Ludovic Orban - una caldă, alta rece: Pod peste Dunăre vom avea, aeroport ce ne mai trebuie? (FOTO și VIDEO)
Foto: Ovidiu Amălinei

Ludovic Orban - una caldă, alta rece:  Pod peste Dunăre vom avea, aeroport ce ne mai trebuie? (FOTO și VIDEO)
Evaluaţi acest articol
(43 voturi)

După ce, în 2020, în calitate de premier, a vizitat șantierul podului peste Dunăre ce va lega Galațiul și Brăila de malul din Tulcea, liderul PNL Ludovic Orban s-a întors sâmbătă, 22 mai, de această dată în calitate de președinte al Camerei Deputaților, pentru a discuta cu constructorii despre evoluția celui mai important proiect de infrastructură derulat în România în ultimele trei decenii.

Reprezentanții companiilor Astaldi, din Italia și IHI Infrastructure System, din Japonia – ce și-au adjudecat în 2018 construirea proiectului lansat de CNAIR – i-au prezentat lui Ludovic Orban pașii care s-au făcut până în prezent în derularea proiectului.

După cum v-am informat în paginile ziarului ”Viața liberă”, turnurile de susținere a podului suspendat, înalte de 192 de metri, au fost deja finalizate, iar în prezent se lucrează intens la blocurile de ancoraj și la pregătirea platformei cu ajutorul căreia vor fi trase cablurilor de susținere, cu o greutate de peste 6.700 tone. Podul ar urma să aibă o lungime de aproape doi kilometri, iar calea de rulare va fi formată din 80 de segmente de tablier, fiecare cu o lungime de 25 de metri și o greutate de 250 tone.

Dincolo de calitățile tehinice absolut remarcabile ale podului ce cu siguranță va deveni o emblemă a zonei Galaț – Brăila, toată această investiție – de aproape 500 milioane de euro, din fonduri europene, cu tot cu legăturile rutiere – va avea un rol major în revigorarea economică a regiunii. Acesta este, de altfel, și motivul pentru care Ludovic Orban a ținut să facă această vizită de lucru, pentru a se asigura că lucrurile sunt în ordine, iar constructorii nu întâmpină impedimente în derularea proiectului.

”Este o investiție extrem de importantă, prioritară, care nu trebuie privită izolat.  Practic, scopul acestui pod este mult mai amplu și va reprezenta alături de celelalte investiții care se vor realiza în următorii ani o deschidere a Brăilei, Galațiului, a întregului areal către toate arterele importante și coridoarele de transport transeuropene. Mă refer aici la legătura cu portul Constanța, la legătura cu A7 (viitoarea Autostradă Moldova) prin drumul expres Brăila – Buzău și drumul expres Brăila – Focșani, dar mai departe și legătura cu coridorul IV de transport paneuropean.

Adică, să înțeleagă bine brăilenii, gălățenii și tulcenii – se vor putea sui în mașină și să ajungă pe autostradă până la granița de vest, să ajungă pe autostradă sau drum expres până la Constanța sau să ajungă spre nord-estul Europei!”, a subliniat Ludovic Orban.

Liderul liberal a precizat că o infrastructură modernă de transport va fi un catalizator pentru atragerea în zona Galați-Brăila a noi fluxuri de marfă și va fi un suport pentru atragerea de noi investiții și, implicit, pentru dezvoltarea economică a zonei.

Pe de altă parte, dacă podul suspendat peste Dunăre va duce la îndeplinierea dorinței locuitorilor din Galați și Brăila de a avea o legătură directă cu Tulcea, Ludovic Orban pare a fi uitat de promsiunile din noiembrie 2020, din campania electorală, când, în urma discuțiilor cu colegii liberali gălățeni, discuții prezentate pe larg în presă, se părea că PNL sprijină realizarea unui aeroport regional Galați – Brăila.

”Nu pot să vă dau detalii... E o decizie strategică ce trebuie luată de autoritățile locale, împreună cu Ministerul Transporturilor.  Pe de altă parte, odată cu acest pod, este posibil ca aeroportul din Tulcea să fie practic foarte important, pentru că, dacă ajungi să faci mai puțin de o oră până la aeroport, aproape că nu are rost să dezvolți o infrastructură aeroportuară suplimentară. Sigur, trebuie analizat... În general, eu am fost prudent în afirmații, pentru că a costrui un aeroport reprezintă o investiție importantă care trebuie să fie luată pe baza unor studii de fezabilitate, a unor studii de trafic, inclusiv a unor analize a unor multor factori, decizia trebuie analizată cu mare atenție de Ministerul Transporturilor”, a declarat Ludovic Orban.

În fine, vorba cuiva, ”hai să terminăm întâi podul”! Și poate că, până în 2023 – nu doar în promisiuni electorale – ideea unui aeroport regional va căpăta mai multă consistență. Nu de alta, dar concenatrarea urbană Galați – Brăila este cea mai mare după București.

Foto și video: Ovidiu Amălinei

Citit 20339 ori Ultima modificare Marți, 15 Iunie 2021 12:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.