Mai puține trasee, mai puțini angajați la Transurb
Foto: Anca Melinte

Mai puține trasee, mai puțini angajați la Transurb
Evaluaţi acest articol
(38 voturi)

Intenția Primăriei Galați de a desființa cinci trasee de transport public local - 104, 29, 36, 12 și 17 - nu i-a luat prin surprindere doar pe gălățenii dependenți de autobuze și troleibuze, ci și pe salariații Transurb. Aceștia au primit, pe 23 iunie, vestea că, odată cu reducerea diagramei de transport, vor urma și reduceri de personal. Sunt temeri reale că aproximativ o sută de salariați – între care peste 30 de șoferi, 20 de casiere, dar și electricieni, salariați de la depou, mentenanță, TESA - ar trebui să plece din societate până în septembrie 2022. Pentru a înțelege situația, am discutat nu doar cu liderul sindical, George Preda, ci și cu șoferii.

După cum am aflat de la George Preda, preşedintele Sindicatului Şoferilor Liberi din Transurb, joi, 23 iunie 2022, a avut loc o ședință prin care salariaților li s-a adus la cunoștință, sec, intenția desființării și modificării unor trasee, în paralel cu extinderea circulației tramvaielor până la Comat. Diagrama de transport ar urma să fie redusă, iar din calculele preliminare rezultă, cel mai probabil, că, în lunile august-septembrie, societatea va face reduceri de personal.

„Propunerea de a se reduce traseele de transport nu ne aparține nouă, ci Primăriei. Colegii șoferi au sărit ca arși: de ce așa de repede va fi pusă în aplicare - 1 iulie - și de ce nu se face o informare a publicului călător. Pentru că avem experiența atâtor ani: pentru orice modificare necomunicată la timp, nedezbătută cu publicul călător, care plătește bilet sau un abonament, cine va fi de vină? Șoferul! Cetățeanului care așteaptă un autobuz care nu va mai veni sau cel care tocmai și-a luat abonament pentru a călători cu un traseu care va fi desființat, ce variante viabile i se oferă? Ține de respectul față de cetățeanul care plătește înainte pentru serviciile de transport. Înțelegem nevoia de rentabilizare, de eficientizare, dar transportul este un serviciu public, unul care are și o latură socială. E clar că unele trasee au fost gândite de la început prost, încă din 2016. Noi am spus-o și atunci, dar nu ne ia nimeni în seamă”, ne-a declarat George Preda, liderul sindical.

Prin modificarea diagramei de transport, o cifră seacă arată o reducere cu 17-20 la sută a numărului de kilometri realizați lunar de Transurb. Iar reducerea numărului de kilometri înseamnă, evident, o reducere de personal la Transurb. „Sunt temeri în Transurb pentru că e clar că se va lăsa cu disponibilizări. O cifră avansată de către domnul director general se învârtea în jurul a o sută de salariați care, până în septembrie, ar trebui să plece din societate. Pe hârtie ar ieși un surplus de 50 de șoferi, dar directorul afirmă că, din calculele lui, doar vreo 30 nu și-ar mai găsi de treabă. E complicat. Se intenționează și închiderea a jumătate dintre cabinele de vânzare a titlurilor de călătorie. Iar în loc de două schimburi la casele de bilete, va rămâne doar unul, de opt ore. Asta în condițiile în care șoferii se confruntă cu situațiile unor călători care au încercat să-și cumpere bilet prin SMS, aplicație sau de la automat și nu au reușit”, ne-a declarat George Preda. Pe scurt, directorul general are la dispoziție două luni să se gândească pe cine și de unde disponibilizează, în condițiile în care sunt categorii de personal care fac ore suplimentare și acum! Reducerile de personal nu amenință doar șoferii și casierele, ci și toate celelalte categorii: electricieni, angajați la depou, mentenanță, TESA.

Ce spun șoferii Transurb

Șoferii Transurb cu care am discutat ne-au arătat că desființarea celor cinci trasee și închiderea caselor de bilete nu duc la o eficientizare, ci la costuri mai mari.

Șofer de troleibuz: „Toată Europa se axează pe transport cu emisii zero, ecologic, numai noi înlocuim, pe linia 104, transportul electric cu Diesel. Pentru troleibuzele acestea s-au luat bani europeni cu condiția de a funcționa minimum zece ani și acum o parte le tragem pe dreapta și băgăm Diesel în loc. Este ilogic. Cu cât scoatem mai multe unități electrice de pe stradă, cu atât prețul pe kilometru crește. La stațiile de redresare a curentului electric, că scoți un troleibuz, că scoți o sută, acolo sunt aceiași oameni. Noi împărțim costurile cu tramvaiele. Și dacă noi lăsăm două troleibuze și două tramvaie, costurile de la redresare sunt aceleași și va exploda prețul pe kilometru. Știți cum ar fi fost 104 rentabil? Ducându-l până la Parcul CFR! Pe Domnească sunt o serie întreagă de instituții, de facultăți unde vor oamenii să meargă. Cel mai mult vor suferi copiii care merg la licee, care se vor foi din autobuz în autobuz. Nu mai spun de cei din Francezi, unde mergeau patru trasee și va rămâne doar unul, în condițiile în care sunt copii care învață la Liceul <Racoviță>, la CNMK!”.

Șofer de autobuz: „Nu e vorba doar de șoferii care vor pleca – pentru că avem și colegi pensionari sau aproape de pensionare -, ci de un serviciu public. Primăria justifică anularea unor trasee pentru că merg în paralel cu altele, dar de fapt nu ține cont că aceste trasee îi ajută pe călători să se deplaseze mai repede acolo unde au nevoie. Traseul 29 este unul dintre cele mai vechi din oraș și ajută 105. Sunt două autobuze care deservesc traseul 29, la o frecvență de 44 de minute, și asigurau, noaptea, ultima cursă între Gară, Centru și Micro 19. Alt mijloc de transport nu mai există! În ceea ce privește reluarea traseului 44, aș vrea să subliniez că doar opt tramvaie au rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități. Până vor aduce tramvaie moderne nu ar trebui scoase 17 și 36. Oamenii vor fi lăsați fără mijloacele de transport cu care se deplasau frecvent pe zona 39, Aviației, I.C. Frimu”.

Șofer de autobuz: „Problema încasărilor este legată de faptul că sistemul de ticketing este nefuncțional. Avem date exacte care demonstrează că la TVM-uri se încasează aproape jumătate față de încasările de la cabine. Toate autobuzele sunt dotate cu case de marcat care nu sunt funcționale. Au închis cabinele importante, cum e cea de la Gara CFR, și am avut situații în care te roagă oamenii să le vinzi un bilet că le e frică de control. Oamenii nu știu să folosească TVM-urile, iar când știu, e stricat softul. Ei nu vor să recunoască problemele sistemului, pentru că este implementat de o firmă agreată de Primărie, dar nici nu fac nimic pentru a le rezolva”.

Citit 8963 ori Ultima modificare Luni, 27 Iunie 2022 11:47

23 comentarii

  • postat de Companion
    Joi, 30 Iunie 2022 11:00
    5.13.211.***
    De la 1 Iule Taximetristrii vor inalta un schit de rugaciune primarului ca le-a favorizat traseiele Transurbului , de maine nu i-si vor mai face griji ca nu au incasari , cat despre Transurb ce si cui ii pasa / cetateanului ?/primarului/? nici in cot nu-l doare / consilierilor nici atat/ cumparati-va trotinete si biciclete/ cine are bani sa mearga la servici , cu taxiul cat poate pina se goleste portofelul/nu asta si-a dorit sa circule autobuzul in locuri nu circula oameni?
    0
    1
    Raportează
  • postat de Companion
    Luni, 27 Iunie 2022 06:20
    5.13.195.***
    Vedeti interviurile sau la TV cu Tov . Primar din urma cu mult timp cum pregatea sau ,,canta,, pe atunci ,,Ingroparea Transurbului,, si bulversarea calatorului sarind dintr-un autobuz in altul ca sa ajunga unde doreste ,fie la servici, scoala,piata etc. El se gandeste ca face adevarata revolutie a transportului in Transurb si totii cu capetele aplecate asculta ordinele fara cartire , ca astfel cine stie Se pot gasi moduri si modalitati suficiente ca sa fie bine si asta daca se doreste , nu sa lasi lumea pe drumuri trimitandu-i in somaj Ticketingul nu functioneaza la parametri necesari, lumea care vine in gara cu trenul nu au de unde lua bilet daca si cabina de bilete e inchisa si chiar in mai multe zone , Desfintarea traseielor este o aberatie , vrea bani la bugetul primariei dand oameni afara din ; mentenanta si intretinere , soferi si alt personal auxiliar , Totul e spre bucuria taximetristilor. dar nu toti o sa-si permita in zilele acestea sa mearga ,dar la nevoie omul vazand ca nu are cum sa ajunga acolo si frecventa e redusa apeleaza la aceste servicii si nu invers sa foloseasca autobuzul
    1
    14
    Raportează
  • postat de MariaA
    Duminică, 26 Iunie 2022 10:30
    86.124.202.***
    Dacă traseul 36 îl vor scoate cu ce se ajunge la gara din Icf. Frimu General? Pe 22 l-au scos pe 18 la fel. Din toamna când vor reîncepe școlile sa vina domnul Primar în stație la Lic.3 sa vadă ce este la ora 14. Sunt 5 licee în zona care vin la aceasta stație (Lic.3,CFR,MAIA,ASACHI,ENERGETICUL) +SC.Speciala. De multe ori am stat și 20 de minute în stație sa prind un autobuz mai liber. Mare greșeală. Miting în fata Primăriei este cel mai bine. Și călători și șoferi toată lumea.....
    0
    16
    Raportează
  • postat de George
    Duminică, 26 Iunie 2022 07:58
    78.96.87.***
    Galatean esti tu galatean asa cum sunt eu popa de la Vatican. Hai mars de aici ca tu esti un prost cu buletin de ferentari. Nu ai dreptu sa comentezi
    5
    15
    Raportează
  • postat de Eu
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 20:57
    92.85.61.***
    La momentul de acum un an si ceva, m-am bucurat ca au aparut biletul de 2 ore si abonamentul de 55/45. Dar ce ati avut cu traseele 29 si 36? nu toti galatenii pensionari sunt obligati sa ia trenul din Barbosi sau Filesti
    3
    17
    Raportează
  • postat de Degetel
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 16:33
    5.13.218.***
    Transportul in comun e subventionat de primarie. Daca se va privatiza, costul biletului va fi de n ori mai mare , nu stiu cati isi vor permite sa plateasca drumul pana la servici, zilnic mai ales acei cu salariu minim pe economie. Mai adaug un dezavantaj flota auto a privatului nu va fi electrica sau hibrida doarece nu are capital si nici nu vreau revenire la vremurile acelea cu dube de marfa tranformate in microbuze de parca eram in India.
    3
    38
    Raportează
  • postat de Galatean
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 16:18
    95.76.1.***
    Ba, eu fac o propunere cinstita galatenilor:

    sa mai mearga si pe jos.

    de ce: vad zilnic aglomeratie pe autobuze, troleibuze, din centru pana in tiglina, distanta care poate fi per pedes, picior frumos daca mergi pe jos;
    sau chiar dstanta de o statie.

    Inteleg persoane cu dizabilitati, in varsta, dar, cu cei in varsta, sa mai stea si prin parcuri dimineata sa ia aer curat, nu plimbari cu mijloacele de transport in comun, fiind destinate aproape in exclusivitate celor ce trebuie sa ajunga la serviciu.

    Mofturile astea de bosorogi si babe, dimineata la plimbare in autobuze, tramvaie si troleibuze,trebuie sa dispara!

    S-au cam invatat unii galateni cu transurbul, de parca i-a facut mamitica lor in troleibuze, ca ce sa vezi, au abonamente, pe care multi nici nu le valideaza.
    Sa vezi cum sta marlanul bosorog cu cardul in mana langa aparatul de validat, cu ochii roata, vine, nu vine controlul.

    Asadar, dinamizati transportul in comun in logica lui ca fiind o posibilitate de deplasare de maxim interes, nu plimbari matinale!
    43
    33
    Raportează
  • postat de George
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 14:09
    109.166.131.***
    De ce nu e nimeni în fața la primărie să protesteze împotriva eliminării acestor trasee? Vedeți că o parte din vina o aveți și voi că nu știți să protestați decât să taceți și să înghițiți?
    8
    37
    Raportează
  • postat de George
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 13:54
    109.166.131.***
    Dax aberezi. A fost privat. Era vai și amar, sicrie pe roti acele dube de marfa transformate ilegal în microbuze de pasageri multe dintre ele circulând cu ITP-ul făcut pe sub mana.

    Solaris daca ai fi fost bătut de soartă și ai fi avut tu in handicap din naștere, daca ai fi fost un pocit pe care nu îl angajează nimeni și e marginalizat din cauza aspectului fizic, nu ai mai fi comentat așa.
    2
    25
    Raportează
  • postat de florin
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 11:42
    86.124.202.***
    Privatizati traseele pe care primaria le considera nerentabile!Este absurd ca dupa ce ai eliminat privatii din transportul in comun sa ramii singur pe piata si sa spui ca esti nerentabil!Primaria a distrus transportul electric in Galati!In loc sa faci traseul 35 cu tramvaiul il faci cu autobuze care consuma 50 de litrii la suta de km!!!!Aceste decizii de distrugere a transportului sa se ia prin referendum !Hai sa vedem citi bani se duc in consiliul de administratie!Citi bani in motorina!Citi bani s-au dus in sistemulde taxare automat sistem care este nefunctionabil!Pina sa eliminam trasee sa eliminam pierderile si consumurile aberante!Sa vedem si noi analizele care au stat la baza distrugerii infrastructurii a tramvaielor!Sa vedem analizele care au facut sa cumpere primaria 10 tramvaie pe doua trasee!40 de autobuze de 12 m!Nu sunteti in stare sa administrati predati traseele spre privati!Nici cind sunteti singuri pe piata nu sunteti in stare sa asigurati un transport in comun care sa ajute galateanul!In schimb alde pesedisti si penelisti sunt toata ziua cu green dealul in gura!Vai de mama noastra ce incompetenti ne conduc!Si noi suntem mai prosti ca ei ca stam ca oile la taiat!!!!!!
    11
    47
    Raportează
  • postat de 104
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 11:35
    109.166.138.***
    Bătaie maximă de joc. În primăvara sa vrut desființarea traseului 9, acuma rămâne 9 și desființează 104.
    Rog insistent un interviu al V.L. cu dnl. Primar pe tema aceasta. Modul acesta nu înseamnă reorganizare.
    Pe de altă parte se merge la ghici: zici că vrei sa desființezi N trasee, și dacă vezi că lumea face panarama pe nu știu ce traseu, lași 2 și 3 le anulezi.
    3
    39
    Raportează
  • postat de Ionut
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 09:50
    89.39.81.***
    Daca societatea are incadari mai mici(ceea ce nu este corect,trendul este sa creasca,multi renunta la masinile personale datorita costurilor)trebuie cautata cauza in curtea Transurb(conducere,sistem incasare,costuri intretinere parc auto).Management deficitar,diletanti.Se face loc la concurenta???
    2
    42
    Raportează
  • postat de George
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 09:47
    95.76.3.***
    Daca tot sunt atat de idioti si incompetenti aszoice sa desfiinteze toate trraseele si sa fca doar 3. Traseul 1 Circular m19-Str Brailei-Str Domneasca-Bd Siderurgistilor-Inelul de Rocada M19 Traseul 2 M13-Bd Cosbuc-Gara CFR Traseul 3 Metro-Bariera Traian-Piata Centrala-Complex Siret-M19-Dimitrie Cantemir. Restu pe jos ca face picioru frumos
    30
    4
    Raportează
  • postat de Solaris
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 09:40
    78.96.84.***
    Acesta este rezultatul garatuitatilor acordate de Primaria Galati
    elevilor ce nu fac parte din familii monoparentale,
    pensionarilor cu pensii mai mari de 1200 lei, pensionarilor care au si loc de munca,
    insotitorilor de persoane cu handicap si bineinteles puturosilor
    care n-au stiut in viata lor cum arata o zi de munca.
    Si acesta este doar inceputul!
    8
    42
    Raportează
  • postat de Marius
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 09:29
    82.103.85.***
    In afara de Transurb, ar trebui privatizate toate serviciile primariei! Sunt salarii si beneficii mult prea mari iar munca este slaba. In alte tari din UE, au fost facute aceste lucruri coroborate cu eficientizarea lucratorilor pe posturile de munca. La noi, aparatul de stat este urias si nu se justifica nici ca nivel salarial, nici ca numar de angajati! Toate tarile eficientizeaza aparatul bugetar, doar noi il ingrasam....Pana cand!?
    3
    34
    Raportează
  • postat de Macoveanu Ion
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 08:58
    5.13.215.***
    Dl. George Preda are dreptate când afirmă că propunerea vine unilateral de la Primărie. Și dumnealui știe perfect cine a gândit asta. Transurb ține de Direcția de Servicii Comunitare. Iar acolo cred că doar o persoană a luat această decizie. El se crede cel mai cel din toți, el este cel mai deștept, doar el le știe pe toate, arogant cu cei de sub el, ghiocel în fața celor de peste el.
    În definitiv, ne-am cam învățat, nu este prima dată , cand niște traseiști și lefegii la stat puși politic, pentru că îndeplinesc fără crâcnire ordinele, iau decizii în defavoarea cetățeanului plătitor de taxe și impozite.
    Nu era cinstit și principial, înainte de asta să fie o dezbatere publică, o informare și motivare corectă?
    0
    54
    Raportează
  • postat de Atârnat
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 08:20
    51.179.32.***
    Problema la transurb este că directorul general este numit pe linie de partid și nu prin concurs. Automat este un incompetent, nepregătit și habar n-are cum să gestioneze o societate. Dar nici nu este ăsta scopul directorului ci să țină transurb pușculiță de partid. De aici și lipsa performanțelor economice ale acestei societăți. Nu mai pomenesc de grămada de atârnatori incompetenți aduși de asemenea tot pe linie de partid care nu fac nimic și încasează salarii imense. Apropo.... ar fi fost o chestie să menționați salariul directorului care vrea să facă eficientizarea. Nu de alta dar la apă canal directorul ăla are salariu nesimțit, pornografic aș putea spune.
    6
    50
    Raportează
  • postat de Constantin
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 08:01
    5.13.200.***
    Mai-marii orasului sunt datori a evita aceasta situatie. Sunt foarte multi care au nevoie de aceste mijloace de transport, ori doresc, sa lase masinile acasa, nu din zgarcenie, insa: la orele de varf, 7,12,14,16-18, autobuzele sunt foarte aglomerate cu riscurile si neplacerile aferente. Domnii conducatori de autobbuz, poate ar prefera sa vanda, si bilete, unor calatori fara bilet electronic, decat sa-si piarda locul de munca. Sunt destule persoane, si vom ajunge si noi ca ele, care NU se descurca cu noile tehnologii. Transportul in comun este pentru cetatenii care platesc imozite, iar primii care platesc sunt probabil, aceia pe care conducerea orasului vrea sa-i pedepseasca.
    1
    41
    Raportează
  • postat de Geos
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 07:54
    109.166.139.***
    Nu poți avea transport comun rentabil când umpli țara de toate gunoaiele pe patru toți pe care Europa nu vrea sa le recicleze la ea acasă .
    Cât despre privatizare, sa nu uitam condițiile in care se circula cu astfel de mijloace de transport si agresivitatea soferilor de cascarabete, cu spate prin diverse instituții “de forța”.
    9
    32
    Raportează
  • postat de George
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 07:21
    95.76.3.***
    Aberezi la greu. Du-te si vezi la Medgidia unde e privat 100% e praf si pulbere
    2
    20
    Raportează
  • Sâmbătă, 25 Iunie 2022 07:19
    5.13.195.***
    Il vreau pe Boc de la Cluj , interimar la Galati sperand intr-o efiecentizare a transportului public si nu la demolarea lui.
    10
    32
    Raportează
  • postat de Companion
    Sâmbătă, 25 Iunie 2022 06:56
    5.13.195.***
    Primaria face jocul taximetristilor , asta e una din realitati , a scoate tr 9, 29 , tr 36 si a te duce cu taxiul pina in M19 ,cat il costa pe orce calator care vine cu trenul sau invers care vor sa ajunga in zona la servici , postaritele ,CFR-istii si calatorii care vor sa mearga cu trnul??O gramada de bani,Primaria da vrabia din mana pe cioara de pe gard, Primaria distruge in loc sa faca mai facil transportul folosindu-i pe taximetristi , care sant intelegerile dintre Primarie si taximetristi? A ajuns primaria un fel de Iuda? Scoti traseie care circula eklevi , oameni care se duc la servici si varstnici din zona Francezi in detrimentul cui? Sau zona din Tiglina 3 M19, B-ul Siderugistilor zona Depozite M 39,40 lIC 3 General fara traseul 28 ? distribuindu-l pe unde nu circula nici un calator si nu sant oameni deloc in zona, este de rasul ,plinsului , noaptea mintii.Si uite asa cum Primaria i-si ingrapa singura Societatea facandu-o nerentabila.
    3
    41
    Raportează
  • postat de Dax
    Vineri, 24 Iunie 2022 23:13
    89.39.81.***
    Privatizati transportul in comun si vom avea servicii de calitate.
    60
    20
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.