Nu vrea nimeni să repare linia ferată cu ecartament larg de la Galați
Foto: Marian Calestru

Nu vrea nimeni să repare linia ferată cu ecartament larg de la Galați
Evaluaţi acest articol
(23 voturi)

Proiectul lansat de CFR Galați - privind lucrările de reparații ale liniei de cale ferată cu ecartament larg din portul Galați, precum și a liniei cu cale normală care ajunge în silozul din Port Docuri - a pornit cu stângul.

Investiția, în valoare de 1,29 milioane de lei (aproximativ 260.000 de euro) are un rol-cheie pentru deschiderea unor căi de transfer pentru mărfurile din Ucraina, ţară afectată de blocada rusească de la Marea Neagră, spre liniile logistice internaționale.
Din păcate, la licitația lansată de CFR pe SEAP, la termenul-limită - 19 mai - nu a fost depusă nicio ofertă, a declarat, la Galați, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care s-a arătat ”deloc mulțumit” de evoluția evenimentelor.
Inițial, de proiect s-au arătat interesate trei companii, dar acestea au renunțat în cele din urmă să depună o ofertă.
"Nu suma a fost problema, care este acoperitoare, ci faptul că se accesează destul de greu materialul - traversele de tip sovietic. Iar a doua problemă - companiile care au venit sunt companii mari, foarte bune și care au preferat să se canalizeze spre lucrări mai ample, unele dintre el aflate chiar în portofoliul Ministerului Transportului", a declarat Grindeanu.
Pentru deblocarea situației se va intra în negociere directă cu potențialii constructori, a precizat ministrul. "Se va intra pe negociere directă, care va fi foarte rapidă, astfel încât operaționalizarea acestei bucăți de cale ferată de aproape 5 km să se realizeze cât mai rapid. De luni se intră în faza următoare de gestiune; îl aveți aici pe dl director (de la CFR - n.r.) și răspunde cu capul de chestiunea aceasta", a explicat ministrul.
Potrivit licitației, durata prevăzută pentru efectuarea lucrărilor este de 60 de zile, ceea ce înseamnă că, indiferent cum am face calculele, linia cu ecartament larg din portul Galați ar putea fi funcțională abia la toamnă.
Această linie, nefolosită din anii ’90, este considerată de Guvernul României "crucială" pentru preluarea exporturilor ucrainene, în special de cereale, care să fie încărcate pe nave în Docuri și în Bazinul Nou și transportate apoi pe Dunăre.


Citit 8564 ori Ultima modificare Duminică, 22 Mai 2022 21:09

12 comentarii

  • postat de Butnaru
    Vineri, 27 Mai 2022 17:39
    89.120.35.***
    Ne-am săturat de Gargara (chiar scris cu G mare deoarece este oare o coincidență că un nume și un substantiv incep cu aceiași literă ? ). Nu se putea decide de prima dată reparația liniei de cale ferată cu ecartament larg din portul Galați, precum și a liniei cu cale normală care ajunge în silozul din Port Docuri in regia societății care se ocupă de infrastructură și alocarea de fonduri din fondul de rezervă al guvernului? Oare nu există nici o persoană in Ministerul Transporturilor care să propună ministrului sau persoanelor decidente o soluție practică pentru rezolvarea situației ? Chiar nimeni din Ministerul Transporturilor și din CFR nu are idei din cauză că șefilor nu le plac angajații cu idei? Oare nimeni dintre cei cu responsabilităti nu a putut anticipa blocarea transportului de mărfuri și cereale din Ucraina ca si strategie a rușilor? Chiar așa tâmpiți putem fi ca să pierdem in favoarea altora această oporunitate privind volumul uriaș de mărfuri ce trebuiesc transportate?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Akbar
    Duminică, 22 Mai 2022 12:38
    5.13.234.***
    Nu mai e nevoie. Exporturile de cereale din Ucraina vor fi preluate de Polonia ca alternativa la Marea Neagra. Pana ne trezim noi, altii au si rezolvat treaba.
    1
    8
    Raportează
  • postat de Dax
    Sâmbătă, 21 Mai 2022 21:15
    89.39.81.***
    Bai frate. cat de bulangii sa fie astia frate ? In ceapa ma-sii de treaba... E un nenorocit de razboi, chiar trebuie sa se profite de pe urma lui ? In gatu' ma-sii de treaba. Niste nemernici.. Is mai rai ca dracii fir-ar sa fie. ' :/
    3
    10
    Raportează
  • postat de Remus
    Sâmbătă, 21 Mai 2022 18:32
    178.138.34.***
    Arcada a făcut si la Sinaia lucrări de acest gen.
    Pentru oraș nu sare nimeni.
    Aveam puțin respect pt Arcada dar o sa l pierd.
    2
    6
    Raportează
  • postat de florin
    Sâmbătă, 21 Mai 2022 13:12
    86.124.201.***
    Pina la montajuL traverselor mai este cale lunga!Se putea incepe cu curatenia necesara,curatarea terenului de copacii crescuti,demontarea caii de rulare veche,demontarea traverselor. ADICA ETAPIZAM!!!Se putea chiar constata daca este necesar sa se inlocuiasca toate traversele!Dar sa zicem ca trebuie toate inlocuite nu se PUTEA VORBI CU UCRAINIENII SA NE AJUTE CU CANTITATEA NECESARA DE TRAVERSE PENTRU CEI 10-15 KM DE LINIE???????MAI ALES CA SUNT DIRECT INTERESATI????INTR-O TARA ASA MARE CA UCRAINA NU SE GASEAU ??????PINA LA URMA ASTA SE DORESTE!!!!!INCREDINTAREA DIRECTA!!!!!!SPAGI SI IAR SPAGI!!!!!!!!!!!!!!
    3
    15
    Raportează
  • postat de Contribuabil
    Sâmbătă, 21 Mai 2022 11:35
    5.14.128.***
    ..."dl director va răspunde cu capul de chestiunea aceasta!".
    Același stil superior, amenințător, golănesc.
    4
    12
    Raportează
  • postat de MM
    Sâmbătă, 21 Mai 2022 10:48
    86.124.124.***
    Mvaaaaai, nu pot să cred!
    TANCRAD-CITADINA-LEMACONS-VEGA, nu s-au băgat la lucrarea asta!?
    Aha înțeleg, lucrarea trebuie terminată în 60 de zile, iar suma de bani este fixă, iar asociația TANCRAD-CITADINA-LEMACONS-VEGA, sunt obișnuiți cu termene de finalizare prelungite și suplimentări de fonduri.
    0
    15
    Raportează
  • postat de pro
    Sâmbătă, 21 Mai 2022 09:39
    5.13.213.***
    Ba problema e chiar suma, e la mai putin de jumatate (suntem in 2022 nu 2018). Daca nu ma credeti, urmariti la ce pret se va face lucrarea, chiar daca nu va mai folosi la nimic. In toamna cerealele vor relua drumul pe apa, odata ce flota Rusiei va fi anihilata.
    3
    5
    Raportează
  • postat de Ferat
    Sâmbătă, 21 Mai 2022 07:26
    51.179.34.***
    Vrăjeli de adormit copiii. Ceva nu e în regulă acolo, e foarte grav. O investiție atât de mică să nu fie făcută urgent miroase a sabotaj. Păi ministrul ăsta are la dispoziție limuzină spp cât valoarea acestei investiții. Nu ar trebui să doarmă până nu rezolva, de asta e plătit foarte bine. Directorul cfr care nici nu vreți să vă închipuiți cât câștigă lunar, cum să se împiedice în câțiva km de cf? Nu vă dați seama ce șansă uriașă ratează Galațiul în direct din cauza ăstora. Dan Microsoft nica, pucheanu, fotea ar trebui să zbiere la ministru și directorul cfr zi de zi. Ministrul ăsta a încercat să salveze penalii cu oug13.
    5
    44
    Raportează
  • postat de un observator
    Sâmbătă, 21 Mai 2022 06:05
    5.13.144.***
    Am mai scris despre acest subiect in urma cu cateva saptamani. Am avut si am destule rezerve in legatura cu finalizarea. De la vorba la fapta e... cale lunga drum de fier. 60 de zile? Cam in scurt. Cu cine? Cu ce? Crede cineva ca birocratia a disparut din galati? Macar mergeti acolo si faceti poze.
    1
    34
    Raportează
  • postat de paloma
    Vineri, 20 Mai 2022 23:46
    5.13.141.***
    Liber la spagi !!! Acum sa vezi ingramadeala !!!
    7
    39
    Raportează
  • postat de Sid
    Vineri, 20 Mai 2022 22:30
    89.137.231.***
    Ba ar vrea cineva sa o repare dar nu mai sunt oameni. Toate firmele trag cu dintii sa isi pastreze angajatii. Orasul a imbatranit si sunt multi pensionari iar tinerii nu vor sau nu au experienta necesara sa faca astfel de lucrari. Toti au plecat in alte tari pentru ca aici nici facturile nu le acoperi iar mancarea e foarte scumpa si combustibilul e peste 8 lei iar in Ungaria e 5 lei. Va fi un colaps total cand vor iesi peste 3-5 ani altii la pensie si falimentul scrie pe multe firme din oras.
    6
    61
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.