Cum va arăta Galaţiul în 2025
Foto: Foto George Nica

Cum va arăta Galaţiul în 2025
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)


Galaţiul va fi "un centru regional al competitivităţii, ştiinţei, cercetării şi oportunităţilor social-economice, cu relaţii teritoriale de cooperare, cu o infrastructură turistică orientată spre polii de atracţie regionali şi Dunăre, un mediu prietenos pentru locuitori şi vizitatori, un oraş cu autorităţi locale responsabile şi deschise, cu cetăţeni activi şi o comunitate de afaceri dinamică şi implicată".

Vi se pare că aţi mai citit undeva treaba asta? La fel suna "viziunea" autorităţilor şi în "Strategia de Dezvoltare a municipiului Galaţi 2015-2020", realizată de Asociaţia Tehnopol, despre care aţi citit în "Viaţa liberă" în septembrie 2015.

Viziunea, dar şi cele şase direcţii strategice de dezvoltare din acel document se regăsesc în "Strategia de dezvoltare a municipiului Galaţi pentru perioada 2016-2025", aflată în consultare publică. Strategia are 257 de pagini şi este opera unui colectiv de actualizare format din directorii Primăriei, coordonat de arhitectul şef Teodora Voicilă.

Dunărea mai mult ne-ncurcă


Din Strategie aflăm că „municipiul Galaţi are o poziţie relativ excentrică faţă de coridoarele de transport de la nivel naţional şi european, dar beneficiază de acces direct la fluviul Dunărea, care este parte a reţelei TEN-T fluviale central. Această poziţie excentrică a fost o piedică constantă în atragerea de investitori, în raport cu performanţele oraşelor mai accesibile din vestul şi centrul României (Timişoara, Cluj-Napoca, Oradea, Braşov, Sibiu, Arad etc.), care înregistrează actualmente performanţe economice mult mai ridicate”. Şi pentru că „cele mai mari probleme de accesibilitate sunt cauzate de bariera naturală reprezentată de fluviul Dunărea”, „proiectul unui pod între Sistemul Urban Brăila-Galaţi şi judeţul Tulcea este de o importanţă vitală pentru dezvoltarea municipiului”. Şi tot ca viziune strategică aflăm că "turismul trebuie să devină unul dintre motoarele dezvoltării locale", chiar dacă „municipiul Galați nu este în sine un pol de atracție pentru turismul de agrement”.

Proiecte majore de investiţii


Proiectele majore de investiţii la nivelul municipiului Galaţi 2016-2025 sunt cuprinse într-o anexă a Strategiei, pe 22 de pagini. Noi vi le prezentăm pe cele care sunt cap de afiş, la fiecare dintre cele şase direcţii strategice de dezvoltare.

„Dezvoltarea mediului de afaceri - municipiul Galaţi - oraş inovativ, competitiv, integrator” are ca proiecte majore: centru intermodal de transport al municipiului Galaţi, consolidarea, modernizarea şi amenajarea falezei Dunării şi reabilitare şi modernizare săli de cinema.

La „Dezvoltarea relaţiilor spaţiale teritoriale şi suprateritoriale - Galaţi - oraş durabil”, proiectul major este „Galaţi VeloCity - sistem de bike sharing, biciclete electrice/ clasice, prevăzute cu computer de bord, monitorizare GPS, închiriere cu PIN, smartphone, web sau card, sistem de blocare electromecanic, independente energetic (încărcare solară)”, urmat de extinderea traseelor troleibuzelor Domnească - Traian şi achiziţionare mijloace de transport nepoluante (tramvaie, troleibuze).

În ceea ce priveşte „Cooperarea regională”, proiectul major este GaViC - Galaţi Visitors Center - Terminal intermodal pentru cursele de pasageri de pe Dunăre cu amenajarea unei parcări, închiriere biciclete, în zona cuprinsă între Gara Fluvială şi Poliţia de Frontieră.

La „Dezvoltare urbană - Galaţi - oraş orientat spre comunitate”, cap de afiş este „Modernizare şi extindere instalaţie utilizare biogaz”, urmată de două proiecte devenite caduce: realizarea unor surse de producere şi distribuţie a energiei termice pentru Micro 19 şi Micro 16.

„Dezvoltarea culturală şi comunicare interculturală” are ca prim proiect „Reabilitare ponton plutitor pentru organizarea de manifestări”.

La „Dezvoltare economică”, primele două proiecte majore sunt: „Locuinţe sociale în municipiul Galaţi” şi „Reamenajare şi modernizare Bază de Agrement Lac Vânători".

Pe lista proiectelor majore din Strategie se află şi modernizarea străzilor Pictor Isser şi Leonida Zamfirescu, dar, pentru binele locuitorilor de-acolo, sperăm că nu va dura chiar până în 2025!

Citit 23176 ori Ultima modificare Marți, 18 Aprilie 2017 09:55

22 comentarii

  • postat de Cristi
    Miercuri, 19 Aprilie 2017 10:38
    84.117.40.***
    Cu privirea spre asa viitor luminos numit Galati VeloCity ne rupem gaturile de la planetare,capete de bara pivoti in gropile din prezent!Daca doresti adrenalina mergi cu mijloacele de transport in comun!daca vrei miresme mergi la kauflandul din groapa de la ,,ultimul leu,,!Domnule Primar?Daca nu luati masuri transante veti avea un oras pe constiinta!vedeti cum era organizata infrastructura orasului acum 100 de ani!veti ramane uimit!eram un adevarat oras modern si european!Managementul traficului ....viteza de deplasare este data de numarul de gropi din asfalt!O gramada de bani investiti nici un rezultat!se ruleaza la fel de prost!soferi de autobuze vorbind la telefon si ignorand liniile de separatie a benzilor de mers!rahat de caine in toate spatiile verzi!praful nu ne lipseste in oras!lucrari nefinalizate ,,a la cart,,dar receptionate si platite regeste!Cu banii pe care urbea ii plateste pentru a tine un compartiment CALDUT (24 DE SPECIALISTI CU 1.000 EURO/LUNA/SPECIALIST) de ,,VIZIONARI,, mai bine infiintati un compartiment de 30-40 de muncitori si vedeti ce ,,treaba europeana,, faceti cu ei,,vedeti cate blocuri reabilitati termic si cate urgente rezolvati!in felul asta reduceti si termene de executie si cheltuieli ...pasajului din centru i se darama plafonul!promenada jalnica!pavajul vai mama lui!exemplele pot fi multe!OSUL LA TREABA!
    1
    1
    Raportează
  • postat de ss
    Marți, 18 Aprilie 2017 22:26
    82.78.127.***
    Priviti in jur si e simplu sa va imaginati un oras mai ponosit si mai depopulat peste 8 ani, avem acceasi incompetenta si nepasatoare conducere administrativa ca in ultimii 27 de ani!
    2
    7
    Raportează
  • postat de Zona defavorizata in 2025 .
    Marți, 18 Aprilie 2017 20:10
    108.245.201.***
    Ma i-a groaza numai cat ma gandesc . Voi nu sunteti in stare sa strangeti cainii vagabonzi (la atatia ani dupa 89 si 10 ani de UE),,,si visati la baliverne . Sunteti incourati de mizerie , ruine , graffiti peste tot in ghetto Galati , drumuri primitive , saracie maxima , somaj super ridicat , coruptie , mafie , prostie si prostime ...si alte alea .
    Galatiul in 2025 probabil ca va trece oficial la statutul de zona defavorizata , ceea ce sunteti oricum . Acest statut v-ar aduce niste beneficii ...ma rog . Zona defavorizata = Galati .
    2
    4
    Raportează
  • postat de Akbar
    Marți, 18 Aprilie 2017 19:10
    5.13.213.***
    Cele mai mari probleme de accesibilitate au fost, sunt si vor fi cauzate de toata cohorta de politicieni ce si-au luat zborul spre Parlament si au uitat de promisiunile electorale care umpleau afisele lipite pe toate gardurile. Nu Dunarea incurca Galatiul ci prostia, incompetenta si habarnismul.
    Daca proiectul "Dezvoltare culturala si comunicare interculturala"are ca obiectiv principal "Reabilitare ponton plutitor" iti dai seama ce "competenti"sunt cei care gandesc strategiile orasului. Adica alt loc pentru chiolhanuri. O fi vorba de ruginitura ancorata de ceva vreme pe Faleza Inferioara, in dreptul zidului de la Elice, alt cotet plutitor.
    2
    5
    Raportează
  • postat de se poate si mai rau
    Marți, 18 Aprilie 2017 17:24
    89.136.187.***
    sint mai frumoase povestile cu Alba ca zapada si Cenusareasa. galatiul, in 2025?.....e sigur doar un singur lucru: un oras din ce in ce mai batrin si sarac.de ce? de ce ar fi altfel ca trendul de dupa 1990?
    3
    14
    Raportează
  • postat de Marian
    Marți, 18 Aprilie 2017 17:09
    185.19.166.***
    Asta ați votat, asta aveți.
    5
    14
    Raportează
  • postat de boss
    Marți, 18 Aprilie 2017 15:49
    31.38.51.***
    Dacii au construit podul de la Drobeta!
    L-au daramat cand au venit romanii, care l-au reconstruit!

    Si noi, daco-romanii, nu suntem in stare sa construim 2 mii de ani mai tarziu. Vedem Dunarea ca o incurcatura, ca o bariera in calea dezvoltarii! Orasele frumoase sunt cele cu fluvii si poduri!
    Involuam!
    5
    24
    Raportează
  • postat de tatu
    Marți, 18 Aprilie 2017 13:02
    188.173.202.***
    felicitari!
    20
    0
    Raportează
  • postat de Ruxandra
    Marți, 18 Aprilie 2017 12:25
    81.12.149.***
    O Strategie de Dezvltare mai proasta ca aceasta nu cred ca a mai avut Galatiul niciodata!
    Cred ca nu ne ramane decat sa asteptam sa se termine si acest mandat nenorocit al PSD-ului sau sa apara vreo speranta puternica din partea Societatii Civile!
    5
    25
    Raportează
  • postat de dragos
    Marți, 18 Aprilie 2017 11:58
    5.2.209.***
    2 vorbe 3 prostii sa luam banii fraierilor c a doar primarul semneaza de receptie.
    2
    29
    Raportează
  • postat de Highlander
    Marți, 18 Aprilie 2017 11:03
    86.35.203.***
    Jalnic...
    3
    24
    Raportează
  • postat de crystal
    Marți, 18 Aprilie 2017 10:48
    78.97.221.***
    abureli de la partid. galatiul ca si toata tara mai putin ardealul vor fi pline de locuinte abandonate, romanii continua sa migreze afara.
    2
    31
    Raportează
  • postat de Paul
    Marți, 18 Aprilie 2017 10:41
    82.78.47.***
    un oras sarac si pustiu............asa v-a arata
    4
    32
    Raportează
  • postat de Ionut
    Marți, 18 Aprilie 2017 10:09
    165.225.72.***
    E de ras, daca nu de plans. Bikesharing...noi calcam in rahat de caini si astia ne servesc noua bikesharing......
    1
    35
    Raportează
  • postat de viper
    Marți, 18 Aprilie 2017 10:03
    82.78.127.***
    hai ca o dati in sf galati a fost condamnat sa ramina un oras provincial prafuit si mohorit. politicienii de azi se tem ca ar putea deveni ca pe vremuri centru industrial si au hotarit sa ne taie de la investitii
    2
    22
    Raportează
  • postat de Terente
    Marți, 18 Aprilie 2017 09:04
    86.34.180.***
    "cele mai mari probleme de accesibilitate sunt cauzate de bariera naturala reprezentata de fluviul Dunarea"; Doamne ati mai auzit chestia asta in ultimii 2000 de ani ? Nici Traian asupritorul Daciei nu a considerat Dunarea o bariera, ridicand intr-un timp record podul peste care si-a trimis ostile, Dar uite ca a aparut un mare arhitect din Galatiul inceputului de secol 21 si ne spune ca incompetenta din zilele noastre este datorata ...prezentei Dunarii. Nu conteaza ca acum 150 de ani, Comisia Europeana a Dunarii acorda Galatiului privilegiul de a fi "cap compasul" nou infiintatei AFDJ, responsabilizand acest oras cu navigatia pe Dunarea maritima, transportul pe Dunare fiind principalul motor al dezvoltarii urbei noastre din toate vremurile, fapt recunoscut si apreciat de puterile riverane de pe la jumatatea secolului al 19 lea.
    De necrezut ca Galatiul poate trezi sinergii de mare forta care sa imprime un mai mare efect de dezvoltare Galatiului fara ca Dunarea sa fie factor primordial.Consider acest proiect un fel de "valurile Dunarii", de tot rasul!
    2
    34
    Raportează
  • postat de George
    Marți, 18 Aprilie 2017 08:40
    5.13.208.***
    I: Cum va arata Galatiul in 2025?
    R: La fel.
    3
    26
    Raportează
  • postat de Mai bine...
    Marți, 18 Aprilie 2017 07:39
    185.137.18.***
    Mai bine ar incepe visul asta cu rezolvarea problemei cainilor vagabonzi care au infestat orasul si a masinilor care au invadat spatiile verzi si trotuarele si oricare alt spatiu care se putea invada, si unii si celelalte punand in pericol, in mod direct si efectiv, integritatea fizica a locuitorilor orasului.
    E diferenta mare intre ,,a vrea'' si ,,a putea'' .
    2
    20
    Raportează
  • postat de Bobu
    Marți, 18 Aprilie 2017 07:25
    109.103.134.***
    Ar fi putut deveni realitate doar daca mai traia Ceausescu. Cu hotii si mincinosii astia nu mai cred nimic. Cred ca nici ei nu cred! :)
    6
    21
    Raportează
  • postat de basrab paltanea
    Marți, 18 Aprilie 2017 06:46
    5.13.217.***
    pai, daca dunarea ne incurca sa o secam, precum baltile de peste dunare ! din nefericire galatiul va arata la fel, ori mai groaznic
    (vezi noua primarie !).
    1
    27
    Raportează
  • postat de Silviu
    Marți, 18 Aprilie 2017 00:39
    109.96.154.***
    Dar despre gropile din asfaltul străzilor sau trotuarelor?
    Cineva a scris proiectul acesta că nu avea ce face!
    1
    21
    Raportează
  • postat de Iancu Jianul
    Marți, 18 Aprilie 2017 00:09
    5.13.251.***
    DECI.... cum incepea orice fraza cu o concluzie o amica cu doua (2) facultati romanesti!
    Vreau actiune ca-ntr-un film cu ARNOLD Swartzenegger! FACETI INTAI UN R... SI APOI VORBITI!
    Vorbe multe cuvinte putine! Specific primitiv Romanesc! Franta are bykeing de ani buni... noi nu avem industrie si infrastructura si
    vorbim de fantezii eroice cu biciclete eco sa se plimbe cine? copii patronilor? Cand orasul e impanzit de pensionari?
    Deja strainerii isi iau odraslele cu ei... ceea ce suna macabru pentru viitorul coloniei Romania! BAIIII GANDITI IN CEASUL AL 12LEA
    ESTE ULTIMUL! DUPA EL E POTOPUL... sa vorbrbesti cui? astia nu stiu cat costa un bilet de autobuz sau pretul unei paini pline de Euri!
    Galati KAPUT! Nu stiu altii cum sunt, dar eu as pedepsi mai mult de un sfert de tara pentru hotie, puturosenie, delasare, lasitate, prostie si indiferenta! FARA REGRETE!
    3
    26
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.