Evaluaţi acest articol
(4 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare şi asistenţă dedicată persoanelor de peste 65 de ani, operată de către Fundaţia Principesa Margareta a României, a înregistrat peste 10.000 de apeluri şi 1.873 apelanţi unici, proveniţi din toate regiunile ţării.
Ultima analiză relevă că populaţia cu vârsta peste 65 de ani întâmpină, pe lângă neajunsurile financiare şi problemele medicale, două mari provocări: accesul limitat la informaţie şi singurătatea. Odată cu înfinţarea liniei telefonice, vârstnicii din România au avut parte de peste 1.500 de ore de sprijin, informare şi consiliere socială. Operatorii specializaţi în asistenţă socială ai fundaţiei au oferit socializare, sfaturi practice şi îndrumare către instituţii abilitate să le rezolve problemele semnalate.
În prezent, serviciul de reapelare de la Telefonul Vârstnicului este folosit de peste 266 de persoane, care simt nevoia unui partener de discuţie. Vârsta apelanţilor diferă, cei mai numeroşi se încadrează în palierul 70-80 de ani (25 la sută), iar situaţia locativă arată că peste 53 la sută dintre ei locuiesc singuri.
Telefonul Vârstnicului oferă gratuit şi confidenţial informaţii de interes general, sfaturi sau îndrumare către resursele necesare vârstnicilor, semnalează abuzuri şi alină singurătatea prin conversaţii cu asistenţii sociali care preiau apelurile.
Acest serviciu poate fi accesat apelând gratuit, de luni până vineri, între orele 8,00 şi 20,00, numărul 0800.460.001.

Citit 2327 ori Ultima modificare Luni, 01 Mai 2017 17:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.