Ne-ar trebui un ziar în plus, ori măcar încă un supliment săptămânal al „Vieții libere”, ca să putem scrie despre toate sesizările, plângerile, reclamațiile pe care cititorii noștri ni le semnalează cu privire la facturile primite de la furnizorii de utilități, în special de la cei de gaze și energie. Situația pare să fi „explodat” de la începutul acestui an, culmea, tocmai după ce toți furnizorii importanți și-au actualizat și modernizat sistemele informatice.
Unele situații care ne-au fost semnalate sunt de-a dreptul incredibile, de exemplu, cazul gălățencei care a așteptat mai bine de un an să primească prima factură de la Hidroelectrica. Altele sunt foarte greu de explicat, cum este cazul unui gălățean care, neavând centrală termică și folosind numai aragazul, s-a trezit, după „modernizarea” de la Engie, cu o factură de aproape o sută de ori mai mare, la același consum! Iar alte situații, cum este cea pe care v-o prezentăm în continuare, sunt ilustrarea perfectă a faptului că nimeni nu mai dă doi bani pe sintagma „clientul nostru, stăpânul nostru”.
Doamna I.L., cititoare a „Vieții libere”, este o pensionară din localitatea Suceveni. Este nedeplasabilă, în urma unui accident pe care l-a suferit. Până în august anul trecut, relația doamnei cu Electrica Furnizare a decurs fără probleme deosebite, în sensul că, lunar, primea factura de curent și o achita imediat, fără întârzieri. Din august 2023, „lanțul de iubire” s-a rupt.
„Pe 4 august, am achitat ultima factură și am comunicat noul index. Am așteptat să primesc următoarea factură, dar de atunci nu a mai venit niciuna. Sunt pensionară, de șapte luni nu am primit nicio factură și nu pot nici să trimit indexul la Electrica Furnizare, pentru că, așa cum ați scris și dvs. în ziar, de la 1 ianuarie, noile facturi conțin alte elemente de identificare pentru consumator (n.red. – codul de client a fost schimbat, iar NLC-ul a fost înlocuit cu codul locului de consum). Eu, cum nu am primit nici ultimele facturi nici pe vechiul format, nici pe cel nou, nu am cum să trimit indexul autocitit.
Sunt foarte îngrijorată de această situație. Am citit indexul acum, am înmulțit diferența față de august cu 2 lei kilowattul, pentru că mi se va factura tot consumul o dată și voi depăși astfel prețul plafonat, și mi-a ieșit o sumă fabuloasă pentru pensia pe care o am. Se gândește Electrica oare cum poate plăti un pensionar șapte-opt facturi o dată?”, ne-a întrebat doamna I.L. din Suceveni.
Am prezentat acest caz Biroului de presă al companiei Electrica Furnizare. Când vom primi răspunsul, îl vom publica.