Factură la gaze de peste 1.100 de lei, la un bloc fără niciun consumator

Factură la gaze de peste 1.100 de lei, la un bloc fără niciun consumator
Evaluaţi acest articol
(23 voturi)

Asociația de proprietari nr. 122 din Galați, de pe strada Gării nr. 65, a primit, pe 31 ianuarie, o factură la gaze în valoare de 1.160 de lei pentru blocul A, echivalentă unui consum de 4.870,8 kWh. Ciudat este că, la data emiterii facturii, în blocul respectiv nu mai era niciun consumator branșat la sistemul comun de alimentare cu gaze, toți locatarii având branșamente individuale. Ultimul client „de la comun” se debranșase pe 19 ianuarie, iar asociația a notificat compania Distrigaz Sud Rețele să ridice contorul comun, care nu mai avea „obiectul muncii”. În loc de asta, a venit o factură de peste 1.100 de lei, pe baza unui consum estimat.


„Ultimul client din asociație și-a pus centrală, s-a debranșat. Am citit indexul în ziua respectivă și am făcut adresă către cei de la gaze să vină să ia contorul. După 10 zile, am primit factura asta, care evident este mare și nu corespunde cu consumul. Din 19 ianuarie, nu am mai consumat nimic! Am fost la sediul Distrigaz, le-am explicat situația și ne-au spus să nu plătim factura și să anunțăm din nou, după data de 25 februarie, probabil pentru că sunt foarte aglomerați”, ne-a spus președintele Asociației 122, Neculai Mânza.

ENGIE: ”Contorul va fi ridicat pe 7 februarie”


Contactat de „Viața liberă”, Biroul de Presă al ENGIE România ne-a dat următorul răspuns: „În data de 19.01.2022 a fost depusă cererea de reziliere a contractului de furnizare cu solicitarea ridicării contorului de gaze naturale ce deservea instalația de utilizare comună a imobilului, ținând cont de faptul că toate celelalte apartamente din cadrul asociației de locatari sunt contorizate individual. Această cerere se află în termenul legal de răspuns. În urma acestei cereri înregistrate, contorul de gaze naturale va fi ridicat de către un reprezentant Distrigaz Sud Rețele luni, 7 februarie (astăzi n. red.). De asemenea, a fost stornată și factura din data de 31 ianuarie, aceasta fiind emisă inițial pe un consum estimat. Astfel, în acest moment, nu mai există niciun debit restant pentru asociația de locatari în cauză”.

Citit 12128 ori Ultima modificare Marți, 08 Februarie 2022 18:33

7 comentarii

  • postat de consumator
    Luni, 07 Februarie 2022 13:29
    62.231.94.***
    Furnizorii de gaze ne fura in principal prin doua metode: prima este modul de facturare al consumului. Adica ei masoara consumul in metri cubi, cum arata contorul si iti ia banii pe KW. Aici e cel mai mare furt. Ai consum in metri cubi, factureaza domnule acest consum si nu mai fura atat lumea. A doua modalitate de prostire e cea a ,,estimarilor,,. Adica iti baga timp de vreo 6 luni consumul care le trece lor pri freza si apoi vin cu ,,mici regularizari,, . Si aici se fura in draci.
    0
    11
    Raportează
  • postat de ss
    Luni, 07 Februarie 2022 11:57
    5.13.216.***
    Abureli penibile, daca ultimul consum a fost pe 19ian si factura e pt o perioada pana in 31ian probabil apare asa datorita unei facturi estimate care se regularizeaza ulterior. Nu acestea sunt adevaratele probleme, pretul e crescut pe piata si nu exista rezolvare interna in acest sens, clientii sunt intr-o totala necunostinta de cauza si furnizorii profita de ignoranta lor, plafonarea a facut ca furnizorii sa profite cu niste preturi nesimtite (Engie e unul dintre ei) ca sa suga de la buget diferenta de pret. Cand unii furnizori nu si-au respectat contractele cu pret fix nu a fost atat tapaj, s-a facut multa galagie pe facturi gresite care oricum se regularizeaza ulterior!
    2
    1
    Raportează
  • postat de Cristi
    Luni, 07 Februarie 2022 11:09
    86.34.187.***
    Romania! bietii oameni care nu stiu sa citeasca facturile alambicate facute de furnizori ce fac? Va spune eu! Platesc!
    0
    28
    Raportează
  • postat de Maria
    Luni, 07 Februarie 2022 09:22
    80.32.118.***
    Ce parere sa-ti faci despre o companie care principalul obiectiv pe care-l are este a incasa.
    O companie mare, cu renume dar in care exista interes zero, fara nici un control, facturi estimative .... s.a.m.d.
    De fapt moda asta de "a baga din burta" este peste tot nu doar la ei.
    Iar toate astea cu cunostinta protectiei consumatorului. Sa faci reclamatie? La cine? Cine sa te auda?
    0
    25
    Raportează
  • postat de Nicolae
    Luni, 07 Februarie 2022 07:40
    5.13.172.***
    Asta este Romania. Haos organizat. Incompetenta la toate nivelele. Hotie si prostie peste tot,dar daca discuti cu oamenii descoperi numai filozofi. Eu am primit 23 mailuri intr-o singura zi de la Engie fara sa fiu clientul lor.
    0
    25
    Raportează
  • postat de Ionut
    Luni, 07 Februarie 2022 07:38
    5.13.233.***
    Am solicitat si noi sa demonteze contorul din scara blocului, deoarece nu mai era nici un consumator si ni s-a raspuns ca trebuie sa platim , noi, locatarii, 200 -300 lei ca sa vina sa-si ia contorul care le apartine .
    0
    21
    Raportează
  • postat de das
    Luni, 07 Februarie 2022 02:32
    89.137.231.***
    Cetatenii sunt furati in draci si nimeni nu intervine sa ii apere!
    5
    81
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.