Desfiinţăm tramvaiul, dar înlocuim reţelele de agent termic

Desfiinţăm tramvaiul, dar înlocuim reţelele de agent termic

Paradoxal, deşi fac parte din proiectul de modernizare licitat, lucrările de înlocuire a reţelelor de agent termic pe strada Basarabiei nu vor fi executate, în realitate, niciodată ”Viața liberă”, Anca Melinte
Evaluaţi acest articol
(27 voturi)
11 comentarii

Pentru a treia oară în acest an, modernizarea străzii Basarabiei, pe tronsonul cuprins între arterele Traian şi Mihai Bravu, a fost scoasă la licitaţie. Poate că măcar acum va fi cu noroc, dacă primele două proceduri au fost anulate! Lucrările incluse în contractul în valoare de 13,4 milioane de lei fără TVA vizează, în principal, desfiinţarea liniei de tramvai şi extinderea reţelei de troleibuz. În condiţiile în care investiţia nu va demara mai devreme de 2018, iar acesta ar putea fi ultima iarnă de funcţionare a sistemului centralizat, pare curios faptul că se doreşte înlocuirea reţelelor de agent termic!

Lansată pe 13 ianuarie şi anulată pe 26 ianuarie 2017, relansată pe 5 octombrie şi anulată pe 9 octombrie 2017, modernizarea străzii Basarabiei, pe segmentul cuprins între Traian şi Mihai Bravu, este din nou în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi îşi aşteaptă ofertanţii până pe 20 noiembrie 2017. Contractul este unul generos, cu o valoare estimată de 13,4 milioane de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut. Faţă de prima licitaţie, din ianuarie, valoarea contractului a scăzut cu peste 6,2 milioane de lei şi asta pentru că, în loc de reabilitarea căii de rulare a tramvaiului, linia de tramvai va fi desfiinţată. Această cerinţă privind reţelele de agent termic este prevăzută explicit în categoriile de lucrări licitate, în condiţiile în care prima licitaţie nu cuprindea acest detaliu.

Trei documentaţii pe banii noştri

Trebuie spus că modernizarea acestui segment al străzii Basarabiei face parte dintr-o investiţie de amploare - "Reabilitarea infrastructurii transport inclusiv viaducte axa Est-Vest, intrări în Galaţi", 145,1 milioane de lei. Potrivit datelor noastre, documentaţia de avizare a lucrărilor, pentru care Primăria a plătit 140.675 de lei, a fost realizată în anul 2015 de ADD Global Service SRL, fiind aprobată de aleşii locali în ianuarie 2016. Pentru prima etapă a lucrărilor, strada Basarabiei, proiectul a fost realizat de Proiect SA, în 2016, şi a costat 119.000 de lei. După ce prima licitaţie, din ianuarie 2017, a fost anulată, proiectul a trebuit modificat. Şi asta deoarece, în februarie 2017, autorităţile au ajuns la concluzia că linia de tramvai nu se mai justifică şi, implicit, nici lucrările de reabilitare a căii de rulare tramvai şi a firului de contact. Pentru excluderea lor din proiect a fost necesară actualizarea documentaţiei, tot de către Proiect SA, contra sumei de 56.000 de lei fără TVA.

Ce lucrări sunt prevăzute

Iniţial, lucrările de modernizare din prima licitaţie anulată vizau: reabilitarea suprastructurii, piste pentru biciclişti, reamenajare trotuare, locuri parcare, reabilitarea căii de rulare şi a firului de contact şi a reţelelor de apă. Acum se doreşte: desfiinţarea liniilor de tramvai, refacerea sistemului rutier pe partea carosabilă pe toată lăţimea străzii, refacerea trotuarelor, amenajarea intersecţiilor, instalaţii electrice pentru extindere troleu, reabilitare reţele de apă şi de canalizare şi înlocuirea reţelelor de agent termic.

În condiţiile în care actualizarea proiectului licitat acum s-a făcut în luna mai, iar în luna aprilie aleşii locali hotărâseră renunţarea la sistemul centralizat de încălzire şi acordarea unui ajutor financiar de 3.000 de lei pentru achiziţia unui sistem alternativ de încălzire şi apă caldă, pare surprinzătoare includerea, în categoriile de lucrări licitate, înlocuirea reţelelor de agent termic! Mai ales că aceasta se doreşte a fi ultima iarnă în care agentul termic va fi furnizat în sistem centralizat, gălăţenii fiind încurajaţi să devină independenţi din punct de vedere termic.

Ce spune primarul

Contactat telefonic, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu ne-a declarat că înlocuirea reţelelor de agent termic a fost cuprinsă atât în proiectul iniţial, cât şi în cel actualizat, pentru obţinerea avizelor necesare investiţiei. Edilul a precizat că valoarea lucrărilor în cauză nu depăşeşte 97.000 lei şi vizează două traversări ale străzii, nu reţele pe toată lungimea arterei. "La momentul executării lucrărilor, atunci când se va ajunge în această etapă, se vor face note de renunţare. Nu vor fi făcute şi vor fi scăzute din plata finală", ne-a declarat primarul.

Investiţie cu bani de împrumut

Reabilitarea infrastructurii de transport inclusiv viaducte axa Est-Vest, intrări în Galaţi, din care face parte şi modernizarea acestui prim segment al străzii Basarabiei, va fi finanţată din cel mai recent credit, în valoare de o sută de milioane de lei, pe care Primăria municipiului Galaţi l-a contractat la CEC Bank. Pentru început, a fost alocată o sumă de zece milioane de lei, tocmai pentru a nu bloca o sumă mai consistentă, având în vedere că e vorba despre o investiţie de anvergură.

Citit 11256 ori Ultima modificare Sâmbătă, 11 Noiembrie 2017 02:15

11 comentarii

  • postat de marius Marți, 14 Noiembrie 2017 11:18 41.58.239.*** Link la comentariu
    0
    1

    Dorel a comis-o din nou.

    Raportează
  • postat de C.A.P Luni, 13 Noiembrie 2017 19:18 82.79.7.*** Link la comentariu
    0
    4

    Nu ati votat cu doua maini Psd-ul? Mi-as dori ca bravii conducatori psd-isti ai orasului Galati sa va aduca la nivelul cartierului Filesti tot orasul

    Raportează
  • postat de corina Luni, 13 Noiembrie 2017 13:30 217.156.52.*** Link la comentariu
    0
    4

    Păi nu stim cum de se poate moderniza de 3 ori în 20 ani calea Basarabiei, pe când alte drumuri ale Galaţiului ies din schema mereu sau tot rămân pe lista scurtă cu peticeala de proastă calitate?!!!
    Care e şpilul?

    Raportează
  • postat de Vatmanul Sâmbătă, 11 Noiembrie 2017 16:59 188.24.247.*** Link la comentariu
    1
    12

    Bruxelles e plin de tramvalie, trenuri si metrouri pt ca e ECOLOGIC.

    Paris la fel. Amsterdam. Berlin.

    Praga.

    La noi nu. scoatem tramvaie. Cine dracu a venit cu ideea asta !?
    Sigur nu un inginer !

    Raportează
  • postat de florin Sâmbătă, 11 Noiembrie 2017 13:55 213.233.109.*** Link la comentariu
    2
    8

    "Şi asta deoarece, în februarie 2017, autorităţile au ajuns la concluzia că linia de tramvai nu se mai justifică şi, implicit, nici lucrările de reabilitare a căii de rulare tramvai şi a firului de contact"
    A FOST FACUT PUBLIC ACEST STUDIU CARE A DETERMINAT ACEASTA HOTARIRE?????APROPPO CARE AU FOST STUDIILE REALIZATE SI CARE AU DUS LA TAIEREA,DISTRUGEREA LINIILOR DE TRAMVAI?????

    Raportează
  • postat de florin Sâmbătă, 11 Noiembrie 2017 13:50 213.233.109.*** Link la comentariu
    2
    7

    Cea mai mare prostie:distrugerea transportului electric!In loc sa investesti in modernizarea caii de rulare noi distrugem totul!!!Nu construim nimic!DOAR DISTRUGEM!

    Raportează
  • postat de Ion Sâmbătă, 11 Noiembrie 2017 11:50 93.115.95.*** Link la comentariu
    1
    2

    Am zis doar că partea de "proiecțele" este una dintre cele mai rentabile activități pt.aleşii noştri. Sume oarecum mici, uşor de scos de la buget; mai fac şi ei un ban de-o "fasolică". ;)

    Raportează
  • postat de florin Vineri, 10 Noiembrie 2017 13:22 78.96.59.*** Link la comentariu
    4
    28

    Oamenii cu cap introduc sisteme de transport ecologic in toata lumea cu exceptia unui oras numit Galati. Se pare ca unii dintre noi nu mai au capul la locul lui. Ar trebui ca acei care comanda si executa proiecte de modernizare sa se mai plimbe prin tarile civilizate.

    Raportează
  • postat de io Vineri, 10 Noiembrie 2017 10:51 212.54.122.*** Link la comentariu
    3
    40

    Nu se gandeste nimeni ca strada Basarabiei este o strada ingusta care in momentul de fata este congestionata in orele de varf iar introducerea troleului o sa congestioneze si mai tare acest segment? un troleu este mult mai lat decat un tramvai si se misca greoi in trafic...interesele sunt foarte mari cand vine vorba de scos liniile de tramvai(Ex: Mihai Bravu, Anghel Saligny si acum Basarabiei) ...din pacate.

    Raportează
  • postat de rodax Vineri, 10 Noiembrie 2017 08:29 193.231.148.*** Link la comentariu
    2
    35

    cineva a pus gand rau tramvaielor in acest oras.

    Raportează
  • postat de TRAMVAIUL S.R.L Vineri, 10 Noiembrie 2017 05:36 5.13.203.*** Link la comentariu
    3
    29

    Pe o parte se desființează liniile de tramvaie, pe alta parte se aduc tramvaie noi(8 buc.) in valoare de aprox. 12 milioane €
    Super tare

    Raportează

Lasă un comentariu