETUL GALATI .... asa ca cine minte ? Harta sau articolul ?

    Raportează
  • postat de y Joi, 07 Noiembrie 2013 11:49 86.124.200.*** Link la comentariu
    5
    10

    Ia să vă traduc mesajul lui X
    "harta e neclară. Daţi detalii, ca eu sunt speculator imobiliar si tare aş vrea să ştiu pe unde va trece şoseaua, ca vreau sa-i pacalesc din vreme pe fraierii care au terenuri acolo!"

    Raportează
  • postat de x Joi, 07 Noiembrie 2013 01:19 89.136.185.*** Link la comentariu
    3
    16

    Harta e neclara.
    Faceti-o mai mare.
    Nu de alta, da' ca sa vada si galatenii ca "sint prezenti in cestiune" la fel cum (nu) era cimentul in betonul cladirilor cazute in 4 martie '77.
    PS. Putem face haz de necaz si "colaborind" cu Eminescu:
    Era pe cind nu se zarea ...
    Azi il vedem ... si nu e.
    Ma refer la drumul expres DIN j. Galati.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.