Ketchupul care nu a văzut roşiile/ Îl găsiţi pe rafturile magazinelor

Ketchupul care nu a văzut roşiile/ Îl găsiţi pe rafturile magazinelor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons a realizat recent un studiu pe etichetele produselor tip ketchup ce se regăsesc pe piaţa din România. În cadrul proiectului au fost analizate 26 de produse tip ketchup, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim de către reprezentaţii asociaţiei din supermarket-urile de pe teritoriul ţării. A reieşit faptul că numărul de E-uri din aceste produse variază între unu şi nouă. Cele mai multe tipuri de ketchup (30,76 la sută) au în componenţă cinci aditivi alimentari distincţi. Un sfert dintre produse conţin două E-uri, alte 25 la sută câte patru tipuri de E-uri, iar un ketchup are trecute pe etichetă nu mai puţin de nouă E-uri. Asociaţia nu a făcut publice şi denumirile acestor produse. În schimb, aceste alimente sunt comercializate în următoarele magazine: SC Producţie Ardealul SRL, SC Univer Product SRL, SC Mega Image SRL, SC Carrefour România SA, SC Extracte Naturale Natex SRL, SC Papalito Trading SRL, SC Sitemani SRL, SC Profi Rom Food SRL, SC Lidl România SCS, SC REWE România SRL, SC Sahprod Meteor SRL, România Hypermarche SA, SC Auchan România SA şi SC Polimark Foods SRL.

În cadrul studiului au fost găsite şi două produse ce nu aveau trecute datele de identificare ale distribuitorului: ZPOW Dawtona Danuta Wielgomas, produs în Polonia şi achiziţionat din supermarket-ul Kaufland, şi Develey Musztardy I Sosy, produs tot în Polonia, produsul fiind achiziţionat din supermarket-ul Lidl Disconut. Din punct de vedere al cantităţii de sare la 100 de grame de produs, aceasta se situează între 1.9 g şi 2.8 g.

Citit 2421 ori Ultima modificare Miercuri, 11 Martie 2015 23:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.