CHESTIONARE pentru PACIENŢII din spitalele gălăţene. Sunteţi mulţumiţi de calitatea serviciilor medicale?

CHESTIONARE pentru PACIENŢII din spitalele gălăţene. Sunteţi mulţumiţi de calitatea serviciilor medicale?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Toate spitalele gălăţene sunt obligate începând cu acest an să-şi chestioneze pacienţii despre calitatea serviciilor medicale. Potrivit unui proiect de lege iniţiat de Ministerul Sănătăţii, aceste sondaje reprezintă un mecanism de feed-back al pacientului, pentru ca, în final, pe baza răspunsurilor bolnavilor, să se schimbe ceva în spitale.

„Mecanismul de feed-back al pacientului este ansamblul de măsuri şi de proceduri care au drept scop creşterea gradului de încredere al pacienţilor în serviciile medicale oferite într-o unitate sanitară publică, prin analizarea calităţii serviciilor medicale şi a gradului de respectare a drepturilor şi obligaţiilor atât de către pacienţi cât şi de către cadrele medicale, respectiv prin gestionarea oricărei sesizări ce priveşte un incident de etică petrecut în acea unitate sanitară“, se arată în proiectul de lege.

Chestionarele vor fi analizate de Consiliul de Etică al fiecărui spital, care va trebui să dispună remedierea problemelor semnalate. Sondajele cuprind o mulţime de întrebări, unele referitoare la calitatea actului medical, altele la curăţenia şi condițiile de cazare, la calitatea meselor, a medicaţiei primite, etc. Bolnavii vor fi întrebaţi şi despre şpaga dată medicilor sau personalului sanitar.

Iată cum arată chetionarele:

"In vederea aprecierii ingrijirilor medicale pe care le-ati primit in Spitalul Judetean de Urgenta si a cresterii calitatilor acestora, va rugam sa aveti amabilitatea de a raspnde intrebarilor din chestionarul de mai jos si de a depune acest chestionar in cutia special amenajata in acest sens.

Raspundeti la intrebari bifand varianta care descrie cel mai bine situatia dvs.

Nu trebuie sa semnati, acest chestionar este anonim.

Raspunsurile dvs sunt importante pentru noi.

1. Sexul a) barbat b) femeie

2. Varsta dvs....... ani

3. In ce sectie ati fost internat

4. La internare ati fost insotit de:

        a) personal sanitar

        b) apartinatori

        c) ati mers singur

5. Va rugam sa acordati calificative pentru urmatoarele servicii:

a. cazare

        A. nesatisfacator  B. bine C. foarte bine

b. curățenie

        A. nesatisfacator  B. bine C. foarte bine

c. alimentatie

        A. nesatisfacator B. bine C. foarte bine

d. atitudinea personalului

        A. nesatisfacator B. bine C. foarte bine

e. timpul acordat de catre personalul medical de salon pentru ingrijirea dvs

        A. nesatisfacator B. bine C. foarte bine

f. calitatea serviciilor medicale acordate

        1. medic

              A. nesatisfacator  B. bine C. foarte bine

        2. asistente medic

              A. nesatisfacator  B. bine  C. foarte bine

        3. infirmiere

              A. nesatisfacator B. bine  C. foarte bine

6 .La explorarile functionale de pe alte sectii/alta unitate sanitara ati fost insotit de :

        a) personal sanitar

        b) apartinatori

        c) ati mers singur

7.Ati fost instruit asupra modului in care ar fi trebuit sa primiti medicamentele pe cale orala:

        a) intotdeauna

        b) uneori

        c) niciodata

8.Administrarea medicamentelor:

        8.1. s-a facut sub supravegherea asistentei

           a) intotdeauna

           b) uneori

           c) niciodata

        8.2. ati primit medicamentele pentru o zi de tratament:

          a) da, toate odata

          b) impartite in prize

9. Medicamentele administrate in spital:

          a) v-au fost administrate doar in spital

          b) v-au fost cumparate de familie

          c) ambele variante

10. In cazul in care medicamentele v-au fost cumparate de catre familie, care a fost procedura?

          a) pe reteta simpla eliberata de medicul din spital

          b) pe reteta eliberata de medicul de familie/specialist la recomandarea medicului din spital

          c) - n-am cumparat

11. Ati fost multumit de ingrijirile acordate?

         11.1 in timpul zilei a) da b) nu

         11.2 in timpul nopții a) da  b) nu

         11.3 sambata, duminica si sa­rbatorile legale a) da b) nu

12. Impresia dvs. generala

         a) nemultumit

         b) multumit

         c) foarte mulțumit

13. Daca ar fi necesar sa va reinternati ati opta pentru acelasi spital?

         a) da, in mod cert 

         b) probabil ca da

         c) in mod categoric nu

         d) nu se va mai intampla ( de ex: nu locuiesc in judet)

14.Observatii si sugestii cu privire la aspectele pozitive si/sau negative ale ingrijirii medicale in timpul spitalizarii:

Va multumim!"

Citeşte şi: Secţie de neonatologie la Spitalul de Copii. AFLĂ cât a COSTAT investiţia

Citit 1892 ori Ultima modificare Luni, 05 Ianuarie 2015 17:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.