ATENȚIE! Falşi angajaţi ai Apă Canal, la uşile gălăţenilor

ATENȚIE! Falşi angajaţi ai Apă Canal, la uşile gălăţenilor
Atenţie cui daţi datele personale!
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)

Mai mulţi locuitori ai municipiului Galaţi au fost vizitaţi în ultima perioadă de indivizi care se pretindeau a fi angajaţi ai SC Apă Canal şi care susţineau că fac sondaje, cerându-le diverse date confidenţiale. Distribuitorul de apă avertizează că nu face niciun sondaj şi le recomandă consumatorilor să nu ofere niciun fel de informaţii şi să nu le permită accesul în locuinţă decât după ce au verificat bine legitimaţia şi buletinul celor ce bat la uşă.

O situaţie deloc nouă, cu iz puternic de escrocherie, se petrece din nou în Galaţi. Diverse persoane, care se pretind a fi reprezentanţi ai unor companii de utilităţi publice, bat la uşile gălăţenilor susţinând fie că actualizează bazele de date, fie că verifică informaţiile personale existente în contractele de furnizare, fie că fac sondaje. În unele cazuri, vor chiar să intre în case, să verifice instalaţiile sau, pentru prestaţii închipuite sau promise ca necesare, solicită bani.

În ultima perioadă, SC Apă Canal a fost din nou societatea în numele căreia diverşi indivizi au recurs la aceste metode. Mai concret, echipaţi cu tablete electronice, aceştia s-au recomandat a fi angajaţi ai companiei şi le-au cerut celor care le-au deschis uşa să le furnizeze diverse informaţii. "La noi au sunat mai multe persoane şi ne-au adus la cunoştinţă aceste aspecte, întrebarea care le-a stârnit cel mai mult suspiciunea fiind cea legată de veniturile familiei. Facem precizarea că societatea noastră nu realizează în acest moment niciun sondaj în rândul gălăţenilor şi rugăm pe această cale persoanele care au suspiciuni în privinţa solicitării oricăror informaţii, majoritatea confidenţiale, de către persoane care se recomandă a fi angajaţi SC Apă Canal și nu numai, să nu dea curs solicitării și să ne sesizeze acest lucru, pentru verificări și măsuri imediate", precizează Cornelia Arnăutu, purtătorul de cuvânt al SC Apă Canal Galaţi.

Salariaţii se legitimează

Cei care primesc astfel de vizite trebuie să ştie că orice reprezentant al unei companii de utilităţi publice trebuie să se legitimeze, mai ales când se pune problema accesului în locuinţă. Legitimaţiile trebuie verificate cu atenţie şi confruntate cu cartea de identitate. Mai mult, nu plătiţi în cazul în care vi se cer bani pentru presupuse prestaţii, efectuate sau promise. "În cazul blocurilor, facturile pentru consumul de apă potabilă şi eventualele prestări de servicii de tip desfundare sau vidanjare sunt de competenţa preşedintelui şi respectiv administratorului, care va emite comandă şi va primi factură şi chitanţă. În cazul caselor private, casierii - încasatori ai societăţii sunt de regulă cunoscuţi, se identifică prin legitimaţie şi, la cerere, carte de identitate, iar pentru sumele primite emit chitanţe pe care figurează datele de identificare ale companiei Apă Canal", completează Cornelia Arnăutu.

Citit 12564 ori Ultima modificare Vineri, 21 Iunie 2019 02:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.