ABSURD DE GALAȚI | Drumul prin curtea Poliției de Frontieră, îngropat în hârtii

ABSURD DE GALAȚI | Drumul prin curtea Poliției de Frontieră, îngropat în hârtii

”Viața liberă”, Florin Răvdan
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)
9 comentarii

Promisă gălăţenilor încă din 2005, când aleşii locali au cerut prima oară Guvernului teren ca să-şi croiască drum prin curtea Poliţiei de Frontieră, artera de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri zace îngropată în hârtii, plimbate între Galaţi şi Bucureşti. Mai trist este că au trecut doi ani şi-o lună din termenul de cinci ani pe care Guvernul ni l-a impus ca să construim artera, altfel pierdem terenul!

"Amenajare arteră de legătură între Bd. Dunărea şi Bd. Marii Uniri - termen de execuţie: patru luni", scrie mare pe panoul care a şi ruginit de când tot anunţă în van investiţia mult aşteptată de şoferii gălăţeni. Deşi contractul de lucrări pentru execuţia drumului este semnat încă din 13 aprilie 2016 cu SC Lemancons, pentru o sumă de 3.388.039 de lei cu TVA, lucrările nu au început. Şi asta pentru că, înainte de a se apuca de drum, autorităţile trebuie să execute lucrările impuse de Hotărârea Guvernului 434/2015, prin care ne-a pus la dispoziţie terenul pentru construcţia arterei.

Primăria trebuie să-i refacă Poliţiei de Frontieră împrejmuirile, poarta, bariera şi punctul de control acces, reţeaua de drumuri, să repoziţioneze conductele de gaze şi apă, să refacă branşamentele, reţele de canalizare şi electrice, să amenajeze o staţie mobilă de carburanţi şi o nouă rampă de spălare pentru vehiculele speciale din dotarea poliţiei. Pentru toate acestea a fost încheiat, în primăvara anului trecut, un contract de 375.000 de lei, cu SC Servland SRL. Termenul de realizare a acestor obiective este de nouă luni, dar nu s-a demarat nimic! Motivul? Nu s-a stabilit cine dă autorizaţia de construire. Iar absurdul situaţiei repetă, parcă, lunga istorie a construcţiei acestei artere.

Ne daţi ori nu ne daţi?

În noiembrie 2005, la iniţiativa primarului Dumitru Nicolae, aleşii votau Hotărârea (HCL) nr. 534 privind "acceptul trecerii din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, în domeniul public al municipiului Galaţi şi administrarea Consiliului Local Galaţi", a unui teren pentru construcţia unui drum. Degeaba!

În iunie 2013, la iniţiativa primarului Marius Stan, aleşii îşi exprimau, în HCL nr. 306, "acordul de principiu" pentru transferul aceluiaşi teren, iar în august 2014, prin HCL nr. 310, iniţiau "procedura legală" în acest scop. "Mă bazez pe prietenia vicepremierului Gabriel Oprea şi pe sprijin în tot ceea ce înseamnă proiectele pentru Galaţi", declara atunci Marius Stan, despre şeful său de partid.

Hotărârea nr. 310 a fost modificată în noiembrie 2014 şi martie 2015, doar-doar i-o fi pe plac Guvernului. "Uitaţi-vă cât durează un proiect de hotărâre la care ne-am dat silinţa cum nu se poate mai mult! De doi ani de zile am făcut tot ceea ce ni s-a cerut, cu celeritate!", îşi ieşea din fire Stan.

Minunea avea să se întâmple pe 10 iunie 2015, când Guvernul României a binevoit să ne transmită suprafaţa de teren de 8.602 mp pe care drumul o va străbate.

S-au făcut proiectare, licitaţii, expertize şi studii şi iată că am ajuns în iulie 2017 iar lucrările n-au început. Iar articolul 4 din HG nr. 434 prevede clar: "În cazul în care, în termen de cinci ani, nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul transmis revine de drept în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Afacerilor Interne".

Alergând în jurul cozii

După cum am aflat de la primarul Ionuţ Pucheanu, municipalitatea a trimis de mai multe ori către Guvern documentaţia necesară în vederea eliberării autorizaţiei de construire. Numai că, treaba e încurcată. "Guvernul pretinde că trebuie să dăm noi, pentru o parte din lucrări, autorizaţie de construire, dar, legal, ministerul trebuie să elibereze autorizaţia pentru că are un serviciu specializat. Se plimbă aceste acte de doi ani de zile. Ne mai pun pe noi să facem ceva, iar le trimitem, iar nu le convine, şi tot aşa... La ultima discuţie ni s-a spus: "pe ceea ce faceţi voi, daţi voi autorizaţie, pentru drum, dăm noi! Dar începeţi voi!" E o struţocămilă. Se să se hotărască o dată! Am apelat, nu vă ascund, şi la parlamentari locali, în încercarea de a debloca proiectul. Sper, în al 13-lea ceas, să ajungem la un numitor comun!", ne-a declarat primarul.

Cum va arăta strada slt. Ionuţ Cosmin Sandu

Noua arteră va purta numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război, căzut în Afganistan. Lungă de 620 de metri liniari, artera va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar în zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime.

Citit 9388 ori Ultima modificare Joi, 13 Iulie 2017 18:22

9 comentarii

  • postat de carosabil Sâmbătă, 15 Iulie 2017 01:46 Link la comentariu
    0
    1

    eroare la final: este evident ca , in zona unitatii militare, latimea carosabilului va fi de 7 metri, cu cate o banda (de 3,5 m.) pe sens. Nu are cum sa aiba banda 7 metri.

    Raportează
  • postat de Terente Vineri, 14 Iulie 2017 13:03 Link la comentariu
    1
    26

    Subscriu total celor patru intrebari puse de @PUR si SIMPLU...cred ca ar mai fi loc de una: cat mai suporta galatenii umilinta din partea administratiei locale, oriunde intorci capul?

    Raportează
  • postat de Liviu Adrian Sandu Vineri, 14 Iulie 2017 12:48 Link la comentariu
    20
    1

    @PUR si SIMPLU, cam multe nu intelegi tu...

    Raportează
  • postat de valea Vineri, 14 Iulie 2017 12:20 Link la comentariu
    0
    28

    De 27 ani promit aeroport,pod,tunel,mai nou spatiu recreereUzina de Apa,plaja s.a minciuni pentru ,,oile docile,,.Nu reusesc sa construiasca un drum de cateva sute de metri de ANI de zile atunci cum sa realizeze celelalte mai mari proiecte,asta demonstreaza INCOMPETENTA, DEZINTERES,NESIMTIRE.Cautati solutii nu dormiti,luati exemple de la alte primarii (...). Felicitari Viata libera.

    Raportează
  • postat de PUR si SIMPLU Vineri, 14 Iulie 2017 10:49 Link la comentariu
    2
    39

    1. Nu inteleg ce cauta terenul POLITIEI de FRONTIERA in mijlocul unui Cartier?
    2. Nu inteleg ce cauta iar LEMACONS SRL pe lista de constructori in relatia cu statul?
    3. Nu inteleg de ce primarul IONUT PUCHEANU nu-si da demisia mai repede?
    4. Nu inteleg de ce poporul roman nu se desteapta odata si mai voteaza inca cu PSD..?

    Raportează
  • postat de Ady Vineri, 14 Iulie 2017 10:11 Link la comentariu
    6
    5

    Macar dati jos panoul ala si cand o fi gata (daca) sa fie o surpriza.

    Raportează
  • postat de gal Vineri, 14 Iulie 2017 08:41 Link la comentariu
    1
    18

    INCOMPETENTA si DELASARE!!!

    Raportează
  • postat de Multumim , parlamentarilor galateni ! Vineri, 14 Iulie 2017 08:15 Link la comentariu
    0
    9

    -

    Raportează
  • postat de IC Vineri, 14 Iulie 2017 05:31 Link la comentariu
    0
    8

    Se pare ca mai sunt si alte interese ca aceasta legatura vitala sa nu se realizeze , ceva garaje , ceva ochi atintiti asupra terenului de pana la unitatea politiei de frontiera etc . Apropo ,de ce nu se facea drumul pana la limita terenului politiei de frontiera , sa-i vedem pe cei implicati in rezolvarea hartiilor daca-si permit ,in cazul in care se depaseste termenul de 5 ani ,sa achite lucrarile realizate . Ar mai fi fost o solutie de realizare ,ocolirea pur si simplu prin doa viraje ,dreapta-stanga ,a zonei unitatii politiei de frontiera ,cu demolarea bateriei de garaje existenta . Oare cum s-a organizat licitatia fara autorizatie de construire ? La cate nenorociri se intampla pe Bdul Otelarilor ar trebui sa se demareze de urgenta aceata lucrare. Articolul se incheie cu :"....în zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime " intreb ,daca are spate metri o singura banda pe sens de ce nu-i transformata in doua benzi de 3,5 m ? Nu vreau sa fiu prooroc mincinos dar presimt ca nu se va mai realiza drumul hartiilor................iar autonomia locala este o balverna buna numai de a pasa raspunderea pentru scoli ,spitale etc.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.