„Un maxi-taxi în plus, un infern mai mare”

„Un maxi-taxi în plus, un infern mai mare”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Pentru a fi profitabili, unii operatori privaţi spun că ar trebui să transporte zilnic 800 de călători * Autorităţile au de gând ca în viitor să renunţe cu totul la microbuze *

Pe masa aleşilor locali s-a aflat recent un proiect de hotărâre privind suplimentarea numărului de microbuze, asupra căruia nu s-a luat, însă, vreo decizie definitivă. Încă din luna mai, de când a intrat în vigoare noul regulament de transport, autorităţile s-au confruntat cu această dilemă: să suplimenteze sau nu capacitatea de transport privată?

Viceprimarul PSD Nicuşor Ciumacenco nu crede că este necesar să avem mai multe microbuze pe străzi: „Deja au intrat pe traseu noile autobuze SH, care arată mai bine decât cele care au un an sau doi şi sunt cumpărate de Primărie”.

„Am constatat cu plăcută surprindere că au mulţi călători. Nu ştiu dacă în momentul de faţă se justifică o creştere a numărului de maxi-taxi. Ar însemna să abdic de la ceea ce am crezut eu că e bine pentru municipiul Galaţi”, ne-a declarat  viceprimarul Ciumacenco.

Control sub acoperire

Pentru că unul dintre operatori spunea că traseul lui merge foarte prost şi e în pragul falimentului, viceprimarul a comandat un control „sub acoperire”.

Îmbrăcaţi în civil, poliţiştii comunitari au făcut o monitorizare a traseului respectiv timp de două zile, la diverse intervale orare. „Am  demonstrat că poate nu face avere, că e criză, dar nu se pune problema de faliment”.

„Ce am constatat şi nu era în regulă: erau şi peste 30 de călători într-un maxi-taxi. Cred că ar trebui, dacă e nevoie de o suplimentare, să se introducă autobuze. Datorită celor 30 de autobuze venite la Transurb, nu ar trebui să mai avem probleme”, a declarat Nicuşor Ciumacenco.

Vicele susţine că şi în rândul operatorilor, părerile sunt diferite. Dacă doi nu au cerut niciodată nimic, ceilalţi  şase au venit cu diverse solicitări. Unii susţin chiar că, pentru a fi profitabili, ar trebui să transporte zilnic 800 de călători...

Viitor fără maxi-taxi

Şi primarul şi viceprimarul Ciumacenco sunt de părere că în viitor se va renunţa de tot la maxi-taxi. „E normal să ne dorim să creştem Transurb, care are o subvenţie consistentă în fiecare an şi care afectează bugetul local şi pe noi, toţi gălăţenii”.

„În loc de subvenţii mari pentru Transurb ar trebui să ne preocupe să investim în infrastructură, în lucruri care contează cu adevărat pentru gălăţeni:  locuri de joacă, curăţenie”, a subliniat Ciumacenco.

Citit 2175 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.