Primele vagoane cu cereale ucrainene sosesc în Portul Galați
Foto: CFR Infrastructură

Primele vagoane cu cereale ucrainene sosesc în Portul Galați
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Miercuri, 17 august, încep să ajungă în Portul Galați primele vagoane încărcate cu cereale din Ucraina. Este primul transport care este adus pe calea ferată cu ecartament larg, direct la silozul „Anghel Saligny” din Portul Docuri, unde marfa va fi încărcată pe nave pentru a fi trimisă mai departe.  


Directorul general al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, Marcela-Daniela Costea, ne-a confirmat sosirea primelor vagoane cu cereale ucrainene pentru export, la scurt timp după ce operatorul TTS a recepționat o locomotivă pentru transportul pe cale largă. „Miercuri încep să sosească cerealele din Ucraina, în loturi de câte 20 de vagoane, livrate pe linia de cale largă dinspre Ucraina, via Giurgiulești. Sunt 60 de vagoane încărcate deja, care ajung, în loturi, la silozul Anghel Saligny”, ne-a spus directorul general al APDM Galați.
Nu sunt primele transporturi de cereale care ajung în Portul Galați, dar sunt primele aduse direct pe calea ferată, până la malul Dunării. Până acum, transportul acestora se făcea cu camioane.
Reamintim că, pe 7 iulie, Regionala CFR Galați a redeschis linia de cale ferată cu ecartament larg 706 J Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri, care asigură accesul direct, în siloz, al garniturilor cu cereale sosite din Ucraina (via Republica Moldova). Această cale ferată, pe care nu a mai circulat niciun tren de marfă în ultimii 22 de ani, a fost reparată de Regionala CFR Galați din bugetul propriu și în regim de urgență, după ce licitația pentru desemnarea unui constructor a eșuat. Redeschiderea ei contribuie la operaționalizarea transporturilor de cereale care ajung acum direct în silozul „Anghel Saligny” din Port Docuri, fără manevre de transpunere a vagoanelor de pe linia cu ecartament larg pe linia cu ecartament normal. Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în siloz pe linia cu ecartament larg, iar din siloz pot pleca garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal, reparată și aceasta tot de Regionala CFR Galați, și tot din banii proprii.

CITEȘTE ȘI: Calea ferată cu ecartament larg din Portul Galați, redeschisă! DETALII, Calea ferată cu ecartament larg din Galați, reparată de Regionala CFR pe banii proprii

Citit 4014 ori Ultima modificare Sâmbătă, 20 August 2022 02:59

7 comentarii

  • postat de marr
    Miercuri, 17 August 2022 19:25
    86.124.200.***
    Parere - Ca sa faca ceva/sa se cunoasca ceva , ar cam trebui Convoaie Feroviare de o suta vagoane . Stiu ca p'aici e Romania cu cai ferate asa cum sunt , dar mai stiu ca Cel mai Mare/Lung convoi din lume are 439 vagoane cu cateva locomotive intercalate . Deci chiar se poate .
    0
    0
    Raportează
  • postat de G-Man
    Miercuri, 17 August 2022 10:33
    82.76.134.***
    Gheorghe 4 clase știe cel mai bine cum e cu oculta mondiala si reptilienii care ne fura grânele si ne vor râul. I-a povestit doamna Sosoaca tot si nu il mai poate păcăli nimeni cu nimic!
    4
    16
    Raportează
  • postat de Chips
    Miercuri, 17 August 2022 09:55
    188.25.218.***
    @gheorghe, noroc ca mereu se gaseste cate un inteligent din asta cu 2 clase, care stie el geopolitica si demasca interesele mari care sunt la mijloc. D-asta e bine ca uneori sa ne vedem totusi lungul nasului si sa ne abtinem de la a comenta subiecte pe care nu le intelegem....

    Pana la urma, ca sa iti raspund si la comentariu, veniti in secolul asta, nu mai traim in comunism. Ucraina are nevoie de bani pentru a-si tine pe picioare economia puternic zdruncinata dupa invazia nejustificata & criminala a rusilor, in frunte cu amicul Putler. D-asta e important pentru Ucraina sa tranzactioneze. Iar asta se poate face exclusiv cu tari care pot oferi lichiditati. Ucraina nu e in masura sa faca acte de caritate. Nu cand are tara plina de porci criminali. Iar orice om normal la cap din lumea civilizata vede asta si intelege importanta sustinerii unui astfel de demers. Pana la urma e vorba de lupta cu o tara in care evul mediu refuza sa moara...
    2
    21
    Raportează
  • postat de florin
    Miercuri, 17 August 2022 08:55
    86.124.200.***
    Eu zic ca Fotea si Pucheanu dacai lasa seful Grindeanu sa astepte aceste vagoane cu flori ,piine si sare si sa taie si o pamblica tricolora!Sa se cinte imnul Romaniei si al Ucrainei si sa strigam toti in cor slava ucrainei!!!Cu copii imbracati in haine traditionale romanesti si ucrainiene sa se vorbeasca de trainica prietenie intre popoarele noastre chiar daca ucrainienii interzic limba romana pe teritoriul Ucrainei!Sa fie asa ca o sarbatoare !Mama ca prosti mai suntem!!!!!
    6
    13
    Raportează
  • postat de iubitorul di fripturi di berbeci si izvoare cu api reci.
    Miercuri, 17 August 2022 08:53
    89.39.81.***
    Cine are cereale sau bani...mananca.Cine nu?sta si se uita.
    4
    5
    Raportează
  • postat de magis
    Miercuri, 17 August 2022 08:41
    89.121.200.***
    La ce aglomeratie e pe strada Garii nr.8, provocata de stationarea camioanelor ucrainiene care asteapta sa li se faca vama, taman niste trenuri care sa intre/iasa din port mai lipsesc. Si nici macar nu au terminat cu sapaturile pe strada asta, mai e de lucru!
    Ma intreb de ce de o jumatate de an onor Primaria si Politia nu sunt in stare sa constate haosul din zona si sa implementeze urgent un "sistem inteligent de management al traficului" si pe strada asta!
    Macar sub forma a 2 politisti care sa dirijeze circulatia...
    3
    15
    Raportează
  • postat de gheorghe
    Miercuri, 17 August 2022 05:48
    154.5.231.***
    Degeaba - puteau sa le trimita direct in tarile occidentale (ale UE) care sint cumparatorul mascat, dupa cum s-a dovedit urmarindu-se vasele la descrcare: Franta si Germania. Nimic in "tarile afectate de foamete".... din Africa si Asia! 1 vapor din 12 in... Egipt care oricum e mare producator de cereale.
    Propaganda pe banii prostilor.
    34
    9
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.