Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) colaborează cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) pentru a deschide un canal dedicat exclusiv protecţiei consumatorului pe platformele Meta, unde vor fi raportate, printre altele, tentative de fraudă din online.
"Deja este deschis un canal cu Ministerul Digitalizării. Dacă intraţi pe site-ul Ministerului Digitalizării veţi observa platforma nofake, unde puteţi raporta astfel de iniţiative inclusiv din zona de dezinformare, nu doar din zona de scam din social media. În cazul DNSC, suntem în colaborare cu ANPC pentru a deschide un canal dedicat exclusiv protecţiei consumatorului, unde intră şi astfel de scamuri, astfel de tentative de fraudă. Dar mai sunt şi alte categorii, cum ar fi gambling, vânzare de produse ilegale ş.a.m.d. Deci vom putea raporta mai coordonat, mai eficient şi reţelele de social media se vor putea apleca asupra acestui conţinut mult mai rapid pentru a le suspenda", a spus Mihai Rotariu, coordonatorul Direcţiei Comunicare, Marketing şi Media a DNSC.
El a explicat că există reclame care au durată de viaţă o zi sau maximum două, iar dacă nu sunt identificate în momentul în care sunt active, utilizatorii le văd în news feed şi accesează acele linkuri.
Canalul ar putea fi activ până la finalul acestei săptămâni.