Orice nevoi sau necesități apar în viața cuiva, primul aspect luat în considerare este bugetul pe care cineva este dispus să îl aloce. Pentru anumite obiecte de uz curent, calitatea primează, în mod evident. Pe de altă parte, confortul poate juca un rol esențial în alegerile pe care le fac cumpărătorii.
Desigur, toate elementele luate în considerare în orice achiziție trebuie să conducă spre un raport calitate-preț cât mai echilibrat sau, de ce nu, profitabil pentru cumpărător.
În ziua de astăzi, nu doar obiectele necesare traiului zilnic sunt consumatoare de bani, ci și multe servicii de tip digital, accesul la anumite platforme de socializare sau gaming, abonamente sau conturi permanente pe anumite site-uri sau cloud, toate revendică o parte din bugetul lunar pe care consumatorii de digital îl au.
Ce promoții digitale pot fi interesante pentru marea majoritate a clienților?
În foarte scurt timp această piață digitală a crescut foarte mult, ofertele fiind extrem de variate. Astfel putem aminti cele mai interesante promoții pentru toată lumea, enumerând servicii de închiriere a spațiului suplimentar de tip cloud, pentru bunurile digitale care se doresc a fi păstrate pentru perioade de timp lungi, sau abonamente pentru diferite conturi, aplicații sau acces la anumite site-uri, și, desigur, promoții digitale, promoții casino, promoții de reducere a abonamentului specific unui anumit serviciu online și lista poate continua.
Desigur, multe dintre cele menționate deja nu mai reprezintă o noutate - ofertele de acest tip sunt zi de zi completate de noi servicii, de noi reduceri, care mai de care mai atractive.
Sunt toate promoțiile serioase sau este vorba de marketing mincinos în multe situații?
Marketingul digital a atins niște culmi nebănuite până acum zece ani, de exemplu. Evident, tehnologia ajută mult în această direcție, consumatorul fiind o țintă mult mai apropiată, mai familiară pentru comercianții de orice tip.
Din nefericire, nu toți cei care doresc să-și facă cunoscute promoțiile, ofertele, afacerile, înțeleg acest parteneriat cu clientul, parteneriat care ar trebui să fie bazat pe reciprocitate și onestitate.
Astfel, se naște fenomenul periculos al marketingului mincinos, greu de controlat sau de identificat uneori, fiind bine disimulat prin intermediul internetului.
La acest aspect contribuie în mod covârșitor faptul că orice persoană care accesează internetul este automat înregistrată și ”radiografiată” din perspectiva preferințelor, a căutărilor, a intereselor imediate. Este probabil cel mai de impact instrument pentru toți comercianții contemporani, care au acces instant la tot profilul complet și foarte actualizat al fiecărui potențial client.
Pe scurt, bazat pe câteva date elementare, vârstă, perioada anului, preferințe imediate sau anterioare, se creionează portretele consumatorilor din mediul digital și astfel ofertele pot fi lansate cu succes.
Strategii de identificare a promoțiilor digitale oneste
Multe dintre promoțiile sau ofertele care asaltează zilnic orice telefon deschis, orice laptop pe care lucrează oamenii, reprezintă promisiuni nesincere sau nu sunt de folos în acel moment.
Ideal este să existe o strategie cel puțin, prin care oricine să se poată bucura de identificarea rapidă a promoțiilor digitale care merită.
Un exemplu foarte relevant ar fi accesul la bonusuri sau oferte pe site-uri de gaming sau cazinouri online, unde condițiile sunt clar exprimate și publicul interesat știe ce are de făcut.
În alte cazuri, însă, unde nu există niște tipizate sau șabloane dedicate unui anumit public țintă, riscul ca așa zisele oferte să ascundă multe alte comisioane, taxe suplimentare sau condiții de îndeplinit în prealabil, este foarte mare.
Câteva sugestii de la profesioniști
Profesioniștii consideră că trebuie să fie urmat un calendar al ofertelor cu adevărat interesante. Niciun comerciant nu poate oferi permanent reduceri de preț și să rămână activ pe piață prea mult timp.
În altă ordine de idei, orice promoții digitale au un termen relativ scurt de valabilitate deoarece acest domeniu este într-o efervescență permanentă și provocările sau inovările impun un ritm accelerat tuturor.
(P)