Apple, investigată de Consiliul Concurenței

Apple, investigată de Consiliul Concurenței
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Consiliul Concurenţei a anunţat joi că a declanşat o investigaţie privind o posibilă încălcare a regulilor de concurenţă de către companiile Apple Inc. şi Apple Distribution International Limited pe piaţa publicităţii, prin aplicaţii pe dispozitive mobile iOS.

Autoritatea de concurenţă are suspiciuni că, prin introducerea politicii ATT ("App Tracking Transparency"), Apple nu permite niciunui alt magazin de distribuire de aplicaţii să fie instalat pe dispozitivele sale, cu excepţia celui propriu, AppStore, limitând accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare şi, în acelaşi timp, favorizând propriile servicii tehnologice de afişare a publicităţii online în aplicaţiile compatibile iOS. S-ar produce, astfel, efecte asupra tuturor actorilor implicaţi, agenţiile de publicitate, dezvoltatorii de aplicaţii, prestatorii de servicii de atribuire sau performanţă etc., cât şi asupra consumatorilor finali.

Mai multe autorităţi de concurenţă din Uniunea Europeană, cum ar fi Franţa, Italia, Germania şi Polonia, au în derulare investigaţii privind practici asemănătoare, potrivit news.ro.

Legislaţia în domeniul concurenţei nu interzice deţinerea unei poziţii dominante, ci utilizarea acesteia în mod abuziv în relaţiile comerciale. Companiile care încalcă regulile de concurență riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amenzi sau reduceri substanţiale ale acestora.

Citit 475 ori Ultima modificare Joi, 19 Octombrie 2023 16:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.