Noile facturi de la Electrica aduc schimbări, dar și scandal

Noile facturi de la Electrica aduc schimbări, dar și scandal
Evaluaţi acest articol
(40 voturi)

UPDATE 29 februarie 2024. Răspunsul companiei

 În urma solicitării adresate de „Viața liberă” Biroului de presă al Electrica Furnizare, răspunsul companiei este următorul:

„Ca urmare a finalizării implementării unui nou sistem informatic la nivelul companiei, acțiune derulată în perioada 1 ianuarie 2024 – 15 februarie 2024, Electrica Furnizare vine în întâmpinarea clienților cu o serie de clarificări menite să contribuie la familiarizarea acestora cu noutățile apărute în relația cu furnizorul.

Facturi aferente perioadei de optimizare a sistemului informatic

Facturile emise pentru clienții Electrica Furnizare aferente perioadei optimizărilor de sistem reflectă o cantitate de energie electrică estimată conform istoricului de consum înregistrat pentru fiecare loc de consum în parte. În acest context, reamintim clienților faptul că pot oricând să își actualizeze convenția de consum prin intermediul aplicației MyElectrica, astfel încât să reflecte o cantitate de energie electrică corespunzătoare obiceiurilor de consum ale acestora.

Cu ocazia citirii realizate de către operatorul de distribuție, se recalculează cantitatea de energie electrică consumată efectiv de către client și se emite o factură de regularizare a consumului de energie.

Transmitere index autocitit

Modalitățile curente de transmitere a indexului autocitit puse la dispoziția clienților sunt portalul și aplicația MyElectrica, precum și numărul dedicat TelVerde 0800.800.048 (apel gratuit, disponibil non-stop).

Consultanță în puncte de prezență Electrica Furnizare – program extins

Electrica Furnizare a extins, în perioada 26 februarie 2024 – 01 martie 2024, programul de lucru în mai multe puncte de prezență ale companiei, astfel încât clienții interesați să poată beneficia de consultanță cu privire la noutățile apărute în relația cu furnizorul. Punctele de prezență cu program extins în intervalul orar 08:00-18:00, din județul Galați, sunt:

- OC Galați – Bd Siderurgiștilor, nr. 29, bl. SD5A1,

- OC Tecuci – Str. George Coșbuc, nr. 9.

Măsura a fost adoptată din grijă pentru clienții companiei și poate fi prelungită în funcție de nevoile acestora.

În plus, pentru a evita timpii de așteptare în punctele de prezență, Electrica Furnizare pune la dispoziția clienților un sistem online prin care își pot planifica din timp vizita, platforma fiind disponibilă aici: https://www.electricafurnizare.ro/e-programare/  .

Transmitere de solicitări online către furnizor

Clienții pot transmite solicitări către furnizor, simplu și rapid, fără a fi necesară deplasarea în punctele de relații cu clienții, prin intermediul formularului unic de contact online, disponibil aici:

https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/


Au început să vină primele facturi emise în acest an de Electrica Furnizare după optimizarea sistemelor informatice, care s-a desfășurat pe aproape toată durata lunii ianuarie, iar rezultatele par a fi, cel puțin în primele zile, departe de așteptările clienților. În teorie, optimizarea sistemului a avut ca scop îmbunătățirea serviciilor oferite, iar noi, clienții, ne așteptam la facturi mai clare, mai ușor de citit și în care să nu mai apară diferențe consistente între consumul facturat și cel real. Nu este însă deloc așa!

În ultimele zile, am primit, fără exagerare, zeci de semnale pe adresa redacției, în care oamenii nemulțumiți ne spun că noile facturi par a fi calculate din burtă și că sunt facturate consumuri mai mari decât cele reale sau decât estimările declarate prin acordurile semnate cu Electrica Furnizare.

"Furt cu legea în mână"

"După repunerea în funcțiune a softului, toată lumea va declara consum peste 250 kWh. Deci s-a terminat cu prețul plafonat. Capisci? Furt cu legea în mână se numește. Ăștia ne fură, iar pesedeul nu face nimic. Toți din domeniu ai lor sunt, de ani și ani...". "Da, facturile din decembrie (pe 17 zile doar) și ianuarie sunt mai mari decât cele din vară, când era AC-ul pornit non-stop. Și surpriza a venit când am încercat să introduc indexul corect în portal. Nu se poate, e un mesaj de blocare fără sens, deși e în română, ceva de genul «indexul nu se încadrează»".

"Trebuie să ne transferăm la altă companie mai serioasă, pentru că eu am cont la dumneavoastră și nu-l pot accesa, chiar dacă trec datele de pe factura din decembrie, mi se spune că nu sunt corecte. Până acum puteam să accesez".

"Problema e că pe jumătatea lunii decembrie, adică intervalul 13-31 decembrie, au umflat factura la curent cu un consum cât într-o lună de vară, iar pe luna ianuarie, deși nimeni nu a putut da indexul, factura a venit din nou umflată, cu estimare din burtă. Un consum pe lună să sară de 300 kWh, rușine!".

Acestea sunt doar câteva dintre comentariile cititorilor noștri. Le-am pus cap la cap, am adăugat și alte cazuri și am solicitat companiei Electrica Furnizare un punct de vedere oficial. Când îl vom primi, îl vom publica.

Elemente noi de identificare atribuite clienților casnici

Pe de altă parte, noile facturi emise de Electrica Furnizare aduc și câteva schimbări privind elementele de identificare atribuite clienților casnici. Prezentăm în continuare explicațiile companiei:

Codul de client a fost recodificat. Prin urmare, combinația de cifre care asigură unicitate, atribuită fiecărui client în parte, este diferită față de cea anterioară optimizărilor de sistem. Codul de client este necesar la transmiterea indexului autocitit prin intermediul TelVerde, autentificarea în meniul interactiv Call-Center și utilizarea formularului unic de contact online.

Cod încasare - este un nou element de identificare, care înlocuiește codul ATM și care este necesar pentru realizarea plății facturii de energie electrică/gaze naturale.

ID factură este un nou element de identificare. Înlocuiește simbolul variabil și este necesar pentru realizarea plății facturii de energie electrică/gaze naturale.

Codul locului de consum - acest nou element de identificare înlocuiește numărul locului de consum (NLC-ul) și este necesar la transmiterea indexului autocitit prin intermediul TelVerde, autentificarea în meniul interactiv Call-Center și utilizarea formularului unic de contact online.

De asemenea, optimizările sistemelor informatice au adus modificări și cu privire la modul de realizare a plăților aferente facturilor de energie electrică sau de gaze naturale, fiind necesară utilizarea codului de încasare și a ID-ului facturii pentru realizarea plății de către clienți.

Luni, Electrica Furnizare a anunțat că menține programul de lucru extins în punctele de prezență ale companiei pentru încă o săptămână, respectiv în perioada 26 februarie - 1 martie 2024. Astfel, clienții din județul Galați pot beneficia de consultanță cu privire la noutățile generate de optimizarea sistemelor informatice în intervalul orar 8.00 - 18.00, în cadrul OC Galați (bd. Siderurgiștilor nr. 29, bl. SD5A1) și OC Tecuci (str. George Coșbuc nr. 9). "Măsura a fost prelungită pentru a veni în întâmpinarea clienților și a le oferi clarificări cu privire la noua structură a facturilor de energie electrică/ gaze naturale, precum și detalii despre elementele de identificare alocate acestora și despre modul de realizare a plăților", potrivit companiei.

Citit 16898 ori Ultima modificare Joi, 29 Februarie 2024 13:35

15 comentarii

  • postat de Raluca
    Miercuri, 20 Martie 2024 10:49
    109.102.149.***
    Acelasi lucru se intampla si in Brasov la Electrica.Factura emisa la 31.12.2023 are un consum estimat de 600 de kw in conditiile in care tot anul consumul real a fost de aproximativ 95 kw/ luna.Citirea nu s-a putut transmite deoarece programul nu functiona. Chiar nimeni nu se sesizeaza?
    0
    1
  • postat de Kalum
    Joi, 29 Februarie 2024 17:02
    5.13.155.***
    Hotiii la drumul mare, partidele politice stau chitite in banca lor deoarece acesti bani se scurg catre ei, ca vin alegerile, si de unde sa fure electrica? , de la clienti bineinteles. ANRE zice ceva? Sta si astia chititi bine Rusine sa va fie daca o mai aveti si pe aia.
    0
    14
  • postat de Ponouri solare
    Joi, 29 Februarie 2024 15:47
    86.124.200.***
    Electrica nici nu stii cat de mica incepi sa fii.
    0
    15
  • postat de Geos
    Joi, 29 Februarie 2024 08:49
    5.2.205.***
    Problema e specifica distribuitorului care "furnizeaza" la indexul.
    Si la Hidroelectrica e acelasi lucru.
    Am primi 6 fact intr-o singura zi, pentru 2022, toate cu consum lunar estimat la aprox. 2MW (contorul indica 1407 KW azi).
    La al doilea loc de consum, in VN, facturile sunt corect emise.
    0
    22
  • postat de Ekow
    Joi, 29 Februarie 2024 08:47
    5.13.215.***
    O hoție pe care noi o acceptam de ani de zile. Majoritatea celor care stau la rând au votat să fie furați așa că ne merităm soarta.Somn ușor iubiți gălățeni.
    0
    32
  • postat de cosmarul democratiei
    Joi, 29 Februarie 2024 08:06
    5.13.141.***
    ANRE reglementraza piata de energie electrica, gaze.
    Ordinele lor de reglementare a pieței de energiei nu le respecta nimeni.
    ANRE face semaforizare la petitii catre furnizori în loc sa-i controleze si sa-i oblige sa rezolve petiile.
    ANRE NU E VERIFICAT DE NIMENI, LA FEL CA ASF.
    0
    33
  • postat de Dacă va anulați sau nu Votați, indirect tot psd avantajați
    Joi, 29 Februarie 2024 06:55
    78.209.211.***
    Duceți-vă la anpc, tot de pesedisti dați. E prietenul lui mazăre acolo mare șmecher. Au mega-salarii sa facă fix NIMIC. Fac exact ca pesedistii de la protecția copilului, directorii "e" nevinovați. Asa ca vin alegerile, chiar dacă va anulați votul în realitate tot pe ei ii votați.
    0
    32
  • postat de Galatean
    Joi, 29 Februarie 2024 03:04
    5.13.155.***
    Noi vrem clarificare raspunzand la intrebarea ; -De ce a-ti umflat facturile la curent pe luna Ianuarie , desi aveati in fata voastra pe calculator la fiecare client in parte pragul de consum al anului 2023 in fiecare luna, daca nu a-ti primit indexul estimare nu o faceti din burta si incorect
    1
    101
  • postat de popescu
    Joi, 29 Februarie 2024 01:19
    5.13.181.***
    In condițiile in care am consumat într-un an de zile 600 kw au venit cu factura pe 2 luni consum estimat 3552 kw adică 40 de milioane de plata in condiții în care am trimis poza după contor cu cerere de recalculare electrica refuza să facă recalcularea incredibil!
    1
    71
  • postat de Fără vot nu putem schimba ceva
    Miercuri, 28 Februarie 2024 22:20
    51.179.117.***
    @das , am o veste pentru tine. Din păcate e singura posibilitate. E tot politică și trebuie să votezi. Votezi un partid care nu are penali, mai curat. Nu există ca toți sunt la fel. Nici unul nu e curat ca lacrima, nici noi nu suntem să pretindem. Nu votezi, tot u ăștia rămânem.
    3
    60
  • postat de Cristi
    Miercuri, 28 Februarie 2024 21:37
    5.13.223.***
    Aceasta hoție organizată și girată de organismele de supraveghere financiara trebuie pedepsita cu închisoarea, pur și simplu fura pe fata toți consumatorii fara nici o frica de lege și de nimic. Electrica=HOTI!
    2
    71
  • postat de Anton Marius
    Miercuri, 28 Februarie 2024 21:15
    86.124.201.***
    Sunt prosumator aflat în contract cu SC Electrica Furnizare din luna iunie 2021. Ultima factură emisă datează din aprilie 2022. Deși sunt aproape 2 ani de atunci și am făcut numeroase adrese la Electrica,ANPC și ANRE, totul a fost în zadar. Indiferență totală!
    1
    54
  • postat de Das
    Miercuri, 28 Februarie 2024 20:13
    89.137.137.***
    Cine ne apara de acesti oameni pusi politic sa conduca electrica si care ne umfla facturile? Eram sigur ca daca rfac softul vin apoi cu facturi umflate. E hotie pe fata si abuz! plangeri penale pentru furt si inselaciune vor face!
    3
    92
  • postat de Das
    Miercuri, 28 Februarie 2024 19:46
    89.137.137.***
    Asa au facut si cei de la gaze si a venit factura de 10 ori cat consumam in mod normal dar a facut poze la contor si am demostrat ca vor sa ma fure. Cei de la electrica la fel incearca sa ma fure acum dupa actualizarea de soft si mi-au pus peste 100 de kw desi eu consu cam 50-60 luna de luna . hoti
    6
    91
  • postat de marr
    Miercuri, 28 Februarie 2024 19:37
    86.124.203.***
    Face sedinte sa-i Abureasca ...ca TOTUSI, cumva, sa Plateasca .
    Am zis , suntem FURATI din toate partile ..taxe, impozite , preturi ...Dupa ce au terminat de tocat banii din cladiri /terenuri /fabrici de stat ...la urma am ramas doar noi , oamenii obisnuiti , SA NE JUMULEASCA .
    Altceva nu mai e
    1
    119

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.