Primăria, sub ghilotina reducerii de personal

Primăria, sub ghilotina reducerii de personal
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Sumele cheltuite lunar de la bugetul local cu salarizarea angajaţilor din Primărie se ridică la: 1.367.000 de lei *

Primarul Dumitru Nicolae a pus la zid întreaga suflare bugetară pentru greva de luni.

Primele intrate în colimatorul lui Nicolae au fost cadrele medicale. Nicolae a reproşat halatelor albe că sunt plătite din impozitele populaţiei şi ca atare nu trebuie să ţină oamenii la poarta spitalului. Din câte a dat de înţeles Nicolae, în lipsa accesului în spital a mers şi s-a spovedit la biserică.

Deşi, aşa cum am scris, numai grevă nu se poate spune că a fost la Primărie, primarul este supărat pe funcţionarii care au refuzat să lucreze.

„Ruşine cu mişcările astea! Noi am făcut grevă de simpatie. Nu sunt de acord cu astfel de manifestări. Nu trebuie uitat că noi suntem plătiţi de cetăţenii oraşului, din bani publici şi dacă cetăţeanul vine, trebuie să avem amabilitatea să-l primim”.

„Aşa-zisa grevă a fost o totală bulibăşeală. Când am venit de la deschiderea anului universitar, pe coridor era unul fără un picior, unul în căruţ, tot se plângeau: ˝Am venit şi nu au vrut să mă primească!˝. Mai ales că dispoziţia mea de dimineaţă era clară: ghişeele care preiau impozite, corespondenţa şi în cazurile deosebite nu se face grevă! Dar o lămuresc eu”, a spus Nicolae. 

Primarul a criticat neputinţa sindicatelor de a se impune şi faptul că sunt atât de multe.

„Când cerem cum cer ei, să nu se concedieze, să se mărească salariile, să se dea sporuri, şi aşa mai departe, nici naiba nu-ţi dă aşa ceva!”, a punctat Nicolae.

98 de salariaţi în plus

Mizând pe faptul că la ora actuală în Primărie sunt 460 de salariaţi şi 112 de posturi vacante, edilul urbei a sperat că va scăpa de restructurare. A aflat însă că norma de personal administrativ ar fi, în cazul oraşului nostru, de 362 de salariaţi, deci cu 98 de salariaţi mai puţin decât acum.

„Asta e problema care mă preocupă cel mai mult, dar nu şi pe liderii noştri de sindicat. Noi ne îmbătăm cu apă neîncepută! Avem cu 15,5 la sută mai puţini bani la fondul de salarii. Putem să facem câte greve vrem, dacă nu se schimbă alocaţia pentru salarii, banii sunt mai puţini”, a spus Nicolae.

Primarul încă nu s-a gândit la o măsură de reducere a personalului, aşteaptă publicarea legii în Monitorul Oficial.

Cât ne costă funcţionarii?

Sumele totale cheltuite lunar de la bugetul local cu salarizarea angajaţilor din aparatul propriu de specialitate se ridică la 1.367.000 lei, din care : 1.086.000 lei - salarii brute şi 281.000 - contribuţii angajator. Cel mai numeros sector al municipalităţii este la fiscalitate – 80 de oameni, iar cele mai mari sporuri câştigate în instanţă sunt la direcţia juridică a primăriei.

Nicolae a mai spus că personalul este insuficient şi pentru că municipalitatea nu are un sistem informatic pus la punct: „Noi nu avem nimic terminat, avem un cadastru de toată ruşinea, retrocedări la care se schimbă legea la fiecare şase luni, şi foarte multe probleme care nu pot fi rezolvate fără personal”.

Întrebat totuşi de ce în aceste condiţii de restrişte a majorat lefurile directorilor de teatre, primarul a dat tot vina pe noi: „Le-am mărit pentru că nu aveaţi voi ce scrie în presă. Nu pot să am director la Teatru cu leafă de cerşetor. Dacă vrem calitate trebuie bani”, a conchis Nicolae.

Citit 1615 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.