Nu vrea nimeni să repare linia ferată cu ecartament larg de la Galați
Foto: Marian Calestru

Nu vrea nimeni să repare linia ferată cu ecartament larg de la Galați
Evaluaţi acest articol
(23 voturi)

Proiectul lansat de CFR Galați - privind lucrările de reparații ale liniei de cale ferată cu ecartament larg din portul Galați, precum și a liniei cu cale normală care ajunge în silozul din Port Docuri - a pornit cu stângul.

Investiția, în valoare de 1,29 milioane de lei (aproximativ 260.000 de euro) are un rol-cheie pentru deschiderea unor căi de transfer pentru mărfurile din Ucraina, ţară afectată de blocada rusească de la Marea Neagră, spre liniile logistice internaționale.

Din păcate, la licitația lansată de CFR pe SEAP, la termenul-limită - 19 mai - nu a fost depusă nicio ofertă, a declarat, la Galați, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care s-a arătat ”deloc mulțumit” de evoluția evenimentelor.

Inițial, de proiect s-au arătat interesate trei companii, dar acestea au renunțat în cele din urmă să depună o ofertă.

"Nu suma a fost problema, care este acoperitoare, ci faptul că se accesează destul de greu materialul - traversele de tip sovietic. Iar a doua problemă - companiile care au venit sunt companii mari, foarte bune și care au preferat să se canalizeze spre lucrări mai ample, unele dintre el aflate chiar în portofoliul Ministerului Transportului", a declarat Grindeanu.

Pentru deblocarea situației se va intra în negociere directă cu potențialii constructori, a precizat ministrul. "Se va intra pe negociere directă, care va fi foarte rapidă, astfel încât operaționalizarea acestei bucăți de cale ferată de aproape 5 km să se realizeze cât mai rapid. De luni se intră în faza următoare de gestiune; îl aveți aici pe dl director (de la CFR - n.r.) și răspunde cu capul de chestiunea aceasta", a explicat ministrul.

Potrivit licitației, durata prevăzută pentru efectuarea lucrărilor este de 60 de zile, ceea ce înseamnă că, indiferent cum am face calculele, linia cu ecartament larg din portul Galați ar putea fi funcțională abia la toamnă.

Această linie, nefolosită din anii ’90, este considerată de Guvernul României "crucială" pentru preluarea exporturilor ucrainene, în special de cereale, care să fie încărcate pe nave în Docuri și în Bazinul Nou și transportate apoi pe Dunăre.

Citit 9224 ori Ultima modificare Duminică, 22 Mai 2022 21:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.